Skip to content

יאיר לפיד חגג ושר ביטלס לפעילי מפלגתו

"האירוע הזה אינו מסיבת סיום קמפיין - הוא מסיבת ההתחלה של הקמפיין. אנחנו לא הגענו, אנחנו יוצאים לדרך. הניצחון הזה אינו המטרה, הוא הכלי שיאפשר לנו לעשות את השינוי שאנחנו מאמינים בו", הכריז יאיר לפיד במסיבת הניצחון שערך במוצאי שבת לפעילי מפלגתו בנצר סירני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעה שראש הממשלה קיבל מנשיא המדינה את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה, חגג המנצח האמיתי של מערכת הבחירות, יאיר לפיד – ביחד עם פעילי מפלגתו "יש עתיד" – את ניצחונו. שיאה של חגיגת הניצחון בנצר סירני לא היה בנאומו של לפיד – כי הוא לא הסתפק בנאום נצחון, אלא נטל לידיו גיטרה ושר את הביטלס באזני מאות פעיליו המריעים.

"אפשר לנצח בלי ללכלך". יאיר לפיד במסיבת הניצחון (צילום: אלעד גוטמן)
"אפשר לנצח בלי ללכלך". יאיר לפיד במסיבת הניצחון (צילום: אלעד גוטמן)

"ניצחנו", אמר לפיד, "והתברר שאפשר לנצח בלי ללכלך על אף אחד. ניצחנו בגלל שבזמן שהאחרים השמיצו, וכל אחד חיפש חומר מכפיש על האחרים, אנחנו דיברנו בשפה של ערכים. ניצחנו כי מול פוליטיקה של פחד ושנאה, דיברנו על זה שאנחנו אוהבים את המדינה, שאנחנו דואגים אחד לשני, דיברנו על אכפתיות ועל הזכות לחיות במדינה הזו בכבוד.

"בדיוק ברגע שבו רוב אזרחי ישראל הרגישו שהמדינה נשמטת מידיהם, שההשתלטות של כוחות קיצוניים היא בלתי נמנעת ואנחנו נידונים לחיות במדינה שתהיה יותר ויותר קנאית, יותר ויותר מקוטבת, ויותר ויותר בלתי הוגנת – בדיוק ברגע הזה באנו והוכחנו את עוצמתה של הנורמליות", אמר לפיד. "ניצחנו לא בגלל שאמרנו למה הצד השני רע, אלא כי האמינו לנו שבאנו לעשות טוב. הם האמינו לנו שבאמת באמת– באנו לשנות".

שר את הביטלס לפעילי מפלגתו. יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)
"עם קצת עזרה מחברים" לפיד שר לפעילים ולחברים (צילום: אלעד גוטמן)

לפיד אמר לפעילי מפלגתו: "האירוע הזה אינו מסיבת סיום קמפיין, היא מסיבת ההתחלה של הקמפיין. אנחנו לא הגענו, אנחנו יוצאים לדרך. הניצחון הזה אינו המטרה, הוא הכלי שיאפשר לנו לעשות את השינוי שאנחנו מאמינים בו. כי הוכחנו כבר – אתם הוכחתם כבר – שיש עדיין מספיק אנשים במדינה הזו שלא חושבים רק על עצמם. יש פה, באולם הזה, אנשים שעזבו עבודות, הזניחו לימודים, לא ראו את המשפחה שבועות שלמים, כי הם ידעו שהם עושים את הדבר החשוב ביותר שהם עשו מימיהם – לוקחים אחריות על המדינה שלהם.

"מדינות אי אפשר לשנות ביום אחד,  זו תהיה דרך ארוכה, יהיו בה עליות וירידות, אבל לפחות יש משהו שאנחנו יודעים היום שלא ידענו לפני עשרה ימים. יש דבר אחד שאנחנו יודעים: אנחנו יודעים היום שאין גבול… אין גבול למה שאנחנו מסוגלים לעשות ביחד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן