Skip to content

20 פעילי ימין קיצוני ניסו להתפלל בהר הבית – שלושה נעצרו

נעצרו לאחר שסירבו לעזוב את המתחם, ביקשו להתפלל, פצחו בשירה ובתפילה ובסופו של דבר השתטחו על הרצפה. בראש הקבוצה עמד ח"כ מיכאל בן ארי, שטען כי מכוח תפקידו חלה עליו חסינות פרלמנטרית ואסור לעכב אותו. בהמשך היום צפוי "ריקוד הדגלים", מצעד בני נוער עם דגלי המדינה, לתוך העיר העתיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נעצרו לאחר שסירבו לעזוב את המתחם, ביקשו להתפלל, פצחו בשירה ובתפילה ובסופו של דבר השתטחו על הרצפה. בראש הקבוצה עמד ח"כ מיכאל בן ארי, שטען כי מכוח תפקידו חלה עליו חסינות פרלמנטרית ואסור לעכב אותו. בהמשך היום צפוי "ריקוד הדגלים", מצעד בני נוער עם דגלי המדינה, לתוך העיר העתיקה

מאת אליק מאור

משטרת ישראל מנעה פרובוקציה של 20 אנשי הימין הקיצוני, ובראשם ח"כ מיכאל בן ארי והרב יעקב אריאל, שסיירו  בהר הבית והתכוונו כנראה להתפלל בהר הבית, בניגוד להוראות המשטרה. שלושה אנשי ימין, בהם מנחה הסיור, יהודה עציון,  נעצרו לאחר שסירבו לעזוב את המתחם, ביקשו להתפלל, פצחו בשירת תפילה ובסופו של דבר השתטחו על הרצפה במטרה להקשות על הפינוי.

ח"כ בן ארי ניהל משא ומתן קולני עם השוטרים, הציג בפניהם תעודת ח"כ וטען כי מכוח תפקידו חלה עליו חסינות פרלמנטרית ואסור לעכב אותו או לעצרו. בן ארי אמר, כי יש לו זכות מלאה להתפלל בהר הבית ועל אחת כמה וכמה ביום ירושלים.

צעדת ריקוד הדגלים ברחובות ירושלים (צילום: Daniel Baránek, ויקימדיה)
צעדת ריקוד הדגלים ברחובות ירושלים (צילום: Daniel Baránek, ויקימדיה)

הפלסטינים במתחם הגיבו בשקט על ניסיונות אנשי הימין להתפלל ולא התערבו. אנשי הקבוצה ויתרו בסופו של דבר והמשיכו  בסיורם.

בהמשך היום צפויה לצאת מגבעת התחמושת קבוצה נוספת של נאמני הר הבית למצעד דגלים במתחם. "זוהי צעדה לחירות הר קודשינו ושלמות ירושלים וארץ אבותינו", טען גרשון סלומון, מיוזמי המצעד. היעד, לדבריו, הוא כמובן הר הבית, במסגרת דרישתם של נאמני הר הבית לשליטה יהודית על המתחם כולו.

אירוע נוסף בעל צביון דתי הנו מצעד "ריקוד הדגלים", בו צועדים עשרות אלפי בני נוער, מרביתם מהציונות הדתית, עם דגלי ישראל, לתוך העיר העתיקה. בשנה שעברה ניצלו את האירוע מאות בני נוער ופרצו בצעקות גזעניות כלפי התושבים הערבים, אירוע שהסתיים במעצר 24 מפגינים. השנה, לאחר משא ומתן, הסכימה משטרת ירושלים לאפשר להם לנוע במסלול העובר דרך שער שכם והרובע המוסלמי. המארגנים התחייבו לפעול למניעת התפרעויות, כדי שאירועי השנה שעברה לא יישנו. המצעד צפוי להתחיל היום (ראשון) בשעה ארבע.

לרגל יום ירושלים צפויה הממשלה לאשר היום בישיבה מיוחדת תקציב של מאות מיליוני קלים שמטרתם חיזוקה ופיתוחה של העיר. עוד 20 מיליון שקלים צפויים להיות מאושרים לטובת תחזוקה ופיתוח גבעת התחמושת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן