Skip to content

עכשיו זה רשמי – אלוף אשל הוא מפקד חיל האוויר

לפני כחודשיים הודיע ברק על החלטתו להעדיף את אשל על פני יוחנן לוקר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. האלוף נחושתן, מפקד חיל האוויר היוצא, צפוי להשתחרר מצה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כחודשיים הודיע ברק על החלטתו להעדיף את אשל על פני יוחנן לוקר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. האלוף נחושתן, מפקד חיל האוויר היוצא, צפוי להשתחרר מצה"ל

מאת אליק מאור

אלוף אמיר אשל (צילום: דובר צה"ל)
משקל כבד על הכתפיים. אלוף אמיר אשל (צילום: דובר צה"ל)

אלוף אשל החליף את האלוף עידו נחושתן, שסיים את תפקידו ומתעתד לפרוש מצה"ל לאחר 37 שנות שירות – מתוכן שש שנים כאלוף. גנץ  בירך את נחושתן על תרומתו ואמר כי "יש לנו את חיל האוויר הטוב בעולם". הוא אמר עוד, כי על כתפי חיל האוויר מוטלת אחריות עצומה וכי ה"החיל נושא על כתפיו משקל אסטרטגי גדול, משמעותי ומיידי".

ברק אמר גם הוא כי חיל האוויר, בשני הדורות האחרונים, הוא "זרוע ההכרעה העיקרית של ישראל ואבן הראשה של כוח ההרתעה שלה". אשל, מפקדו החדש של החיל, הודה לכולם על האמון שניתן בו, בירך את האלוף היוצא וסיכם כי "לפנינו עומדים מבחנים משמעותיים ואנו מוכנים לכל משימה לה נידרש".

אשל, ילד 59, נולד ביפו. בשנת 77 התגייס לצה"ל ושנתיים אחרי כן סיים כטייס קרב. במהלך שירותו שימש במפקד טייסות בחיל האוויר, כראש מחלקת מבצעים של חיל האוויר, כמפקד בסיסי רמון ותל נוף, ראש להק אוויר, רמ"ט חיל האוויר וראש אגף תכנון בחיל האוויר. אשל בוגר אוניברסיטת "אובורן" אלבמה בלימודים כלליים ומוסמך למדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי. אמיר אשל  נשוי לאביגיל ואב לענבר, יואב ואורי.

לפני כחודשיים הודיע ברק על החלטתו להעדיף את אשל על פני יוחנן לוקר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפני אשל מונחת תקופה רבת אתגרים, ביניהם תקיפת הכורים באיראן אם יידרש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן