Skip to content

סוכל ניסיון הנחת מטען ליד גדר המערכת בעזה

סוף שבוע חם בגזרת הרצועה. לאחר חיסול חולייה ע"י מסוקים ואש ארטילרית, תפס גדוד הסיור הבדווי שלושה מסתננים השייכים למוג'אהידין. בכליהם נמצאו רימון רסס. הם נחשדים בחדירה לשם הנחת מטען
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיממה לאחר חיסול חוליית מחבלים ליד כפר עזה, בליל רביעי, הצליח כוח פל"חוד (פלוגת חוד) של גדוד הסיור הבדווי לעצור שלשוה מסתננים בגזרת דרום הרצועה 

בראש החוד. סרן סאווד (צילום: דו"צ)

מפקד הפ"לחוד, סרן עדואן סוואד, ציין כי ""לאחרונה יש תדירות גבוהה של ניסיונות חדירה" . הוא סיפר כי שהבחין בתנועתם וארב להם תוך כדי מעקב אחריהם.  לאחר שהשלושה חצו את גדר המערכת והיו כ- 60 מטר בשטח ישראל, הפתיע אותם הכוח. סוואד אמר כי גילאי המסתננים נע בין 18 ל-20.

 בחיפוש שנערך בכליהם נתפש רמון רסס ומסמכים המעידים על השתייכותם לארגון המוגא'הידין. המסתננים נלקחו להמשך חקירה במשטרת ישראל. 

ברביעי האחרון, בשעות הלילה נתפסו שלושה מסתננים שחצו את הגדר בין רצועת עזה לשטח ישראל. כוח של גדוד הסיור הבדואי שתצפת במקום תפס את המסתננים ולאחר בידוק התגלה רימון רסס בכיסו של מסתנן.

בשעות הלילה של יום רביעי, כיממה לאחר סיכול ניסיון הנחת מטען על הגדר בין רצועת עזה לישראל, נתפסו המסתננים בגזרת דרום רצועת עזה. כוח של גדוד הסיור הבדואי הבחין בתנועה בשטח וברגע שחצו את הגדר הם נתפסו על ידיי הכוח הצה"לי.

"היינו מוכנים לקלוט אותם. תוך פחות מ-60 מטר בשטח ישראל השלושה נתפסו ושיתפו פעולה עם כל ההוראות שניתנו להם ללא אירועים חריגים", הסביר לאתר צה"ל מפקד פלוגת החוד בגדוד הסיור הבדואי, סרן עדואן סוואד. לדבריו, גילם של המסתננים נע בין 18 לגיל העשרים ובחיפוש מאוחר יותר של בגדיהם נמצאו תעודות המשייכות אותם למוג'הידון.

"אני לא מעט זמן בגזרה הזו. היו אירועים בעבר וקיים איום חדירות אבל בפועל הדבר לא קורה בתדירות גבוהה ולכן זה יוצא דופן", אמר סרן סוואד. המסתננים נלקחו לחקירה במשטרת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן