Skip to content

תא"ל (מיל') יצחק גת נבחר ליו"ר חברת רפאל

סיים קורס טיס כחניך מצטיין. היה מפקד בסיס רמת דוד וראש להק ציוד. בוגר הנדסה אווירונאוטית מהטכניון ובעל תואר שני בניהול מערכות מידע. היה מנכ"ל רפאל בשנים 1998-1992 ומנכ"ל חברת אלישרא בין השנים 2005 -2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל (במיל') יצחק גת נבחר לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות.
יצחק גת, בן 66, התגייס לצה"ל ב-1965 והתנדב לקורס טיס. סיים את הקורס כחניך מצטיין במגמת קרב ב-1967. הוא בוגר הנדסת אווירונאוטיקה מהטכניון ובעל תואר שני בניהול מערכות מידע, מילא שורה של תפקידים בכירים במערכת הביטחון ומחוצה לה, ביניהם מפקד בסיס רמת-דוד, ראש להק ציוד בחיל האוויר, מנכ"ל חברת רפאל בין השנים 1998-1992, מנכ"ל חברת אלישרא בין השנים 2005 -2013 ותפקידים נוספים.

תא"ל (מיל') יצחק גת. חוזר לרפאל כיו"ר
תא"ל (מיל') יצחק גת. חוזר לרפאל כיו"ר

בחודש מאי השנה הודיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בתיאום עם שר האוצר יאיר לפיד, כי החליט למנות את גת לתפקיד יו"ר רפאל. לאחר אישורה של הוועדה לבדיקת מינויים של רשות החברות הממשלתיות, אישר דירקטוריון רפאל את מינויו.

רפאל – מערכות לחימה מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה מהמתקדמים ביותר עבור צה"ל ומערכת הביטחון והשווקים הבינלאומיים. החברה מציעה כיום ללקוחותיה מגוון רחב ביותר של פתרונות חדשניים בחזית הטכנולוגיה העולמית, החל ממערכות תת-מימיות, עבור דרך אמצעים ומערכות ימיות, יבשתיות ואוויריות וגמור במערכות בחלל.

עם בחירתו אמר יצחק גת, כי הוא מודה לשרי הביטחון והאוצר ולחברי הדירקטוריון על הבחירה ועל הזכות לשוב ולהיות חלק מחברת רפאל, לה תרומה מהותית לביטחון המדינה ולכלכלתה. גת הוסיף, כי הוא משוכנע שרפאל תמשיך להוות נדבך מרכזי בביטחון המדינה ותממש את היעדים והאתגרים הניצבים בפניה.

רפאל מערכות לחימה מתקדמות הייתה יחידת סמך במשרד הביטחון, וב-2002 נרשמה כחברה ממשלתית. הסבתה נעשתה על בסיס הניסיון בהסבת תעש, כמה שנים קודם לכן, שהייתה בעייתית, ובמקרה של רפאל נלמדו הלקחים והדברים מוכיחים עצמם – החברה הציגה יעילות וצמיחה חדה.

יצחק גת מחליף בתפקיד את האלוף (במיל') אילן בירן ששימש כיו"ר החברה במשך כשש שנים. בירן העניק דיבידנד גבוה בסך 220.7 מיליון שקל לרשות החברות לפני שלוש שנים, לאחר שחברי הדירקטוריון אישרו את המשך מינויו לתפקיד היו"ר – מעבר לשלוש השנים בהם אמור היו"ר הנבחר לשרת כמקובל בחברות ממשלתיות. באותו מעמד שיבח שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, את פעילות רפאל ואת תרומתה למשק ולביטחון המדינה. באותה עת התנגד שטייניץ להארכת מינויו של אבנר רז, מנכ"ל תעש, שלא תמך בהליכי ההפרטה ובמקומו מונה אז שייקה ברוש.

חברי הדירקטוריון הודו לאלוף (במיל') אילן בירן על פועלו ותרומתו הרבה למען החברה במשך שש השנים בהן שימש יו"ר ואיחלו הצלחה ליצחק גת בתפקידו החדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן