Skip to content

עיריית ת"א התרשלה ועיקלה רכבו של חייב, למרות ששילם. כעת תפצה ב-18,000

עיריית ת"א תפצה ב-18,000 ש"ח אדם שרכבו ניזוק במהלך עיקול רכבו, כחלק מהליך גביית חובותיו. העובדה שהאיש שילם את חובו לא הפריעה להם. עיקלו, לא שמרו, גרמו נזק. כעת יפצו מאת אורלי ממן עיריית תל אביב התרשלה בכל הנוגע להליך העיקול שהטילה על רכבו של חייב דוחות חניה ובגין התנהלותה זו תשלם לתושב תל אביב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיריית ת"א תפצה ב-18,000 ש"ח אדם שרכבו ניזוק במהלך עיקול רכבו, כחלק מהליך גביית חובותיו. העובדה שהאיש שילם את חובו לא הפריעה להם. עיקלו, לא שמרו, גרמו נזק. כעת יפצו

מאת אורלי ממן

עיריית תל אביב התרשלה בכל הנוגע להליך העיקול שהטילה על רכבו של חייב דוחות חניה ובגין התנהלותה זו תשלם לתושב תל אביב 18,000 ₪. כך קבע בית משפט השלום בתל אביב בתביעה שהגיש תושב העיר נגד העירייה  לאחר שזו עיקלה את רכבו, לא הודיעה לו על תפיסת הרכב , לא טרחה לשמור עליו במצב תחזוקתי נאות וגרמה לו נזקים. כל זאת – כאשר העיקול מלכתחילה נעשה מלכתחילה בטעות מכיון שתושב העיר כבר שילם סכום של 22,216  בגין דוחו"ת חניה."יוצא אפוא", קבע השופט, "כי התובע שילם לעירייה פעמיים בגין דו"חות החניה- פעם כאשר שילם בפועל, ופעם נוספת כאשר רכבו נתפס ונמכר".

התובע  טען כי בזמן שהתגורר בת"א, החזיק ברכב הרשום ע"ש אחיו וביקש כי העירייה תנפיק עבורו תן חניה אזורי.  לטענתו, העירייה עיכבה את הנפקת התו במשך 4 שנים ומכיוון שכך, קיבל דו"חות חניה בגובה של 22,216.50 ש"ח אותם דרש לבטל, תוך שביקש מהעירייה להחיל את תו החניה שקיבל באופן רטרואקטיבי. העירייה סירבה לבקשה  והתושב שילם את הדוחות.

למרות תשלום הדוחות, טען התושב, גילה כי זמן מה לאחר מכן רכבו נעלם ולאחר שהגיש תלונה במשטרה, הודיעה לו העירייה, כי רכבו עוקל והוא עומד למכירה תוך שהרכב כבר ספג נזקים. התובע הגיש תביעה לפיצוי בסך 67,212 ש"ח נגד עיריית ת"א, בה טען כי העירייה התרשלה כאשר לא הנפיקה לו תו חניה אזורי וגבתה ממנו כספים שאינה זכאית להם.

השופט רחמים כהן קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי התובע לא הוכיח כי במהלך ארבע השנים בהם היה תושב העיר, פנה לעירייה בדרישה להנפיק עבורו תו חניה, כן נקבע, כי על אף שהתובע קיבל דו"חות חנייה רבים המאפשרים להישפט, הוא בחר שלא להישפט ובכך וויתר על האפשרות לפרוס את הטענות כנגדם בפני ביהמ"ש .

עם זאת, קבע השופט כי בכל הנוגע להליך העיקול התנהלות העירייה תמוהה ולפיכך נפסק, כי העירייה תפצה את התובע בסכום של 18,000 ש"ח בגין עלות הרכב ובגין נזק לא ממוני, וכן תשלם לתובע הוצאות משפט בסך של 6,000 ש"ח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן