Skip to content

יחימוביץ': דברי דיסקין על פתק לבן לא אחראיים

על דבריו של ראש השב"כ לשעבר, כי ישים פתק לבן בקלפי, אמרה: "מדובר בבורות. אין דבר כזה פתק לבן ואין מפלגת פתק לבן. מי ששם בקלפי פתק כזה או נמנע מלהצביע - קולו ניתן למפלגות שעמדתן הפוכה משלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת כי לא אחמדינג'אד, נסראללה ומשעל מצביעים בבחירות, אלא אזרחי מדינת ישראל. יחימוביץ' אמרה את הדברים הבוקר בשבתרבות בחולון, בתגובה על דברי ראש הממשלה נתניהו.

יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"לא נסראללה יצביע בבחירות ". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"זהו מצב חסר תקדים, שבו רה"מ אפילו לא מנסה ערב בחירות לומר מה יעשה ומה חזונו, אלא משתמש בהפחדה חסרת שחר כדי להסיט את הדיון הציבורי למחוזות שבהם הוא לא צריך לתת דין וחשבון לציבור״, אמרה יחימוביץ׳. "לא נסראללה יצביע בבחירות אלא המורים, האחיות, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים וכלל אזרחי ישראל, שכבר אינם מסתפקים בסיסמאות חלולות".

על דבריו של ראש השב"כ לשעבר, אבי דיסקין, כי ישים פתק לבן בקלפי, אמרה כי אלו דברים חסרי אחריות: "מדובר בבורות. אין דבר כזה פתק לבן ואין מפלגת פתק לבן. מי ששם בקלפי פתק כזה או נמנע מלהצביע – קולו ניתן למפלגות שעמדתן הפוכה משלו ושהוא סולד מהן, והוא מאבד שליטה על הצבעתו. הליכה לקלפי היא יסוד מיסודות הדמוקרטיה והיא זכותו וחובתו של כל אזרח שאכפת לו מהמדינה. תמוה הדבר שדיסקין, שכל חייו נלחם בגורמים קיצוניים, תורם לחיזוקם של גורמים אלה. אם אנשים נורמטיביים שאוהבים את המדינה לא ילכו לקלפי, הם יפקירו את הזירה לשוליים סהרוריים בחברה הישראלית״.

יחימוביץ' שבה והדגישה, כי כלכלה הוגנת וחברה צודקת יוסיפו להיות בראש סדר היום שלה ושל מפלגת העבודה וכי להנהגה יש אחריות עמוקה לחייהם של אזרחיה. "האחריות הזאת כוללת בתוכה הכל: ביטחון בגבולות, ביטחון ברחובות, ביטחון תעסוקתי, בריאותי וחינוכי. יש מי שמבקש להתנער מהאחריות הזאת ולייצר שיח שכל כולו איום והתלקחות. אנו לא ניתן לזה יד".

יחימוביץ' סרבה לתקוף מפלגות שונות, ואמרה כי היריב הפוליטי והאידיאולוגי היחיד שלה הוא בנימין נתניהו. היא קראה לציבור שלא לבזבז את קולו על מפלגות חד ספרתיות בגוש המרכז ולהביע תמיכה רחבה במפלגת העבודה שהיא המפלגה השנייה בגודלה והמובילה בגוש ורק היא יכולה להוות אלטרנטיבה לנתניהו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן