Skip to content

כוח ימ"מ הרג מבוקש פלסטיני שהתבצר

מסתערבי מג"ב פשטו הבוקר על בית בבית זית. שני מבוקשים נעצרו והשלישי שהתבצר וסירב לצאת, נורה וחוסל. במקום פרצה שריפה שכובתה על ידי מכבי האש הפלסטיניים. עימותים פרצו בין תושבים לכוח צה"ל שסגר את הכניסות לכפר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתערבי מג"ב – משטרת ישראל, הרגו הבוקר (חמישי) מבוקש בפעילות חבלנית עוינת לאחר שהתבצר בבית ממנו התבקש לצאת. שני  פלסטינים נוספים, אחד מהם ככל הנראה אחיו של ההרוג, נעצרו ונלקחו לחקירה. הבוקר פשטו לוחמי הימ"מ על מבנה גדול בכפר בית זית, המצוי בשטח A מצפון לרמלה.

עשן מתמר ממקום ההתקלות בבירת זית' (צילום מען)
עשן מתמר ממקום ההתקלות בבירת זית' (צילום מען)

הפעולה החלה, לדברי השר לענייני אסירים של הרשות הפלסטינית, עיסא קורקא, בסמוך לשעה שלוש לפנות בוקר. הכוח פשט על המבנה והצליח לעצור שניים מהשלושה. המבוקש שחוסל, מותאז ווחשה (24), פעיל החזית העממית לשחרור פלסטין, סירב לצאת מהמבנה והתבצר בו. לוחמי הימ"מ הפעילו נוהל "סיר לחץ", לפיו יורים הלוחמים אל קירות המבנה תוך קריאות במערכת כריזה המורות לחשוד לצאת ולהסגיר עצמו. לאחר כמה שעות בהן לא נענו פתחו באש לתוך המבנה והרגו אותו.

סירב לצאת וחוסל - מותאז ווחשה(צילום מען)
סירב לצאת וחוסל. מותאז ווחשה (צילום מען)

הפלסטינים טוענים כי ווחשה נהרג מירי פגז כלשהו. מוקדם יותר, כך מדווחת סוכנות מען, חיפשו הלוחמים את טהאר ווחשה, אחיו של ההרוג. לפי שעה לא ברור אם האח הזה נעצר. גורמי ביטחון מסרו כי על פי מידע מודיעיני, ההרוג נשא עמו נשק ולכן הוא נורה. עוד נטען, כי בקרבת מקום אך לא בסמוך לגופתו נמצא נשק מסוג קלצ'ניקוב (AK-47).

בעקבות הירי פרצה שריפה במבנה ומכבי האש נקראו לכבותה. לאחר האירוע אירעו התנגשויות בין פלסטינים שהתאספו במקום והתעמתו עם כוחות צה"ל. החיילים כיתרו את המקום וסגרו את הכניסות לכפר בעת שהתבצעה בו פעולת הימ"מ, אך לא נמסר על נפגעים בהתנגשויות אלו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן