Skip to content

"אדוני ראש הממשלה, התבלבלתם", אמרה בת גלים, אמו של גיל-עד

בת גלים שאער, אמו של גיל-עד, מתחה ביקורת נוקבת על ההסכם עם אסירי החמאס ששבתו רעב: "הסכם עם שובתי הרעב הוא טעות חמורה. אדוני ראש הממשלה – התבלבלתם. לא ייתכן שבנינו עוד לא חזרו ומוחזקים על ידי חוטפים בני עוולה, בני חמאס, וראש הממשלה מבקש לפייס אותם, לרצות אותם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז החטיפה, מושמעת ביקורת בוטה ונוקבת, לא מרומזת, מצד חלק מהורי החטופים, נגד התנהלותה של הממשלה בפרשה. אם עד עכשיו הדגישו שלוש המשמחות, כי הן נותנות אמון מלא בהחלטות הממשלה – הפעם התפרצה הביקורת החוצה, מפיה של בת גלים שער, אמו של גיל-עד.

את דברי הביקורת הקשים שלה השמיעה בת גלים שער בכנסת, שאירחה היום בצהריים את שלוש אמהות הנערים החטופים, בכנס שכותרתו "מח"כות לבנים". את הכנס ארגנה ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי). בכנס השתתפו עשרות חברי כנסת ושרים, כמעט מכל סיעות הבית. לפני פגישתם עם חברי הכנסת, נפגשו שלוש האמהות עם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין בלשכתו.

שלושת האמהות בכנסת. האם האמון במערכת מתערער? (צילום: דוברות הכנסת)
שלושת האמהות בכנסת. האם האמון במערכת מתערער? (צילום: דוברות הכנסת)

"יש לי אמון מלא במערכת", פתחה ואמרה בת-גלים שער. "אבל פתחתי חדשות, ושפשפתי את אוזני חזק. ראש הממשלה נערך להסכם עם האסירים הביטחוניים. האמנם? הייתכן?

"הסכם עם שובתי הרעב הוא טעות חמורה", אמרה בת-גלים שער. "אדוני ראש הממשלה – התבלבלתם. לא ייתכן שבנינו עוד לא חזרו ומוחזקים על ידי חוטפים בני עוולה, בני חמאס, וראש הממשלה מבקש לפייס אותם, לרצות אותם" אדוני ראש הממשלה וחברי הקבינט, נבחן את מעשיכם במבחן התוצאה. עם ישראל יבחן את מעשיכם במבחן התוצאה. יש לנו מידע שהם חיים. יש לכם חובה להחזיר אותם חיים".

בת גלים שער לא הרפתה. "אם ראש הממשלה יודע מי החוטפים, יש לפעול בכל דרך כדי ללחוץ עליהם להחזיר את הבנים חיים: עצירת כספים, הרעת תנאים לאסירים, לחץ על הרשות. שהחמאס יבין שלא משתלם להם לחטוף ילדים. לא נקבל מעשים חסרי אחריות, והמעשה הזה הוא מעשה חסר אחריות".

"שגרת היום של שלושתנו התהפכה ואנחנו מתפללים לבורא עולם שהניסיון הזה יסתיים בצורה טובה", אמרה איריס יפרח אמו של אייל. "אני פונה אליכן, כאשה לאשה, אל הלב של האמא: לכן יש את כח ההשפעה. תעשו את כל המאמצים כדי לקדם את שובם של בנינו", פנתה איריס יפרח לחברות הכנסת.

רחל פרנקל, אמו של נפתלי, הגיעה היישר מנמל התעופה לאחר שהופיעה לפני מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נווה וביקשה להודות לכל העם. "אני שולחת ברכות לחיילים ולהורים של החיילים ולכוחות הביטחון שעושים הכל למען ילדינו. בדרך לכאן הבת הקטנה שלי החזיקה תמונה של נפתלי ואמרה לי 'מתי האנשים האלה יחזירו כבר את נפתלי הביתה'. הסברתי לה שהסבלנות היא לא קלה ואני מודה לכל אלה שנמצאים איתנו, מחזקים אותנו וממתינים בסבלנות יחד איתנו לשובם הבנים".

חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי אמרה: "זו חובתנו כחברי כנסת להיפגש עם שלושה נשים אמיצות כמוכן. אנחנו מצויים ב-13 ימים של כאב גדול מחד אבל רוח אמיצה מאידך. זו שעה שאנחנו מבקשים לחזק ולהתחזק".

שר השיכון אורי אריאל: "ראיתי את עוצמת האמונה שיש למשפחות ויש לעם ישראל. לא בכל המקומות בעולם יש אחדות כזו, מקיר לקיר. בימים אלו אנחנו מגיעים למסקנה שמולנו ניצב אוייב וצריך לנהוג בו כך. אלו לא רק הבנים שלכן אלו הבנים של כולנו".

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: "חייבים להפעיל מנופים קשים יותר כדי ללחוץ על החמאס. כיום אנשי חמאס מקבלים משכורות לכלא על פי הפשע שהם ביצעו כלפי ישראל – והקבינט והממשלה מתכוונים לפגוע בארגון גם כספית ולמנוע העברת כספים אלה. היום יש משוואה שאם רצחת יהודי אתה מרוויח מזה. אנחנו רוצים משוואה של פעלת- תיענש כספית! ראש הממשלה עוסק בעניין ובגלל שמרכיב הזמן חשוב מאד, אנחנו פועלים בכל כוחנו".

בנט אמר עוד: "אין ימין ואין שמאל אין חרדים אין חילונים ואין דתיים. יש את כל עם ישראל. בשבועיים האלה הרמתם את עם ישראל והגבורה שלכם מצטרפת לשרשרת הגבורה של הנשים היהודיות".

2 Comments

  1. חיים
    25 ביוני 2014 @ 20:20

    סליחה, עם כל הכאב, נושא שובתי הרעב לא קשור לחטיפה.
    לדעתי, השיקולים וההחלטה נכונים.
    אתם גולשים לאזורים שלא קשורים וזה לא ישרת את המטרה.
    בדרך הזאת גם תאבדו את תמיכת הציבור וחבל!

    • אלי
      26 ביוני 2014 @ 14:25

      טענה מהסוג "נושא שובתי הרעב לא קשור לחטיפה" היא או מיתממת (במקרה הטוב) , או מעידה על בעליה שאינו מחובר למציאות חיינו (במקרה הפחות טוב) . כל פעולה הקשורה לאסירי החמס נוגעת ישירות לחטיפה , וצודקות האימהות המבקרות את ראש הממשלה על החלטה אומללה זו בכלל ועל עיתויה בפרט .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן