Skip to content

עצורי האסטל הועברו לכלא גבעון

העצורים: למרות שלא התנגדנו – נורינו על ידי טייזרים חשמליים. בכיר במשרד הביטחון: הם מונעים משנאה לישראל. אמו של הטייס יונתן שפירא: בני פטריוט גדול. הלוואי והרבה ילכו בעקבותיו. צה"ל: לא נמצא ציוד הומניטרי. הפעילים: מלט, כדורי רגל וצעצועים הם בהחלט ציוד הומניטרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

19 פעילי זכויות האדם, בהם שתי נשים, עצורי משט ה"אסטל",  הועברו לפנות בוקר (ראשון) לכלא גבעון. ההערכה היא כי המדינה תבקש לגרש את הפעילים הזרים בהליך מזורז. לגבי שלושת העצורים הישראלים, עדייו לא ידוע אם ישוחררו במהלך היום או יובאו לפני שופט להארכת מעצר.

פעילים ומשפחות מול משטרת אשדוד (צילום: יעל מרום)
פעילים ומשפחות מול משטרת אשדוד (צילום: יעל מרום)

צה"ל מסר אמש, כי כוחות קומנדו של שייטת 13 השתלטו על הספינה ללא התנגדות אלימה ובלי הפעלת אלימות. לעומת גרסת צה"ל, פעילי המשט טוענים  אחרת. בשיחה שקיים יונתן שפירא עם אמו, ד"ר  צביה שפירא, הוא סיפר לה שהם נורו בידיהם וברגליהם באמצעות טייזרים (נשק היורה תיל דקיק שמעביר לגוף האדם מתח חשמלי גבוה, הגורם לשיתוק שריריו של הנפגע). יחד עם זאת ציינה האם, שבנה נשמע רגוע. "הוא אמר שאליק (אלחנן), ורעות (מור) בסדר, למרות שירו בהם ברובי טייזר".  

ממול תחנת משטרת אשדוד, לשם הובאו הפעילים הישראלים, הפגינו עשרות פעילי זכויות אדם ובני משפחות העצורים וקראו לשחרורם המיידי ולהפסקת המצור על עזה. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו,  בירך אמש על המעצר ואמר כי חיל הים הצליח שוב לעצור שיט של אנשים פרובוקטיביים שכל רצונם הוא לייצר פרובוקציות. הוא הציע להם להבא "לשוט לסוריה". "ראש הממשלה טען: "בעזה אין שום משבר הומניטרי".

גורם בכיר במשרד הביטחון מסר אמש: " הוראת הדרג המדיני להשתלט על הספינה, במידה ונוסעיה לא יסכימו להצעת מדינת ישראל להגיע מרצון לאשדוד, נעשית כחלק ממדיניות ישראל לאכוף את ההסגר הימי על עזה. מדיניות שאושרה בדו"ח האו"ם לאחר משט המרמרה. היא כוללת את זכותה של ישראל לפעול בים כדי למנוע הברחת אמצעי לחימה לארגוני טרור כפי שכבר אירע בעבר". הגורם הוסיף כי "חברי הצוות שעל סיפונה של ה"אסטל", הם פרובוקאטורים המונעים משנאה לישראל וכי מטרתם של המארגנים אינה סיוע הומניטארי אלא הכפשת ישראל". "בעזה", הדגיש הבכיר, "אין משבר הומניטארי".

"אני מאוד גאה בבני", אמרה ד"ר שפירא, "מייחלת שהרבה ישראלים היו עושים את מה שהוא עשה. "הוא הולך עם הלב שלו ועם הערכים עליהם הוא גדל, כמו כבוד האדם וזכויות לכל בני האדם. הוא ממש לא בוגד. הוא פטריוט גדול יותר מכולם. הוא גם אמיץ יותר מהרבה אנשים אחרים, שיודע שמה שממשלת ישראל עושה, שהמצור על עזה, הוא מעשה שלא יעשה. שככה לא נוכל להגיע לשום הסכם ולשום סיום של הסכסוך בינינו". 

בתגובה לפרסומי כלי התקשורת, לפיהם מקורות בצה"ל ציינו כי לא נמצא ציוד הומניטרי על הספינה, הגיבו  פעילי זכויות האדם כי על הספינה יש מלט, כדורי רגל וצעצועים, שהם בהחלט ציוד הומניטרי. בצילומים של רשת אל ג'זירה, ושל סוכנויות זרות נוספות, שצולמו לפני היציאה מנמל  נפולי באיטליה לעבר עזה, אפשר להבחין בבירור בערימות של כדורי רגל ועוד הנמצאים בבטן הספינה.

[related-posts]
 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן