Skip to content

חתול בן עשרה חודשים מתמודד על ראשות עיר במקסיקו

ולא סתם עיר, אלא משהו בסדר גודל של תל אביב. מוריס, בעל הפרווה השחורה-לבנה, זוכה לתמיכה אינטרנטית גבוהה יותר משל כל מתחריו האנושיים. ויש לו כבר מחקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיר חלאפה שבמדינת ורקרוז שבמקסיקו מפורסמת בדרך כלל בזכות הפלפלים החריפים שלה, שלהם אף העניקה את שמה – חלאפניוס. אבל סביר להניח שגם אלה שאינם חובבי פלפים יכירו אותה מעכשיו, ולו בזכות האטרקציה החדשה שלה – המתמודד החדש על ראשות העירייה. נא להכיר את המועמד: מוריס, חתלתול שחור-לבן, בעל עיניים כתומות, המתמודד על התפקיד רם המעלה תחת הסיסמה "עייף מהצבעה עבור עכברושים? הצבע עבור החתול". מועמדותו של מוריס החתול מושכת לא מעט תומכים. אלפי מצביעים, מותשים מפוליטיקאים ממוסדים ומושחתים, כבר הודיעו ברשתות החברתיות כי יצביעו למענו.

כרזת הבחירות של מוריס
כרזת הבחירות של מוריס

"הוא ישן רוב שעות היממה ולא עושה כלום, מה שמתאים בדיוק לפרופיל של פוליטיקאי", ציין סרחיו קמאצ'ו, פועל בן 35 שאימץ את החתול בן עשרת החודשים בשנה שעברה. קמאצ'ו וכמה מחבריו החליטו לקדם את מועמדותו של מוריס לאחר שהתפכחו מהבטחתויהם הריקות של פוליטיקאים רבים שבהם תמכו.

למעשה, המועמדות המפתיעה גררה אחריה גל של חיקויים, ובכל רחבי מקסיקו מגישים אזרחים מתוסכלים בזה אחר זה את מועמדויות חיות המחמד שלהם לבחירות שתתקיימנה ב-7 ביולי, כלומר, בעוד כשלושה שבועות. כך, למשל, בעיר סיודאד חוארז מתמודד חמור בשם צ'ון על תפקיד ראש העיר. בעיר טפיק, בירת מדינת נאיאריט שלחוף האוקיאנוס השקט, אחת המועמדות היא התרנגולת טינה. בפואבלה רצה לבחירות החתולה מאיה ובאואחקה סיטי זהו טינטן הכלב.

האלימות המשחתת, השחיתות העמוקה וחוסר היציבות של המערכת הפוליטית במקסיקו מביאים לכך שהפוליטיקאים מדורגים על ידי הציבור בתחתית סולם הפופולאריות. הקמפיין של מוריס משדר משהו אחר לגמרי. הוא מנוהל בצורה חכמה ומנהליו מבטיחים שבנוסף למתיקותו של החתול הצעיר, בכוונתם לתרום את כל הכסף שייאסף ממכירת חולצות וסטיקרים למקלט לבעלי חיים בעיר. כך קורה שמסע הבחירות זוכה לאהדה מחובבי בעלי החיים שבעיר. אלא שקמאצ'ו מספר שמרבית התומכים פשוט עייפו ומאסו בבפוליטיקאים המכורים למאפיה ובבחירות שתוצאותיהן מזויפות שוב ושוב.

"מוריס הוא קטליזטור להמחשת חוסר שביעות הרצון הקיים בחברה שלנו", אמר קמאצ'ו, "המסר שלנו היה מלכתחילה, 'אם איש אינו מייצג אותך, הצבע עבור החתול', ונראה שאנשים נענים לכך". ואכן, חשבון הטוויטר ועמוד הפייסבוק של מוריס זכו עד כה ליותר ממאה אלף לייקים, מה שהופך אותו – לפחות מבחינת הרשתות החברתיות – לפופולארי יותר מכל חמשת המועמדים האנושיים האחרים המתמודדים בבחירות לראשות העיר. קמאצ'ו וחבריו מבקשים מהמבציעים לרשום את השם "מוריס" על כרטיס ההצבעה שלהם, או לשלשל בחריץ הקלפי תמונה של חתול.

חלאפה, עיר אוניברסיטאית שבה מתגוררים 450 אלף איש, היא בירתה של מדינת החוף ורקרוז. במדינה קיים גל פשיעה גואה ובעבירות סמים, שערוריות שחיתות ורצח עיתונאים וצלמי מדיה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן