Skip to content

הפגיעה במלונות ישראל עקב מגיפת הקורונה מוערכת באובדן הכנסות של כמיליארד שח בחודש

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר כי הפגיעה במלונות ישראל עקב מגיפת הקורונה מוערכת באובדן הכנסות של כמיליארד שח בממוצע לחודש, סגירת מאות מלונות, הוצאה לחל"ת ופיטורים של מרבית עובדי הענף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי התאחדות המלונות מחיקת כל לינות התיירים במלונות ומחיקה של כמעט כל לינות הישראלים במלונות מביאה לאובדן הכנסות ממוצע של כמיליארד שח  לחודש.  נכון להיום כמחצית ממלונות ישראל נסגרו, כאשר כל יום נסגרים מלונות נוספים עד לסגירה של כמעט כל מלונות ישראל.

יש לציין, אומרים בהתאחדות כי גם למלונות סגורים יש הוצאות קבועות של כ-15%-20% מהפדיון הרגיל ( עבור ארנונה, ביטוח, תחזוקה של מערכות, שמירה ובטחון וכן שמירה של גרעין  בסיסי של  עובדים  שלא ניתן להוציא לחל"ת או לפטר). בנוסף לכך : הוצאות מימון של כ-3%-4% מפדיון רגיל (כפי שהיה ב-2019 ) ולמלונות שמשלמים שכירות ( כ-25% מהפדיון הרגיל). המשמעות מבחינת כוח אדם (כ-41 אלף עובדי המלונות) הנה : מרבית העובדים נשלחים בימים אלו לחל"ת. עובדים זמניים עד שנתיים ועובדי חברות קבלן וכ"א- מפוטרים .

בשנת 2019 הסתכם פדיון המלונות בכ-12 מיליארד שח ,47% ממנו מתיירות נכנסת ( כ-5.7 מיליארד שח) ו-כ-53% מתיירות פנים (כ-6.3 מיליארד שח). הצפי והמגמה  ל-2020 ( עד פרוץ המשבר) היה להמשך הגידול בלינות ובפדיון המלונות מתיירות נכנסת.

בנוסף, מלונות שכן ממשיכים לעבוד יפעלו בהתאם להוראות משרד הבריאות: מסעדות בתי המלון יסגרו. חדרי האוכל יפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק של שני מטר בין האנשים והתקהלות של לא יותר מ – 10 אנשים יחד. בתי המלון יוכלו לארח אורחים בחדרי המלון העדיפות היא שאוכל יוגש באמצעות שירות חדרים בלבד. ההתנהלות בשטחי הציבור של המלון (לובי) תהיה על פי הנחיות משרד הבריאות שמירת מרחק של שני מטר בין האנשים והתקהלות של לא יותר מ – 10 אנשים יחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן