Skip to content

מוזיקאי נורבגי נאו-נאצי נעצר בצרפת בחשד למזימת טרור

כריסטיאן "וראג" ויקרנס, הקשור לרוצח הנורווגי אנדרס ברייביק, וריצה כבר עונש מאסר על רצח, נעצר במרכז צרפת "בחשד שעסק בתכנון מעשה טרור גדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ויקרנס - רצח ומטאל נורדי
ויקרנס - רצח ומטאל נורדי

בשנת 1994 הורשע כריסטיאן "וראג" ויקרנס הנאו נאצי בדקירת אדם למוות באוסלו ובהצתת כנסיות, הוא נידון לעונש המקסימלי בנורבגיה, 21 שנים, ושוחרר אחרי שריצה 16 שנות מאסר. הוא נעצר עתה במרכז צרפת אחרי שאשתו הצרפתיה, קורז, רכשה ארבעה רובים. לדברי משרד הפנים הצרפתי, ויקרנס מהווה "איום פוטנציאלי על החברה".  

ויקרנס הנאו נאצי קיבל בעבר עותק מהמניפסט שחיבר אנדרס ברייביק, שרצח 77 בני אדם בנורבגיה בקיץ 2011. גם הוא נידון לעונש המקסימלי בבתי ההבראה של ממשלת נורבגיה, 21 שנים. ברייביק פירט במניפסט את תכניתו למסע צלב נגד המוסלמים "המשתלטים על אירופה ואפשר להביס אותם רק במלחמת אזרחים אלימה".

פקיד ממשרד התביעה בפריז אמר, ש"היו כמה אותות שגרמו לשירותי הביטחון לחשוש שהוא עלול לבצע מעשה אלים". המשטרה מחפשת בבית בני הזוג כלי נשק וחומרי נפץ. ויקרנס, מוזיקאי "מטאל נורדי" וסופר שכינויו "וראג", שוחרר מהכלא הנורבגי בשנת 2009 ועבר לצרפת עם אשתו ושלושת ילדיהם.

בראשית שנות התשעים, בהיותו בן 18, הוא הקים פרויקט מוזיקלי של איש אחד, בורזום, וזכה לפופולריות בסצנת שההדיוטות מכנים "מטאל סקנדינבי" או "גותי". "בורזום" הוא עלטה ב"דיבור השחור", השפה הפיקטיבית שהמציא הסופר ג'ון ר.ר. טולקין. המסר של ויקרנס נועד "להביא עלטה לעולם". עד מהרה הוא החל לעסוק גם בפשיעה, ובשנת 1992 נטל חלק בהצתת שלוש כנסיות לפחות בנורבגיה. בשנה שלאחר מכן הוא דקר למוות גיטריסט נורבגי, "אויסטיין, יורונימוס, אארסת'", שניגן אתו בלהקת המטאל הנורדי "מייהם".

מאז שוחרר מהכלא הוא ממשיך להלחין ולכתוב, ולקדם את מה שהוא מכנה "אודליזם" – אידיאולוגיה המבוססת על הרעיון שעל האירופים לאמץ מחדש "ערכים אירופים ילידיים", לרבות גזענות, אנטישמיות.

4 Comments

  1. צדוק התקוה
    21 ביולי 2013 @ 18:57

    מהומות בצרפת: מוסלמים התפרעו בגלל קנס ללובשת בורקה
    מאות פורעים מוסלמים תקפו הלילה (שבת) תחנת משטרה ממערב לפריז, בירת צרפת,שרפו פחים וזרעו הרס, חמישה שוטרים נפצעו. וזאת במחאה על קנס שהוטל על אישה מוסלמית משום שלבשה בורקה.

    כ- 200 פורעים מוסלמים, תקפו הלילה (שבת) תחנת משטרה במערב פריז. במחאה על קנס שהוטל על אישה מוסלמית שלבשה בורקה. כזכור בשנת 2010, אסרה צרפת על לבישת בורקה (לבוש מוסלמי המכסה את כל גוף האישה) בציבור, ומאז המוסלמים מנסים בכל דרך לצפצף על החוק. הדיווחים מהלילה (שבת) מראים כי יותר מ-200 בני אדם, נכנסו לתחת המשטרה בעיר בשעה 21:00 (ערב שישי) והתחילו לתקוף את השוטרים במקום, האירוע המשיך עד שבת לפנות בוקר. הפורעים המוסלמים, השתמשו בקליעים לעבר השוטרים, בהמשך הם הציתו את תחנת המשטרה. במקום דווח על חמישה שוטרים צרפתיים שנפצעו. פורסם: 20.07.13, 12:25 AP

  2. צדוק התקוה
    17 ביולי 2013 @ 19:19

    ברייביק פירט במניפסט את תכניתו תכניתו למסע צלב נגד המוסלמים "המשתלטים על אירופה ואפשר להביס אותם רק במלחמת אזרחים אלימה". לא צריך להיות גאון או גזען כדאי להבין שזה מה שיקרה בסוף המוסלמים הגיעו לאירופה לאסלם אותה בכוח החרב הם אומרים את זה בפירוש בכל הפגנהובלונדון מטיף מוסלמי הגדיל וקרא למלכת אנגליה להתאסלם והדגל הברטי יהיה בקרוב הדגל הירוק דגל האיסלם הבעיה של אירופה שהיא שבעה לא רוצה לשמוע כל עוד זה נגד היהודים[רצח יהודים בצרפת על רקע אנטישמי פגיעה ביהודים עם כיפות בבלגיה בלונדון ] לאירופה לא איכפת

    • עמית מנדלזון
      18 ביולי 2013 @ 0:51

      צדוק תעשה לי טובה תפסיק לדבר שטויות ולצטט אידיוטים, אתה אדם נבון, אני חי באירופה כל הבולשיט שמאכילים אותך בישראל פשוט מטופש. אם אתה לא מאמין לי בו תזיז את הישבן תעלה על מטוס לאחת הערים עם הקהילה המוסלמית הגדולה ביותר באירופה ובוא תיווכח באמת

      • צדוק התקוה
        18 ביולי 2013 @ 20:36

        אירופה אז אני אפתיע אותך אירופה לא זרה לי כי היתי שם הרבה שניים אירופה במיוחד צרפת ואנגליה שבדיה שכונות שלמות נראות שם כמו עזה אף אחד לא מאכיל אותי האמן לי שוטרים מפחדים לכנס לשכונות שלהם צרפתים / אנגלים/ שבדים / לא נכנסים לשכונות
        לך כנראה נוח לראות את המוסלמים כמשתלבים בתרבות האירופית מורדים את הגלביות וכיסוי הפנים ומתנהגים כארופים זה מה שרוב המהגרים הלא מוסלמים עושים להשתלב המוסלמים לעולם לא ישתלבו הם העבירו את התרבות שלהם את חוקי הדת שלהם ממדינות ערב לאירופה רק מי שאין לו עיניים או חרש לא מבין מה קורה לאיסלם באירופה הם אומרים לך בפנים אירופה מוסלמית וחוקי השרעיה על אירופה כנס לאתרי האינטרנט שלהם ותבין מה הם רוצים ואם אתה מבין ערבית אז תקבל את המסרים שלהם יותר מזוקקים לא ראיתה הפגנות של המוסלמים בפריס או בלונדון אני ראיתי ושמעתי אתה יכול לתקוע את הראש באדמה זה בסדר עד שתבוא רעידת האדמה הגדולה היא בסוף תגיע
        ראה מה קרה בשבדיה מדינה ליברלית פתוחה שקלטה אותם והצילה אותם מעוני ממלחמות והתודה שלהם הרס ביזה חורבן תמשיך להיות נאיבי ……………….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן