Skip to content

כתב אישום כנגד ארי הרו לשעבר ראש סגל ואיש אמונו של נתניהו

האישום מקל עמו ומגיע כחלק מהסכם עד המדינה שנחתם אתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בעוון מרמה והפרת אמונים הוגש היום (שני) כנגד ארי הרו, לשעבר איש אמונו של נתניהו וראש הסגל בלשכתו. כתב האישום הוגש בידי פרקליטות מחוז תל אביב במסגרת הסכם עד מדינה שנכרת בין פרקליטות המדינה לבין הרו בפרשות 1000 ו- 2000.

בנוסף, הודיעה הפרקליטות לעורך הדין הראל ארנון, שייצג את הרו וייעץ לו בעניין חברת 3H גלובל, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע בעבירות סיוע לקבלת דבר במרמה והלבנת הון.

על פי כתב האישום וכתב החשדות, ארי הרו שימש מינואר 2014 ועד לינואר 2015 כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כתנאי לכניסתו לתפקיד, התבקש הרו להסדיר את נושא ניגוד העניינים, ולשם כך למכור אחזקותיו ולנתק זיקותיו לחברת 3H Global Ltd שבבעלותו.

בעקבות דרישה זו, מכר הרו את החברה לחברו במכירה פיקטיבית למראית עין, כך שתישמר זיקתו של הרו לחברה.  לפני עריכת הסדר ניגוד העניינים המציא הרו ליועצת המשפטית במשרד רה"מ את הסכם המכירה, ממנו עולה מצג לפיו הוא ינתק כל זיקה לחברה. רק לאחר שחתם הרו על הסדר ניגוד העניינים ולאור המצג שהציג בפני הגורמים המשפטיים, קיבל הרו את אישור היועצת המשפטית ומשרד המשפטים לכניסה לתפקידו כראש הסגל.

ארי הרו (במרכז) בימיו הטובים עם נתניהו (צילום: קובי גדעון – לע"מ)

עוד על פי כתב האישום, הרו ביצע פעולות בניגוד עניינים בקשר לפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה ונשיא מדגסקר. באמצעות החברה שבבעלותו הרו סייע בתשלום בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כל זאת כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו בהצלחתה של H3, ממנה לא ניתק זיקה. מכתב האישום עולה כי בעת כהונתו כראש הסגל של נתניהו, הרו המשיך להחזיק בבעלות על H3, נהנה מרווחי החברה וסייע לה לתאם פגישה בין נתניהו לנשיא מדגסקר ממנה הרוויחה 124 אלף שקלים. לפי האישום, הרו עשה זאת לאור בקשתו של חברו אשר עבד בחברת "ניפ גלובל" אשר הזמינה לביקור בארץ את נשיא מדגסקר ושכרה את חברת H3 שתסייע ותתאם את הביקור תמורת הסכום, זאת לאחר שמשרד החוץ סירב לתאם את הביקור. בתחילה סרב הרו לבקשת חברו וטען בפניו כי הוא עובד ציבור. אולם לאחר שנציג מ-H3 שוחח עם הרו ומשנודע לו כי החברה שלו נשכרה לתאם את הביקור, סייע לה ותיאם פגישה עם ראש הממשלה.

במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו, הוסכם כי הרו יודה בעובדות ויורשע בעבירה המיוחסת לו וכי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700,000 ₪.

על פי כתב החשדות שנשלח לעורך הדין ארנון הוא שימש כעורך דין במכירה הפיקטיבית וסייע בהוצאתה לפועל, ועל כן הוא חשוד בסיוע לקבלת דבר במרמה. בנוסף, הוא חשוד כי ביצע פעולות ברכוש אסור בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו ואת זהות בעלי הזכויות בו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן