Skip to content

הגנרל דמפסי: "ארה"ב היא שותפתה של ישראל"

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "אני, חייל פשוט,  מבקר בישראל כדי לעמוד על אופי האתגרים המשותפים, מתוך אמונה כי נוכל להגן על ערכי החירות" מאת צבי זינגר "אני מבטיח לך כי ארה"ב היא שותפתה של ישראל ולכבוד הוא לנו שישראל היא שותפה שלנו". כך אמר היום (ו'), ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, לנשיא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "אני, חייל פשוט,  מבקר בישראל כדי לעמוד על אופי האתגרים המשותפים, מתוך אמונה כי נוכל להגן על ערכי החירות"

מאת צבי זינגר

"אני מבטיח לך כי ארה"ב היא שותפתה של ישראל ולכבוד הוא לנו שישראל היא שותפה שלנו". כך אמר היום (ו'), ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, לנשיא המדינה , שמעון פרס. הגנרל דמפסי נפגש הבוקר גם עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ ועם שר הביטחון, אהוד ברק – וייפגש גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בפתח הפגישה, בה השתתף גם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אמר הנשיא לאורחו: "אני בטוח כי במאבק הזה (באיראן) נצא כשידינו על העליונה. זהו מאבק שאינו שייך בלעדית לארה"ב או לישראל, אלא מאבק בינלאומי ליצירת עולם בטוח בעבור כל העמים ללא כל הבדל. "

הנשיא פרס והגנרל דמפסי: "מחוייבות לביטחון ישראל". תצלום: משה מילנר/לע"מ

על יחסי ישראל ארה"ב אמר הנשיא: " זוהי זכות להיות בעלי ברית של ארה"ב. אנו מעריכים את בואך לכאן. זוהי עת חשובה מאין כמוה להמחיש כי אנו משלבים ידיים בלחימה בתופעה שמסכנת את העולם כולו. במדינת ישראל רוחשים את הכבוד הגדול ביותר לארה"ב, למוסדותיה הדמוקרטיים ולצבאה מכיוון שאתם הצבא הראשון בהיסטוריה שנלחם בעבור ערכים כמו חירות האדם ולא רק בעבור ארה"ב. "

הנשיא הדגיש כי איראן היא בעיה לעולם כולו, "איראן היא מרכז טרור עולמי! היא מממנת את הטרוריסטים המסוכנים בעולם ומוציאה לפועל פעולות טרור שגובות חיים של חפים מפשע. איראן שואפת להשתלט לא רק על המזרח התיכון, אלא על חלקים נוספים בעולם, כמו שממחישים נסיונותיה לחדור ליבשת דרום אמריקה."
הנשיא פרס הדגיש כי לפי הניתוח שלו את הדברים "שני המחנות הקיימים היום הם מחנה השלום ומחנה המייצג אמביציות הגמוניות לשליטה איזורית. בנושא זה אני סבור כי ארה"ב וישראל ניצבות יחד באותה החזית".

ראש המטות המשולבים, הגנרל דמפסי, פנה אל הנשיא ואמר לו בנימה אישית: "אני מודה לך על כך שהסכמת להיפגש איתי, חייל פשוט. אני מבקר בישראל כאורחו של הרמטכ"ל בני גנץ על מנת לעמוד על אופי האתגרים המשותפים מתוך אמונה כי נוכל להגן על ערכי החירות. אני מבטיח לך כי ארה"ב היא שותפתה של ישראל ולכבוד הוא לנו למצוא בישראל שותפה שלנו. קיימתי יחד עם הרמטכ"ל שורה של פגישות שיבטיחו את המשך שיתוף הפעולה (להגנה על החירות) הן באיזור והן בעולם כולו."

בסיום הפגישה אמר הנשיא לגנרל דמפסי "כנשיא מדינת ישראל אני מלא הערכה להנהגתו של הנשיא אובמה ולמחוייבותו לבטחונה של מדינת ישראל ."

גם בפגישותיו הקודמות הדגיש הגנרל דמפסי את מחוייבותה של ארה"ב לביטחון ישראל. בבוקר התקבל במחנה מטכ"ל בקריה במשמר כבוד. בפגישתו עם שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הגנרל דמפסי: "אנו חולקים אינטרסים רבים באזור בתקופה דינמית זו, וככל שנוסיף לתקשר זה עם זה, נהיה במצב טוב יותר" וברק השיב לו: "אני יכול להבטיחך שאין פה כאן רגע דל". בפגישתו עם הרמטכ"ל גנץ אמר ראש המטות המשולבים כי המסר שהוא מביא אתו, הוא עצם נוכחותו, המשקפת את המחויבות האמריקאית לביטחונה של ישראל.

במהלך ביקורו הקצרצר סייר הגנרל דמפסי גם ב"יד ושם" והדליק את אבוקת הזיכרון באוהל "יזכור". בספר המבקרים של "יד ושם" כתב: "אנחנו מחוייבהים להבטיח שטרגדיה אנושית כזאת שוב  לא תקרה. יברך אלוהים את הקרבנות ויגן על מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן