Skip to content

מאסר על תנאי לצעירה הבריטית שהאשימה צעירים מישראל באונס

בית המשפט גזר על הצעירה ארבעה חודשי מאסר על תנאי. היא רשאית לעזוב את קפריסין ולשוב לביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט בקפריסין גזר היום (שלישי) מאסר על תנאי על התיירת הבריטית שהאשימה צעירים ישראלים באונס קבוצתי וכי צולמה בעת ההיא בניגוד לרצונה.  היא הורשעה שבדתה את ההאשמות. ונאסר עליה לעזוב את האי עד מועד גזר דינה. על הצעירה הוטלו 4 חודשי מאסר על תנאי פלוס קנס בגובה של 140 יורו.
הבוקר לפני מתן גזר הדין, התאספו קבוצת מפגינות מישראל שהגיעו אמש לקפריסין והביעו תמיכה בצעירה. הנשים הניפו שלטים וקראו:  "אנחנו מאמינים לך", "קפריסין התביישי",  ו"אל תגידו בני טובים, אנסים הם אנסים". בדף  עמותת כולן שחברותיה יצאו לקפריסין להביע תמיכתן בצעירה, נכתב לאחר גזר הדין כי " מאסר על תנאי שנגזר על הצעירה הבריטית, הוא בפועל עונש שמאפשר לה לחזור לביתה ולהתחיל לשקם את חייה, לכאורה משמח. אבל הוא קודם כל ובעיקר כתם על המערכת שהפכה את הנפגעת לנאשמת ואשמה. העונש ה"קל" לא מוחק את הזוועה של חצי שנה של אונס שני בידי הרשויות, והרשעה פלילית".


סרטון מדף הפייסבוק של עמותת כולן

קבוצת הנשים שיצאו לתמוך בצעירה (צילום מדף עמותת כולן)
קבוצת הנשים שיצאו לתמוך בצעירה (צילום מדף עמותת כולן)
צילום מדף הפייסבוק של עמותת כולן
צילום מדף הפייסבוק של עמותת כולן

נשיא קפריסין הגיב למתן גזר הדין ואמר כי הוא סמך את ידיו על שיקול הדעת של בית המשפט המחוזי ועצמאותו. התובע הכללי של קפריסין הגיב אף הוא וטען כי ההאשמות הקשות שהטיחה הצעירה הצטרכו להתברר בבית משפט.

אתמול דווח בכלי תקשורת בקפריסין כי הנשיא הקפריסאי ניקוס אנסטסיאדיס, מתכוון להעניק לצעירה חנינה על רקע הספקות שהעלה משרד החוץ הבריטי בנוגע לתקינות ההליך וההצהרות בדבר השלכותיו האפשריות.
עורך הדין ניר יסלוביץ', שייצג ארבעה מהנערים הישראלים, אמר כי "הנני סבור שמתן חנינה מבלי שהנאשמת תביע חרטה והפנמה של הפסול שבמעשה תרוקן מכל תוכן את ההליך הפלילי שננקט על ידה והן את הנזק הקשה שנגרם על ידה למרשיי. מושכלות יסוד שאין חנינה ללא חרטה כך יש לנקוט בהליך שבנדון גם נשיא קפריסין".
שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב איים בימים האחרונים כי בעקבות הרשעה והטלת מאסר על הצעירה נשקלת אזהרת מסע לתיירים היוצאים מבריטניה לאי.

12 הנערים הישראלים שנעצרו באמצע יולי 2018, הכחישו כי הם כפו עצמם עליה, ולטענתם הם כן קיימו עמה יחסי מין – אך הכל היה בהסכמה. כשחזרו ארצה דבקו הצעירים בעמדתם ולא הביעו שום חרטה על ניצול הצעירה, גם אם היא לא התנגדה לטענתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן