Skip to content

81 משרדי נסיעות תובעים חברות תעופה ב-63 מיליון שקלים

עשרות משרדים, חברי התאחדות סוכני הנסיעות, הגישו תביעה כספית בסך כולל של כ-63 מיליון שקלים כנגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד בטענה שהחברות חייבות להן עמלות בגובה סכום זה עבור מכירת כרטיסי טיסה בין השנים 2009-2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת תביעה, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין הרצוג,פוקס, נאמן ושות', טוענות סוכנויות נסיעות כי חברות התעופה חייבות להן עמלות בסכום של כ-63 מיליון שקלים עבור מכירת כרטיסי טיסה בין השנים 2009-2011, בהתבסס על פסק הדין ההצהרתי שניתן כנגד חברות התעופה בשנת 2008.

מטוס לופטהנזה. סוכנויות הנסיעות תובעות את עמלותיהן ( צילום: ויקימדיה)
מטוס לופטהנזה. סוכנויות הנסיעות תובעות את עמלותיהן ( צילום: ויקימדיה)

זהו השלב השני במאבק הסוכנויות כנגד מהלך חברות התעופה, לבטל את העמלות אשר נהגו לשלם עבור מכירת כרטיסיהן. מהלך אשר למעשה אילץ את הסוכנים לגבות את העמלה באופן ישיר מהלקוחות.

ביום ה-5 בדצמבר 2011, ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי, על פיו הפסקת תשלום העמלה על ידי חברות התעופה מהווה הפרה של ההסכם שלהן עם סוכנויות הנסיעות וכי הניסיון של חברות התעופה לבטל את העמלות, אינו חוקי, אינו תקף ולפיכך בטל.

חברות התעופה ערערו על פסק הדין

סוכני הנסיעות קיוו כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי ייושם וכי חברות התעופה ישלמו את העמלות המגיעות, ללא כל צורך בהליך משפטי נוסף, אולם לא כך ארע. חברות התעופה הגישו ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי.

לאור זאת, ומכוח פסק דינו של בית המשפט המחוזי, הגישו ביום ה-6 בדצמבר 2012 81 סוכנויות נסיעות תביעה כספית בסך של כ-63 מיליון שקלים כנגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס. במסגרת התביעה טוענים הסוכנים כי בית המשפט המחוזי קבע כי הודעת חברות התעופה על הפסקת תשלום העמלה אינה חוקית ובטלה. הסוכנים טוענים כי לאור זאת, על פי ההסכם בין הצדדים ועל פי פסק הדין, על חברות התעופה לשלם לסוכנים עמלה בגין מכירת הכרטיסים על פי המודל אשר היה נוהג ערב ביטול העמלות, הסוכנים טוענים כי לופטהנזה, סוויס ויונייטד הפסיקו לשלם עמלות ביום 1 בינואר, 2009, ולפיכך, חייבים בתשלום העמלה על הכרטיסים שנמכרו מאז ועד לסוף שנת 2011 (בתוספת הפרשי הצמדה וריבית).

מלופטהנזה נמסר, כי "נגיב לאחר שנקרא ונלמד את הנושא" מסוויס נמסר, כי "נקרא את התביעה ונגיב בבית המשפט" ויונייטד נמסר, כי "נגיב לאחר שנלמד את הנושא".

לגבי יונייטד מן הראוי לציין, כי התביעה מתייחסת למתכונת הקודמת שלה, לפני המיזוג שלה עם קונטיננטל, כך שחלקה בתביעה מאוד קטנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן