Skip to content

לפיד: "אפילו נתניהו בעצמו אינו מסוגל להסביר את התכנית שלו"

בהופיעו בפני ועידת הדיפלומטים של הג'רוסלם פוסט אמר לפיד: "היפרדות היא אינטרס חברתי וכלכלי קריטי עבורנו. היפרדות מהפלסטינים תדחוף את הכלכלה הישראלית קדימה ותאפשר לנו להגיע במהירות לתמ"ג של כמעט 50,000 דולר לנפש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף בחריפות רבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי אין לו תוכנית מדינית.

"היפרדות מהם היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחונה של המדינה". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"היפרדות מהם היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחונה של המדינה". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"אני לא חושב שמישהו יכול לומר לאן ראש הממשלה חושב שעלינו להתקדם", אמר שר האוצר לשעבר. "אפילו הוא בעצמו אינו מסוגל להסביר את התכנית שלו, והסיבה היא, כפי שלמדתי במשך השנתיים שבהם ישבתי איתו בקבינט הביטחוני, שאין לו תכנית."

לפיד, שהופיע בוועידת הדיפלומטים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, הציג את מדיניותו בתחום הביטחוני מדיני בפני השגרירים והדיפלומטים שהיו בקהל וקרא לפיד לנתניהו להציג את התוכנית שלו, כדי שהציבור יוכל להבין את שתי התוכניות.

 בפתח התוכנית הדגיש לפיד כי אינו מבין מה תוכניתו המדינית של נתניהו: " אין זה סוד שביני לבין ראש הממשלה התגלעו חילוקי דעות – בעיקר בחזית הדיפלומטית. מדהים לחשוב שאחרי שישבתי כחבר בקבינט הביטחוני עם ראש הממשלה במשך כמעט שנתיים, עדיין איני יכול לתאר את התוכנית שלו לביטחוננו  העתידי ואני לא היחיד, למרבה הצער", אמר לפיד.

"אני מאמין שיהיה קשה מאוד להגיע להסכם שלום – אבל הסכם כזה אינו מתנה שאנחנו מעניקים לפלסטינים", אמר לפיד. "להפך: היפרדות מהם היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחונה העתידי של המדינה ואת שגשוגה. מדינת ישראל תביס כל אויב שמאיים על ביטחוננו, אך סיפוח של ארבעה מיליון פלסטינים יפגע בביטחון שלנו, יקשה עלינו לשמור על אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה, וימשיך לפגוע ביחסים שלנו עם ארצות הברית ועם הקהילייה הבין-לאומית."

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' התייחס גם ליחסים עם ארה"ב ואמר: "ארצות הברית, בת בריתנו הקרובה ביותר, מתלבטת, לראשונה בהיסטוריה, אם להטיל וטו על החלטה של האו"ם, זה רק סימן נוסף, והוא אינו הראשון, לנזק המתמשך שנגרם ליחסינו עם ארצות הברית. בשנה האחרונה הזהרתי מפני מצב כזה יותר מפעם אחת; בדיונים של הקבינט הביטחוני ובדיונים פומביים, אך דבר לא נעשה כדי לתקן את הנזק."

 בהמשך הדגיש לפיד את המשמעויות החברתיות והכלכליות של היפרדות מהפלסטינים: "מלבד המשמעות הדיפלומטית, היפרדות היא אינטרס חברתי וכלכלי קריטי עבורנו. היפרדות מהפלסטינים תדחוף את הכלכלה הישראלית קדימה ותאפשר לנו להגיע במהירות לתמ"ג של כמעט 50,000 דולר לנפש".

וועידת הדיפלומטים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, המהווה את המפגש השנתי הרשמי של קהילת הדיפלומטים בישראל, התקיימה היום במלון מצודת דוד בירושלים. באירוע השתתפו למעלה מ-400 שגרירים, דיפלומטים, נספחים ודוברים, אנשי עסקים בכירים מהארץ ומהעולם ואנשי סגל חוץ של קרוב למאה מדינות ברחבי העולם. בין המדינות שהשתתפו: ארה"ב,אוסטריה, גאנה, שוודיה, ארגנטינה, בלגיה, ברזיל, בולגריה, קנדה, צ'ילה, מצרים, ירדן, דנמרק, אסטוניה, צרפת, גרמניה, סין, אתיופיה, גרמניה, יוון, הודו, איטליה, ניגריה, הולנד, הפיליפינים, בריטניה, ויאטנם ועוד רבות אחרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן