Skip to content

נתניהו בוועידת איפא"ק: הגעתי לכאן כדי לשרטט קו ברור

ראש הממשלה נאם אתמול בפני הלובי היהודי בוושינגטון. הוא זכה לתמיכה ולתשואות אך הנאום לא הביא עמו בשורות חדשות. נתניהו פנה לאבו מאזן וקרא לו להכיר במדינה יהודית: "תבהיר סוף כל סוף שאתה מוכן באמת לסיים את הסכסוך. הכר במדינה היהודית. ללא תירוצים, ללא דחיות. הגיע הזמן". חלקו המרכזי של הנאום התייחס לאיום האיראני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אתמול בפני צירי ועידת איפא"ק, הלובי היהודי בוושינגטון. הוא זכה לתמיכה ולתשואות אך הנאום לא הביא עמו בשורות חדשות. הוא הודה בחום ובנדיבות למזכיר המדינה ג'ון קרי, אך לא פירט לגבי שיחותיו עם הנשיא אובמה וגם לא התייחס למשבר באוקראינה שהעיב על ביקורו. להלן דבריו:

אני מביא לכם ברכות מירושלים, הבירה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל והעם היהודי. אני מבקש להודות לכולכם על שאתם עובדים ללא לאות לחיזוק הברית בין ישראל ואמריקה. התמיכה האמריקנית בישראל ובברית בינינו נמצאת בשיא של כל הזמנים. אני יכול להבטיח לכם שאין מדינה על פני כדור הארץ האוהדת את אמריקה יותר מישראל.

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
"הקו שאני מבקש לשרטט היום הוא הקו בין חיים ומוות". נתניהו מול קהל ביתי (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

אני מבקש להודות למנהיגי איפא"ק, שליחי איפא"ק, 14,000 צירי איפא"ק, חברי הקונגרס, חברי ממשלת ישראל, ציפי לבני, לימור לבנת, יובל שטייניץ, סגן השר אלקין, חברי הכנסת, ולשגרירינו המצוינים, שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, ושגרירנו באו"ם, רון פרושאור. אני מבקש להודות לכולכם על שאתם פועלים לשימור ולטיפוח הברית היקרה ביותר בעולם, הברית בין ישראל וארה"ב של אמריקה.

ידידיי, הגעתי לכאן כדי לשרטט קו ברור. אתם יודעים שאני אוהב לשרטט קווים, בייחוד קווים אדומים. אולם הקו שאני מבקש לשרטט היום הוא הקו בין חיים ומוות, בין נכון ולא נכון, בין ברכותיו של עתיד מזהיר לקללותיו של עבר אפל.

לפני כשבועיים ניצבתי קרוב מאוד לקו הפרדה זה. ביקרתי בבית חולים שדה צבאי ישראלי ברמת הגולן. בית חולים זה לא הוקם עבור ישראלים. הוא הוקם עבור סורים. הישראלים טיפלו בקרוב לאלף פצועים סורים – גברים, נשים ומספר רב של ילדים. הללו מגיעים לגדר הגבול שלנו מדממים ונואשים. לעתים קרובות על סף מוות.

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
"במזרח התיכון עלינו להיות מוכנים לגרוע ביותר" (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בביקורי פגשתי שניים מבין הסורים הללו, אב הלום קרב ובנו בן ה-5 הפצוע קשה. כמה ימים קודם לכן אשתו ובתו התינוקת התפוצצו לחתיכות ע"י פצצות איראניות שהנחית חיל האוויר של אסד. האב השכול אחז את בנו הקטן בזרועותיו, ורופאים ישראלים נאבקו כדי להציל את חייו של הילד.

שמעתי מהם ומהמטופלים האחרים שם מה אומרים כל הסורים שהגיעו לישראל כדי לקבל טיפול. כולם מספרים את אותו הסיפור. הם אומרים: כל השנים הללו אסד שיקר לנו. הוא סיפר לנו שאיראן היא ידידתנו וישראל היא אויבתנו. אבל איראן הורגת אותנו וישראל מצילה אותנו.

אותם סורים גילו את מה שאתם תמיד ידעתם. במזרח התיכון, מוכה הקטל והברבריות, ישראל היא אנושית, ישראל היא רחומה, ישראל היא כוח של טוב.

אותו גבול, הנמצא כמאה מטר מזרחה לאותו בית חולים שדה, הוא הקו המפריד בין הגינות ובין שפלות, בין חמלה לבין אכזריות. מצד אחד ניצבת ישראל, החיה על הערכים אותם אנו מקדשים, ערכים המניעים אותנו לטפל באלפי חולים פלסטינים מעזה. הם מגיעים לבתי החולים שלנו ואנו מטפלים בהם חרף העובדה שטרוריסטים מעזה יורים אלפי טילים לעבר ערינו.

אלה הם אותם ערכים שמניעים רופאים ואנשי הצלה ישראלים לחוש לעזרתם של קורבנות אסונות טבע ברחבי העולם, מהאיטי וטורקיה, עד יפן, הפיליפינים ומקומות מוכי גורל רבים נוספים.

איראן – תאוקרטיה ברוטלית

מן הצד השני של אותו קו הפרדה מוסרי, ספוגים בדם ותאוות רצח כוחות הטרור – איראן, אסד, החיזבאללה, אל-קעידה ורבים אחרים. האם שמעתם פעם שסוריה מקימה בית חולים שדה במקום כלשהו? שמעתם פעם שאיראן ששולחת משלחת הומניטרית מעבר לים? לא? פספסתם את המזכר? אתם יודעים למה? אתם יודעים למה מעולם לא שמעתם על כך דבר? מכיוון שהדבר היחיד שאיראן שולחת לחו"ל הוא רקטות, טרוריסטים וטילים כדי לרצוח, לפגוע ולזרוע אימה בקרב חפים מפשע.

ומה שעושים בחו"ל האיראנים, או ליתר דיוק המשטר האיראני, דומה למה שהם מעוללים לעמם שלהם. הם מוציאים להורג מאות אסירים פוליטיים, הם משליכים אלפים רבים לכלא והם מדכאים מיליונים בתאוקרטיה ברוטלית.

ראש הממשלה ורעייתו בבואו לוועידה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
ראש הממשלה ורעייתו בבואם לוועידה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

אם אתם רוצים להבין את קו ההפרדה המוסרי החוצץ בין ישראל לאויביה, פשוט הקשיבו לחסן נסראללה, מנהיג החיזבאללה, שלוחתה הטרוריסטית של איראן בלבנון. הוא אמר זאת. הוא אמר: איראן וחיזבאללה אוהבות את המוות וישראל אוהבת את החיים.

וזאת הסיבה, כך הוא אמר, שאיראן והחיזבאללה ינצחו וישראל תפסיד.

ובכן, הוא צודק בנקודה הראשונה. הם אכן מקדשים את המוות, ואנו אכן מקדשים את החיים. אולם הוא טועה טעות מרה בנקודה השנייה. דווקא משום שאנו אוהבים את החיים, ישראל תנצח.

בשנה האחרונה מנסה המשטר הרדיקלי באיראן לטשטש את אותו קו הפרדה מוסרי. הוא משגר את נשיאו שופע החיוכים ואת שר החוץ חלק הלשון. אולם, אם תקשיבו למילים שלהם, למילותיהם המרגיעות, תראו שהן אינן עולות בקנה אחד עם מעשיה התוקפניים של איראן.

איראן טוענת שהיא חותרת לתכנית גרעינית לצרכי שלום בלבד. מדוע אפוא היא בונה כור של מים כבדים שאין לו כל תכלית בתכנית גרעינית לצרכי שלום? איראן טוענת שאין לה מה להסתיר. מדוע אפוא היא מונעת מפקחים גישה לאתריה הצבאיים החשאיים? מדוע היא אינה מגלה את סודה הגרעיני הצבאי, את סוד פעילותה הגרעינית הצבאית? הם מסרבים מכל וכל לומר על כך ולו מילה אחת. איראן טוענת שהיא אינה בונה נשק גרעיני. אם כן, מדוע היא ממשיכה לבנות טילים בליסטיים בין-יבשתיים שתכליתם הבלעדית היא נשיאת ראשי נפץ גרעיניים?

שלא בדומה לטילי סקאד המוגבלים לטווח של כמה מאות קילומטרים, טילים בליסטיים בין-יבשתיים יכולים לחצות אוקיינוסים רחבים. והם יכולים לתקוף כבר עכשיו או בקרוב מאוד את החוף המזרחי של ארה"ב, את וושינגטון, וזמן קצר לאחר מכן, כל מקום אחר בארה"ב, עד לוס אנג'לס.

הנקודה החשובה היא זאת. הטילים של איראן יכולים כבר להגיע לישראל, ולכן אותם טילים בליסטיים בין-יבשתיים שהם בונים אינם מיועדים לנו. אתם זוכרים את אותה פרסומת לבירה, "הבאד הזה הוא בשבילכם"? ובכן, כשאתם רואים את איראן בונה טילים בליסטיים בין-יבשתיים, זכרו, אמריקה, הסקאד הזה הוא בשבילכם.

זה לא רק זה. בשבועות האחרונים איראן כבר איננה טורחת עוד להעמיד פנים. מנהיגיה של איראן אומרים שאין בכוונתם לפרק ולו צנטריפוגה אחת ואין בכוונתם לדון בתכנית הטילים הבליסטיים שלהם. ונחשו איזה פזמון הם שרים בטהראן? לא "אלוהים יברך את אמריקה", אלא "מוות לאמריקה". והם מפזמים את זה בעזות מצח יותר מאי פעם. ממש "מתקפת חיוכים".

הנקודה שלי היא זאת. איראן ממשיכה להתייצב בהתרסה בצד הרע של קו ההפרדה המוסרי. וזאת הסיבה שאנו חייבים להתייצב באופן חד משמעי בצד הנכון של קו ההפרדה. אנו חייבים להתנגד לאיראן ולהתייצב לצד מה שהוא נכון.

ידידיי, אתמול נפגשתי עם הנשיא אובמה, סגן הנשיא ביידן, מזכיר המדינה קרי ומנהיגי הקונגרס האמריקני. קיימנו פגישות טובות מאוד. הודיתי להם על תמיכתם האיתנה בישראל ובביטחונה, לרבות בתחום החיוני של הגנה מפני טילים.

אמרתי שהאיום הגדול ביותר לביטחוננו המשותף הוא איראן גרעינית. חובה עלינו למנוע מאיראן את היכולת לייצר נשק גרעיני. ואני מבקש לחזור על נקודה זאת. לא רק למנוע מהם את הנשק, אלא למנוע מהם את היכולת לייצר את הנשק. פירוש הדבר שחובה עלינו לפרק את כור המים הכבדים של איראן ואת מתקני ההעשרה התת-קרקעיים שלה. חובה עלינו להיפטר מהצנטריפוגות באיראן וממאגרי האורניום המועשר שלה וחובה עלינו להתעקש שאיראן תחשוף את היבטיה הצבאיים של תכניתה הגרעינית במלואם.

ל-17 מדינות בעולם יש תכנית של אנרגיה גרעינית לצרכי שלום. הם עושים זאת מבלי לסובב צנטריפוגות, מבלי להעשיר אורניום, מבלי להפעיל מתקני מים כבדים ומבלי לבצע מחקר גרעיני צבאי.

אתם יודעים מדוע איראן מתעקשת לעשות את כל הדברים הללו שעה שהמדינות האחרות, שוחרות השלום, לא עושות כך? כיוון שאיראן אינה רוצה תכנית גרעינית לצרכי שלום. איראן רוצה תכנית גרעינית צבאית.

אמרתי זאת כאן פעם ואומר זאת כאן שוב: אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, אז מה זה? ובכן, זאת לא תרנגולת וזו בוודאי לא יונה. זה עדיין ברווז גרעיני. למרבה הצער, המעצמות המובילות בעולם מדברות על אפשרות השארתה של איראן עם יכולת העשרת אורניום.

אני מקווה שהם לא יעשו זאת כיוון שזאת תהיה טעות מרה. היא תשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית. היא תאפשר לאיראן לפתח במהירות נשק גרעיני שעה שתשומת ליבו של העולם תהיה במקום אחר. ואנו רואים, שעה שאנו מדברים, שזה יכול לקרות. בחלק אחד של העולם היום, בחלק אחר מחר. אולי בצפון קוריאה.

רק זכרו מה כתב רוחאני לפני מספר שנים. הוא כתב זאת ברגע נדיר של גילוי לב. הוא אמר: אם מדינה יכולה להעשיר אורניום, אפילו ברמה נמוכה, היא למעשה יכולה לייצר נשק גרעיני. בדיוק כך. השארתה של איראן כמדינת סף גרעינית תהיה בבחינת מכת מוות למניעת הפצה (של נשק גרעיני). איראן היא מדינה פורעת חוק. היא הפרה החלטות רבות של מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות העשרה.

אם נאפשר למדינה טרוריסטית פורעת חוק זאת להעשיר אורניום, איך נוכל לתבוע ברצינות ממדינות אחרות שלא יעשירו אורניום?

ידידיי, אני מאמין שאם נאפשר לאיראן להעשיר אורניום, הסכר ייפרץ. תיפתח תיבת פנדורה אמיתית של הפצה גרעינית (של נשק גרעיני) במזרח התיכון וברחבי העולם. אסור שזה יקרה. ואנו נוודא שזה לא יקרה.

אם נתיר למשטר הטרוריסטי הנורא ביותר על פני כדור הארץ להשיג פצצות אטום, נעמיד בסכנה את כולם ובוודאי נסכן את ישראל כיוון שאיראן קוראת פומבית להשמדתנו.

לפני 70 שנה, העם שלנו, העם היהודי, הופקר למותו. חזרנו לחיים. לעולם לא נגיע שוב לסף הכחדה.

כראש ממשלת ישראל, אעשה כל מה שעליי לעשות כדי להגן על מדינת ישראל היהודית.

אתם יודעים, לעתים קרובות אני נשאל האם ישראל באמת רוצה בהצלחת הדיפלומטיה, ותשובתי היא שכמובן שאנו רוצים בהצלחת הדיפלומטיה כיוון שאין מדינה שיש לה אינטרס גדול יותר במיגור איום הגרעין האיראני בדרכי שלום. אולם איום זה לא ימוגר על ידי הסכם בלבד, אלא רק על ידי הסכם שיחייב את איראן להתפרק לגמרי מיכולתה הגרעינית הצבאית.

אתם יודעים כיצד להגיע להסכם כזה עם איראן? לא ע"י הקלה בלחץ, אלא ע"י הגברה של הלחץ. הלחץ הוא מה שהביא את איראן לשולחן המשא ומתן מלכתחילה, ורק לחץ נוסף יביא אותה לזנוח את תכניתה הגרעינית הצבאית. לחץ נוסף על איראן לא יקדם את סיכויי המלחמה. הוא יפחית את סיכויי המלחמה כיוון שככל שהלחץ על איראן יהיה גדול יותר וככל שהאיום בשימוש בכוח נגד איראן יהיה אמין יותר, כך יקטנו הסיכויים שיהיה צורך להשתמש בכוח זה.

השלום יהיה טוב עבור הפלסטינים

גבירותיי ורבותיי, השלום הוא שאיפתה הגדולה ביותר של ישראל. אני מוכן לשלום היסטורי עם שכנינו הפלסטינים, שלום שישים קץ למאה שנים של סכסוך ושפיכות דמים. השלום יהיה טוב עבורנו. השלום יהיה טוב עבור הפלסטינים. השלום גם יפתח את האפשרות של כינון יחסים רשמיים בין ישראל ומדינות מובילות בעולם הערבי.

מנהיגים ערביים רבים – והאמינו לי, זאת עובדה, לא השערה – מנהיגים ערביים רבים כבר היום מכירים בכך שישראל איננה האויבת שלהם, ששלום עם הפלסטינים יהפוך את היחסים שלנו איתם ועם מדינות ערביות רבות ליחסים פתוחים ומשגשגים.

אני חושב שהשילוב של חדשנות ישראלית ויזמות במפרץ, אם לתת דוגמה אחת, יזניק את האזור כולו קדימה. אני מאמין שיחד נוכל לפתור חלק מבעיות המים והאנרגיה של האזור. אתם יודעים, כמות מי הגשמים בישראל היא מחצית ממה שהיא הייתה לפני 65 שנה. האוכלוסייה שלנו גדלה פי עשרה. התמ"ג שלנו לנפש זינק למעלה. אז יש לנו מחצית ממי הגשמים, אוכלוסייה גדולה פי עשרה ועלייה בצריכת המים. ולאיזו מדינה בעולם אין בעיות מים? אכן, ישראל.

מדוע? בזכות הטכנולוגיה, החדשנות, המערכות. אנו יכולים להעמיד את זה לרשותם של שכנינו הערבים בכל רחבי האזור, שלא בדיוק בורך במים. נוכל לפתור את בעיות המים. נוכל לפתור את בעיות האנרגיה. נוכל לשפר את החקלאות. נוכל לשפר את ההשכלה באמצעות למידה מקוונת ואת הבריאות באמצעות דיאגנוסטיקה באינטרנט. כל זה אפשרי. נוכל לשפר את חייהם של מאות מיליונים. יש לכולנו כל כך הרבה מה להרוויח מהשלום.

זאת הסיבה שאני רוצה להודות לג'ון קרי הנמרץ. אתם יודעים, ניו יורק ותל אביב הן שתי ערים שלעולם אינן ישנות. ג'ון קרי הוא ללא כל ספק מזכיר המדינה שלעולם אינו ישן. השקיות שיש לי מתחת לעיניים הן הוכחה. אנו עובדים יחד יום ולילה כדי להגיע לשלום בר-קיימא, שלום המעוגן בהסדרי ביטחון איתנים ובהכרה הדדית בשתי מדינות לאום.

ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, בה מובטחות זכויות האזרח של כל האזרחים, יהודים ולא יהודים כאחד. ארץ ישראל היא המקום בו גובשה זהותו של העם היהודי.

בחברון אברהם חסם את מערכת המכפלה. בבית אל יעקב חלם את חלומו. בירושלים דוד שלט בממלכתו. לעולם איננו שוכחים זאת, והגיע הזמן שהפלסטינים יפסיקו להתכחש להיסטוריה.

בדיוק כפי שישראל מוכנה להכיר במדינה פלסטינית, על הפלסטינים להיות מוכנים להכיר במדינה יהודית. הנשיא עבאס – הכר במדינה היהודית ובכך תאמר לעמך, הפלסטינים, שגם אם יש בינינו מחלוקת טריטוריאלית, זכותו של העם היהודי למדינה משלו אינה נמצאת במחלוקת. בכך תאמר לפלסטינים לנטוש את הפנטזיה של הצפת ישראל בפליטים או קטיעת חלקים מהנגב והגליל. באמצעות הכרה במדינה היהודית, תבהיר סוף כל סוף שאתה מוכן באמת לסיים את הסכסוך. הכר במדינה היהודית. ללא תירוצים, ללא דחיות. הגיע הזמן.

ידידיי, ייתכן שזה ייקח שנים או עשרות שנים עד שההכרה הרשמית בישראל תחלחל לכל שכבות החברה הפלסטינית. אם אנו רוצים שהשלום הזה יהיה יותר מהפוגה קצרה בין מלחמות, ישראל זקוקה להסדרי ביטחון ארוכי טווח בשטח שיגנו על השלום ויגנו על ישראל במקרה שהשלום ייפרם. הבינו, הסדרי הביטחון הללו תמיד יהיו חשובים, אולם הם אפילו יותר חשובים וקריטיים היום כאשר המזרח התיכון כולו מתפורר. לפני שלוש שנים האזור שלנו היה במקום אחר לגמרי. האם מישהו מהיושבים כאן, מישהו מאלה שמקשיבים לנו, יכול להיות בטוח כיצד ייראה המזרח התיכון בעוד 10, 20 שנה? איננו יכולים לתלות את ביטחוננו בתקוותינו לטוב.

במזרח התיכון, זה בד"כ הימור לא מוצלח. תמיד עלינו לקוות לטוב ביותר, אולם במזרח התיכון עלינו להיות מוכנים לגרוע ביותר. חרף כל התקוות, כוחות שמירת השלום הבינלאומיים שנשלחו ללבנון, עזה, סיני ורמת הגולן מעולם לא מנעו מאותם אזורים להפוך למעוזים חמושים נגד ישראל.

גם אם נגיע להסכם, כפי שאני מקווה, עם הפלסטינים, אינני משלה את עצמי. השלום הזה ללא ספק יעמוד תחת מתקפה, מתקפה תמידית מצד החיזבאללה, החמאס, אל-קעידה ואחרים. הניסיון מוכיח שכוחות שמירת שלום זרים שומרים על השלום רק כשיש שלום.

אולם כאשר הם נתונים למתקפות חוזרות ונשנות, הכוחות הללו בסופו של דבר הולכים הביתה. כל עוד השלום נמצא תחת מתקפה, הכוח היחיד שעליו ניתן להישען כדי שיגן על השלום ויגן על ישראל הוא הכוח שמגן על הבית שלנו, הצבא הישראלי, חייליו האמיצים של צבא ההגנה לישראל.

אגלה לכם סוד. העמדה הזאת אולי לא תזכה אותי באהדת העולם. זה קורה לעתים כשאני מצהיר על עמדותיי. אולם אחריותי היא להגן על ביטחון העם שלי, עם ישראל. ולעולם לא אהמר על ביטחונה של המדינה היהודית האחת והיחידה.

לכן, שעה שאנו פועלים בימים הקרובים, בשבועות הקרובים, לגבש שלום בר-קיימא, אני מקווה שההנהגה הפלסטינית תתייצב לצד ישראל וארה"ב בצד הנכון של קו ההפרדה המוסרי, בצד של השלום, הפיוס והתקווה.

אתם יכולים למחוא כפיים. אתם רוצים לעודד אותם לעשות כך. אני רוצה, ואני יודע שגם אתם.

התנועה הקוראת לחרם על ישראל – מרחיקה את השלום

ידידיי, תנועה אחת שהיא ללא כל ספק בצד הרע של קו ההפרדה המוסרי היא התנועה לחרם על ישראל, המכונה BDS. התנועה הזאת תיכשל.

הרשו לי להסביר לכם למה.

מעבר לשותפות הסחר המסורתיות שלנו, מדינות ברחבי אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית, לשם אני נוסע בקרוב, משחרות לפתחה של ישראל. הן לא מגיעות לישראל, הן משחרות לפתחה של ישראל.

הן רוצות שהטכנולוגיה הישראלית תסייע להן לחולל מהפכה אצלן כפי שהיא עשתה אצלנו. ואלה לא רק המדינות הקטנות שמגיעות לישראל, אלה גם המעצמות. המעצמות האחרות – אפל, גוגל, מיקרוסופט, אינטל, פייסבוק, יאהו. הן מגיעות כיוון שהן רוצות להרוויח מכושר ההמצאה, הדינמיות והחדשנות הישראלית הייחודית.

ואני יכול לומר לכם שתנועת החרם של ה-BDS לא תעצור את זה בדיוק כפי שתנועת החרם הערבי לא הצליחה למנוע מישראל להפוך למעצמה טכנולוגית גלובלית. דינם להיכשל. במאה המבוססת על ידע, בכלכלה המבוססת על ידע, ימיה הכלכליים הטובים ביותר של ישראל עדיין לפניה. זכרו מה שאני אומר.

חכו, חכו, אני לא רוצה שתהיה שאננים. העובדה שהם הולכים להיכשל אין פירושה שאין להתנגד ל-BDS בכל תוקף. יש להתנגד להם כיוון שהם מזיקים לשלום וכיוון שהם פשוט לא צודקים.

רוב האנשים בתנועת ה-BDS אינם חותרים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. להפך. הם מודים בגלוי שהם חותרים לפירוקה של מדינתו היחידה של העם היהודי. הם אינם חותרים לשלום, הם אינם חותרים לפיוס. אבל חלק מחסידיהם השוטים אכן מאמינים שה-BDS מקדמת את השלום.

ובכן, ההפך הוא הנכון. BDS מרחיקה את השלום כיוון שהיא מקשיחה את עמדות הפלסטינים ומפחיתה את סיכויי הפשרה ההדדית.

אלה הן כולן נקודות חשובות, אך זאת לא הנקודה החשובה ביותר. הנקודה החשובה ביותר היא שה-BDS פסולה מבחינה מוסרית. היא הופכת את המוסריות על פניה. זאת הנקודה המרכזית. זה לא שישראל, בדומה לכל מדינה אחרת, חפה מביקורת. יש לנו דמוקרטיה תוססת שבה לכל אחד יש דעה, והאמינו לי, איש בישראל אינו נרתע מלהביע את דעתו בכל נושא שהוא. הביקורת העצמית בישראל היא על סטרואידים.

אולם תנועת ה-BDS  אינה עוסקת בביקורת לגיטימית. היא מנסה להפוך את ישראל לבלתי לגיטימית. היא מציגה בפני התמימים והבורים תמונה מעוותת ומסולפת של ישראל. BDS היא לא יותר מפארסה. וזאת הסיבה. הקשיבו. בעשרות מדינות, אנשי אקדמיה נכלאים על אמונותיהם. אבל את האוניברסיטאות של איזו מדינה מבקשת BDS להחרים? ישראל. המדינה היחידה במזרח התיכון בה הפרופסורים יכולים לומר, לכתוב וללמד כל העולה על רוחם.

בכל רחבי המזרח התיכון, נוצרים נמלטים על חייהם. באיזו מדינה מבקשת ה-BDS מכנסיות למשוך את השקעותיהן? הבנתם נכון. ישראל. המדינה היחידה במזרח התיכון המגנה על נוצרים ומגנה על זכויות הפולחן של כולם.

בכל רחבי המזרח התיכון עיתונאים נכלאים, הומוסקסואלים מוצאים להורג בתלייה וזכויות האדם הבסיסיות ביותר נשללות מנשים. את איזו מדינה מבקשת ה-BDS להחרים? נחשו. ישראל. המדינה היחידה באזור עם תקשורת חופשית ומדיניות מתקדמת בנושא זכויות הומוסקסואלים, מדינה בה נשים כיהנו בראש שלוש זרועות הממשל.

כשאתם שומעים זאת, וכל אחד יכול לאמת זאת, אתם חייבים לתהות, איך יכול מישהו ליפול בפח השקרים של ה-BDS? איך הם יכולים לקנות את זה?

ובכן, אל לכם להיות מופתעים. לאורך ההיסטוריה, אנשים האמינו בדברים האבסורדיים ביותר בכל הקשור ליהודים – שאנו משתמשים בדם של ילדים לצורך אפיית מצות, שאנו מפיצים את המגיפה ברחבי אירופה, שאנו זוממים להשתלט על העולם. אבל אתם שואלים כיצד יכולים היום אנשים משכילים להאמין בהבלים שמפיצה ה-BDS נגד ישראל. ובכן, גם זה לא צריך להפתיע אתכם. כמה מהוגי הדעות המשפיעים ביותר בהיסטוריה – וולטייר, דוסטויבסקי, טי.אס. אליוט ורבים, רבים אחרים – הפיצו את השקרים השערורייתיים ביותר על העם היהודי. קשה להיפטר מדעות קדומות שהוטמעו במשך אלפי שנים.

מהעידן העתיק אל ימי הביניים ואל העידן המודרני, יהודים הוחרמו, הופלו ובודלו.

היום, בידולו של העם היהודי הפך להיות בידולה של המדינה היהודית. הניסיונות להחרים, לשלול השקעות ולהטיל סנקציות על ישראל, הדמוקרטיה המאוימת ביותר על פני כדור הארץ, הם פשוט הפרק האחרון בהיסטוריה הארוכה והאפלה של האנטישמיות. יש להתייחס לאלה הנושאים את תג ה-BDS בדיוק כמו לכל אנטישמי או גזען חשוך אחר. יש לחשוף אותם ולגנות אותם. יש להחרים את המחרימים.

כולם צריכים לדעת מה פירוש ראשי התיבות B D S. גזענות, חוסר הגינות וחרפה. ולאלה המתנגדים ל-BDS, כמו סקרלט ג'והנסון, יש להצדיע.

סקרלט, יש לי דבר אחד לומר לך. האמת, יקירתי, שכן אכפת לי. ואני יודע שלכולכם אכפת, כמו לאנשים הגונים בכל מקום שמתנגדים לצביעות ולשקרים ומעלים על נס את היושרה והאמת.

ידידיי, בשם עם ישראל, אני נושא איתי מסר מירושלים, ערש תרבותנו המשותפת, ערש ערכינו המשותפים. זהו מסר מהתנ"ך. [בעברית]. הצגתי בפניכם את החיים והמוות, את הברכות והקללות. בחרו בחיים כדי שאתם וילדיכם תוכלו לחיות.

גבירותיי ורבותיי, ידידיי, לעולם אל תשכחו. אמריקה וישראל ניצבות לצד החיים. אנו ניצבות יחד בצד הנכון של קו ההפרדה המוסרי. אנו ניצבות יחד בצד הנכון של ההיסטוריה. אז זקפו קומה, עמדו איתן, עמדו בגאווה. תודה רבה לכם. המשיכו לעשות עבודה נפלאה. תודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן