Skip to content

פעם שלישית בחודש נחיתת חרום בנתב"ג

אחד ממנועי מטוס בואינג 737 של אל על כבה כמה דקות לפני הנחיתה. בנתב"ג הוכרז מצב חירום 2 וכוחות ההצלה והכיבוי של הנמל זינקו לעבר מסלול הנחיתה. המטוס נחת בשלום. לא נגרם כל נזק ולא היו נפגעים. נחיתות חרום נוספות החודש: מטוס אירבס A-320 יווני נחת עם תקלה במערכת ההיגוי ההידראולי ומטוס זמיר נחת על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם השלישית החודש התבצעה היום נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון. הפעם מדובר במטוס בואינג 737 של אל על עם 138 נוסעים ואנשי צוות, שהיה בדרכו בטיסה 382 ממילאנו לתל אביב. לקראת השעה 6 בערב, כמה דקות לקראת הנחיתה, קיבלו הטייסים חיווי, כי באחד המנועים ישנה תקלה והם כיבו אותו. בנתב"ג הוכרז מצב חירום 2 וכוחות כיבוי והצלה של הנמל הוזנקו לעבר מסלול הנחיתה. במקביל הופעל נוהל הזנקת כוחות של מד"א וכיבוי מהישובים בסביבה. המטוס נחת בשלום. לא נגרם כל נזק ולא היו נפגעים. יצחק רז, חוקר התאונות הראשי החל לבדוק את נסיבות האירוע.

מטוס 737 של אל על
מטוס 737 של אל על

תחקיר נתב"ג

בתחקיר ראשוני, בראשות מנהל נתב"ג שמואל זכאי, שבוצע מאוחר יותר, שיבח זכאי את צוות פקחי הטיסה שהיו במגדל הפיקוח לפני ובעת האירוע, על ביצוע עבודה מקצועית בשעה עמוסה מאוד במרחב האווירי של נתב"ג, כאשר בנמל פועל רק מסלול נחיתות והמראות אחד.

פרטי האירוע

מתברר, שכאשר היה המטוס במרחק של 15 מיילים לגישה לנחיתה בנתב"ג הודיע הטייס מטוס אל על בקשר, כי כבה המנוע ולכן הוא מבקש גלישה ישירה לנחיתה. בנמל הוכרז מצב חירום 2 והפקח שהיה בעמדה במגדל הפיקוח התיר לטייס גלישה ישירה לנחיתה. במקביל הוא היפנה שני מטוסים שהיו בנתיב ההמראה לפנות את המסלולים. מטוס אחר שהיה בגישה סופית לנחיתה קיבל הוראה לטפס לגובה ולטוס צפונית לנתב"ג. 5 מטוסים שהיו כבר בנתיבי הגישה לנמל קיבלו גם הם "ללכת סביב". שני מטוסים שהיו גם הם בהקפה, ביקשו אישור לנחיתה מיידית בגלל קוצר בדלק. הם הוכנסו ראשונים לנחיתה, מייד אחרי אחרי שמטוס אל על סיים את נחיתת החרום ופינה את המסלול. למטוסים האלה נותרו כמה דקות טיסה בלבד מעל ישראל, לפני שהם היו אמורים לקבל הוראה לטוס לנחיתה אלטרנטיבית בקפריסין.

עומס בכבישים

עוד מתברר, כי בשל הזמן הקצר שנותר בין ההכרזה על חירום 2 לבין הנחיתה והקושי של כוחות העזר מהישובים בסביבה להגיע לנתב"ג, גם בשל העומס בכבישים באותו הזמן, התפרסו כוחות ההצלה של הנמל במקומות המתאימים לקראת נחיתתו של מטוס אל על והם שביצעו את כל הדרוש לאחר הנחיתה.

עם סיום האירוע חזר במהירות נתב"ג לפעילות אווירית סדירה.

חרום של מטוס איירבס

ביום חמישי 11 ביולי ביצע בנתב"ג מטוס איירבס A320, בטיסה 322 עם 170 נוסעים ואנשי צוות, של חברת שכר יוונית, נחיתת חרום בגלל חשש כי יש במטוס תקלה במערכת ההיגוי ההידראולית. עם קבלת ההודעה מהמטוס נסגרו הנתיבים האוויריים של ישראל ומטוסים שהיו בדרכם לישראל הופנו לנמלי תעופה אלטרנטיביים. כוחות הצלה, כיבוי ואמבולנסים של נתב"ג ומישובים שבסביבה רוכזו בשטח הכינוס סמוך למסלולים. המטוס נחת בשלום והסיע בכוחות עצמו לקצה המסלול ועצר. צוות כיבוי אש של נתב"ג צינן את מערכת הגלגלים של המטוס והטייס כיבה את המנועים. בתוך זמן קצר נגרר המטוס לרחבת החניה והנוסעים הורדו ממנו והועברו לטרמינל 3.

חרום של מטוס זמיר

מטוס זמיר בסיום נחיתתו על גחונו
מטוס זמיר בסיום נחיתתו על גחונו

שבוע אחר כך ב-17 ביולי ביצע מטוס מדגם זמיר (ביצ'קרפט) של חברת התעופה עיט ובו תשעה נוסעים ואנשי צוות נחיתת חרום עם כן נסע קדמי לא נעול. המטוס נחת בתחילה על שני גלגליו הראשיים ובהמשך הוריד את החרטום, נחת על גחונו ונעצר. כל האנשים שהיו בו חולצו בשלום. מסלול הנחיתה היחיד הפועל בנתב"ג נסגר לפעילות אווירית. כל המטוסים שהיו בדרכם לנתב"ג הופנו לנמלי תעופה אלטרנטיביים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן