Skip to content

סטודנטים מב"ש ומירושלים יעצבו מכונית מרוץ לתחרות באיטליה

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מרוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 מתכוונים להגיע גבוה יותר. מאת דני בר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מרוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 הם מתכוונים להגיע גבוה יותר

מאת דני בר

FSAE היא תחרות בינלאומית, בה משתתפים עשרות צוותי סטודנטים להנדסה מכל רחבי העולם. כדי להשתתף באירוע זה, על הסטודנטים לתכנן ולבנות מכונית מרוץ לפי תקנון ייחודי וקפדני, הכולל הגבלות הנוגעות לתכנון רובם המוחלט של מכלולי הרכב, ועמידה בו – תנאי סף להשתתפות בתחרות.

השיפוט בתחרות מחולק לשני מקצים ראשיים:

• מקצה סטטי הכולל תכנון (150 נקודות), ניתוח עלויות (100 נק') ותכנית עסקית (75 נקודות).
• מקצה דינאמי הכולל מבחן תאוצה ל-75 מטר (75 נקודות), מסלול נהיגה בצורת 8 (50 נקודות), מסלול אורך בן 800 מטר (150 נקודות), מסלול סיבולת בן 22 ק"מ (300 נקודות) בו נבחנת גם צריכת הדלק (100 נקודות)

סך הכל 1,000 נקודות אפשריות.

מכונית מרוץ כחוך לבן (צילם דני בר)

הצוות הישראלי, שבראשו תמיר פלצ'ינסקי מהמעבדה למנועי בערה פנימית באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, ועמו 19 סטודנטים להנדסת מכונות, בנו לתחרות שנת 2011 רכב עם:
• מנוע 600 סמ"ק
• הספק 80 כו"ס
• משקל כללי 255 ק"ג
• תאוצה 0-100 3.9 שניות
• הנעת הגלגלים האחוריים בעזרת שרשרת.

השנה תתקיים התחרות בעוד כארבעה חודשים, ועל הצוות של השנה לבנות כלי חדש, כשהאתגר הוא להגיע למקום גבוה יותר ממקום 15 אליו הגיע צוות בן-גוריון בשנה שעברה. השנה הצטרפו לצוות גם סטודנטים לעיצוב תעשייתי מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל שבירושלים.

מספר בן לויטן, מנהל הפרויקט: "השנה עיצוב החיפוי העליון של BGR2012 הוא עבודת צוות בין שלושה צוותים. צוות אווירודינמיקה שאחראי על הגדרות הנדסיות עבור מעצבי בצלאל, כך שחיפוי הרכב יהיה אידיאלי מבחינת יצירת כוח ההצמדה שהוא עשוי לייצר ומבחינת כוח הגרר שפועל על הרכב. המעצבים ייצרו סקיצות גיבשו קונספטים ראשוניים. צוות אווירודינמיקה קיבל את הסקיצות, העיר הערות הנדסיות לשיפור, ואז ייבחנו הדגמים הנבחרים של המעצבים בתוכנת אנליזת זרימה מתקדמת. בנוסף ייכנסו שיקולי ייצור על ידי צוות חומרים מרוכבים, שעתיד לייצר את החיפוי כולו מסיבי-פחמן קלי משקל וחזקים".

אתר הפרויקט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן