Skip to content

הנשיא פרס: "אסד ייעלם בדרך זו או אחרת"

הנשיא פרס בטקס לראש השנה: "אני בטוח שאף אחד מאתנו לא יכול להתעלם מהמצב בסוריה. אין לנו זכות. אנו חיים באותו עולם ובעולם הזה יש ערכים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ערך היום טקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה לכבוד כל השגרירים הזרים המוצבים בישראל, סייר בתערוכת דבש מיוחדת מטעם מועצת הדבש, ונשא נאום מדיני מיוחד.

הנשיא הדגיש בנאומו כי לישראל אין חלק בנעשה בסוריה וכי אם נותקף נגיב בעוצמה: "אם הסורים יתקפו אותנו מה שאני לא מאמין שיקרה – אנחנו נתגבר עליהם וזו אחת הסיבות מדוע זה לא יקרה. יש לנו מספיק נחישות כוח והגנה בשביל להילחם על ביטחוננו. יש לנו מערכות הגנה חדישות וצבא מהטובים בעולם".

הנשיא המשיך והתייחס לרצח ילדים בגז בסוריה והפשעים אותם מבצע אסד ואמר: "אסד ייעלם בדרך זו או אחרת. מעשי הרצח שלו לא יוכלו להימשך. לאסד אין יותר זכות להיות מנהיג. בעודו הורג מאות אלפי אנשים מבני עמו".

מילים חיוביות על אבו-מאזן. הנשיא שמעון פרס בטקס לראש השנה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
מילים חיוביות על אבו-מאזן. הנשיא שמעון פרס בטקס לראש השנה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

בנוגע להחלטת הנשיא אובמה לגבי תקיפה אמריקנית בסוריה אמר הנשיא פרס: "מלחמה זה עסק רציני ביותר ואני מציע לכל מנהיג לחשוב כמה שאפשר לפני המלחמה מאשר להתחרט אחרי שהתחילה. אני הבעתי את הערכתי על הניסיונות של הנשיא אובמה לבדוק כל זווית אפשרית כיצד ניתן להביא סוף למצב הנורא בסוריה, גם בעיניהם – לא רק בעינינו. אני בטוח שאף אחד מאתנו לא יכול להתעלם מהמצב בסוריה. אין לנו זכות. אנו חיים באותו עולם ובעולם הזה יש ערכים. כל מי שרואה גופות של ילדים שנרצחו על ידי המנהיג שלהם מבין שאי אפשר להישאר אדישים. זוהי התגלמות הרשע וצריך לשים לזה סוף. כי גבולות ערכיים חשובים יותר מגבולות פיזים. את הגבולות הערכיים אי אפשר לחצות".

בנוגע לחידוש תהליך השלום אמר הנשיא: "תהליך השלום חודש, אני לא יכול לחשוב על חדשות טובות מאלה. זה לא היה פשוט, ראש ממשלת ישראל היה צריך להתמודד עם בעיות גדולות ולקח סיכונים גדולים. הוא עשה זאת בצורה נכונה, אני מאוד שמח שהוא עשה את זה ומגיעות לו הערכותי על שעשה כך – לו ולממשלה שלו. יש לי מילים חיוביות על אבו מאזן – במשך כל הזמן הזה הוא שמר על דעתו. הוא לא שינה עמדה, הוא המשיך להיות נגד טרור, המשיך לנסות ולהשיג שלום בינינו לבין הפלסטינים, והוא הראה אומץ רב בכך שאמר שאינו רוצה לחזור לצפת. זוהי הצהרה משמעותית לכולנו. תהליך השלום קיבל תזמון של 9 חודשים – ובכן יש לנו 9 חודשים של אופטימיות".

אל קבלת הפנים הגיעו כמעט כל השגרירים הזרים המוצבים בישראל ובהם שגרירים ונציגי ארצות הברית, רוסיה, צרפת, בריטניה ומדינות ערב, דרום-אמריקה ואסיה.

בתום הטקס נשא הנשיא פרס ברכה עם הרמת הכוסיות לאוויר ואמר: "מדינת ישראל מאחלת לכל שכנותיה ולמדינות המזרח-התיכון כולו, שבשנה הבאה יזכו לשגשוג, לעבודה, להשכלה גבוהה ולפרנסה. שנשים יזכו בשוויון הזדמנויות וזכויות וילדים יזכו לחינוך. אני מאחל לכל העולם שנה טובה, שנת שלום, שנת צדק, שנה של התקדמות, שגשוג והבנה שנה נטולת אפליות. בואו נפעל כולנו יחדיו בכדי להבטיח שהשנה הבאה תהא שנה של הישגים".

נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' נפגשו הבוקר במסגרת הפגישות הקבועות שמקיים נשיא המדינה עם יו"ר האופוזיציה. יחימוביץ' אמרה לנשיא, כי הביקורות הסמויות והגלויות הנשמעות אצלנו כלפי התנהלותה של ארה"ב בכל הנוגע לסוריה מיותרות ומזיקות. "מערכת היחסים עם ארה"ב היא נכס אסטרטגי ראשון במעלה של ישראל. עלינו להיות מודעים לכך שארה"ב נטלה על עצמה את הובלתו של הקו המוסרי העולמי נגד האירועים המזוויעים בסוריה, אשר אין ספק שלעולם אסור להיות אדיש אליהם. יש לזכור כי ארה"ב מנווטת את צעדיה במציאות מורכבת, במתח בין מעצמתי, ובניסיון לרקום קואליציה ערבית מתונה וקואליציה אירופית. האחריות מחייבת את ישראל להקפיד להוציא את עצמה הפעם מהדיון על התגובה לנעשה בסוריה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן