Skip to content

גל טרור, כן, סכנה קיומית? הצחקתם אותי

תרבות מתחילה בשפה ושפה היא הבסיס לכל תרבות שהיא. צרפתית היא קוץ בישבן, שפה קשה מסורבלת וכל ניסיון להיאחז בלוגיקה כלשהי פשוט נידון לכישלון. אבל הצרפתים קנאים לשפה שלהם וכלום לא ישכנע אותם שאנגלית היא השפה הבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאמר הזה מוקדש למומחים אלו שכותבים מאמרים קולחים מלאי מספרים ותאוריות אבל לא נמצאים בכלל בכיוון, כמו ד"ר גיא בכור שמאיים שהאיסלאם יכבוש את אירופה או למחממי האווירה כמו רייב צבי יחזקאלי שראיין כבר את כל ששת מיליוני המוסלמים בצרפת והחליט שכולם טרוריסטים בפוטנציה. המאמר הזה מוקדש לכל הישראלים שמשוכנעים שהאיסלם כובש את צרפת ולא מבינים שאי אפשר לבלוע את התרבות הצרפתית מדובר בצפרדע ענקית מעצבנת וקשה מאוד לעיכול.

שלושה דורות - הראשון לבוש מסורתי, השני כבר לובש ג'ינס והשלישי מסופר ולבוש כמו כל הצרפתים - צילום: עמית מנדלזון

אין ספק שגלי ההגירה ממדינות אפריקה השונות יצרו סלט בעייתי, בעיקר במדינה בה גיוס החובה בוטל לפני שנים רבות, כך שכור היתוך לא קיים בה והשוני בין התרבות המזרחית הלבנטינית (וזה כולל ישראלים כמוני) לתרבות הצרפתית המעודנת מחד וקשה לעיכול מצד שני יוצר קונפליקט לא קטן בעיקר, כשרבים מהמהגרים רואים בדתם חלק מהתרבות והם נוחתים במדינה ששומרת באדיקות על חילוניותה. עד כאן הכל נכון. מכאן הכל מסתבך.

CITE טיפוסי נבנה במהירות אוכלס המהירות ויצר שכונת עוני - צילום: עמית מנדלזון

קצת רקע סוציו אקונומי: גלי ההגירה יצרו, בדיוק כמו בישראל, שכונות שנבנו במהירות ואליהן נדחסו כל המהגרים. באופן טבעי השכונות הללו הפכו להיות שכונות עוני. בשכונות העוני הללו גדלים ילדים רבים שסיכוי סביר מאוד שלעולם לא יצאו מהם, בתי הספר נחותים, עבודה איין, והם רואים את הוריהם שוברים את הגב. הילדים הללו מחפשים דרך החוצה. אחד המפורסמים שבהם הוא זינדין זיידן שגדל באחת השכונות הקשות ביותר של מארסיי ויצא ממנה בזכות כישרון יוצא דופן. אבל כמה זינדין זיידן כבר יש? רבים מהילדים הללו פונים לפשע ואכן עיר כמו מארסיי, שהיא עיר מהגרים מובהקת, היא מרכז הסחר בסמים הגדול ביותר באירופה. ועל רקע הסחר בסמים צצות גופות כל יום שני וחמישי. כל זה נכון למוסלמים ונוצרים כאחד שחיים במה שהצרפתים קוראים לו הסיטה CITE, בעיקר בשכונות הצפוניות של העיר. השאר נלחמים על חייהם עד שהם מסיימים את התיכון כאן הם מוצאים את עצמם מול שוקת שבורה, אין עבודה, ההשכלה שלהם איננה מספקת, אין לאן ללכת. וזה בדיוק המקום בו צדים אותם הקיצוניים הדתיים. חלקם, בדיוק כמו העבריינים הישראלים, חוזר בתשובה בתוך כותלי בתי הכלא אליהם הגיעו בעת שניסו את שביל הפשע.

זה הרקע הסוציו אקונומי הבעייתי אבל בבחינה מעשית אובייקטיבית, הרקע הזה איננו שונה בשום מדינה אחרת וקיים גם בישראל.

הטרור והאיסלמיסטים (כמו שקוראים להם הצרפתים) הם באופן יחסי תופעה שולית, אף כי אגרסיבית ביותר, בעיקר עם טיפוחם וצמיחתן ואי היכולת לחסל את ארגוני הטרור העולמיים כמו דאעש ואל קאידה עקב אוזלת יד, שאננות  או חוסר יכולת של שירותי הביון הצרפתים.

תרבותית אין שום סיכוי שמשהו יצליח להאפיל על התרבות הצרפתית, ודאי לא 9% מהאוכלוסיה (המוסלמים).

פרסומת נואשת של הקונסוליה הבריטית לקידום לימוד האנגלית בצרפת - לא הולך - צילום: עמית מנדלזון

תרבות מתחילה בשפה ושפה היא הבסיס לכל תרבות שהיא. צרפתית היא קוץ בישבן, שפה קשה מסורבלת וכל ניסיון להיאחז בלוגיקה כלשהי פשוט נידון לכישלון. אבל הצרפתים קנאים לשפה שלהם וכלום לא ישכנע אותם שאנגלית היא השפה הבינלאומית.

כל המהגרים בצרפת מדברים צרפתית, הדור השלישי של המהגרים כבר לא יודע את שפת אימו, שפתו היא צרפתית לבושו הוא צרפתי, הטרנדים שמובילים את חייו הם טרנדים מערבים צרפתיים. דתו אמנם מוסלמית אבל רוב הצעירים אינם מייחסים חשיבות לדת בדיוק כמו כל צרפתי אחר. כך שבעצם הם נבלעים אט אט בתרבות הצרפתית. נכון בדיוק כמו אותו קומץ מפורסם של בית"ר ירושלים גם כאן יש קומץ שמסרב להיבלע, ונוסע למה קוראים בישראל "נסיעת שורשים" וחוזר עם השכלה גבוהה במדעי הלחימה. ואם משטרת צרפת ושירותי הביון שלה היו מתפקדים כמו שצריך את נזקיהם אפשר היה למנוע.
וכמובן שתהליך בליעה מהסוג הזה איננו תהליך פשוט, כשאין לך אמצעי כמו בישראל, השירות הצבאי, אבל זה יגיע וזה בעצם מגיע.

בתכלס מדובר בקומץ בעייתי בן כמה אלפים מתוך 6 מיליון מוסלמים, ערבים, שאינם רוצים להשתלט על כלום וילדיהם כמהים להיטמע בחברה הצרפתית וזה עובד, יכול היה לעבוד הרבה יותר טוב והרבה יותר מהר אלמלא מחדלי הממשלה שיצרו קיטוב אבל שוב קיטוב כזה קיים גם בישראל בין ספרדים לאשכנזים מקום המדינה ועד ימינו אלה.

כור היתוך קיים רק בעיר אחת בצרפת, מארסיי, ולכור ההיתוך הזה קוראים הוולודרום הוא האיצטדיון המפורסם של קבוצת הכדורגל אולימפיק מארסיי. 73 אלף איש מכל מוצא גזע ודת מאכלסים אותו בכל משחק. ותאמינו או לא הוא יוצר אחווה בין התושבים.

ישו מוחמד ומשה מקללים את איגודי ההורים על הוצאת הדת מבתי הספר - קריקטורה של שרלי הבדו

אירועי "שרלי הבדו" רק הוכיחו כמה עקשנים הם הצרפתים, 4 מיליון איש יצאו לרחובות צרפת כדי למחות על הפגיעה הקשה ביסודות הרפובליקה על הפגיעה הנוראית בתרבות שלהם תרבות הקריקטורות והקומיקס בכלל המפורסם שאין דבר בעולם שאסור לצחוק עליו. ומי שחשב ששרלי הבדו הוא אנטישמי בגלל שהיהודים בו מצויירים עם אפים מעוקלים בטח לא הבחין שכל הדמויות של "שארב" העורך הראשי של שרלי הבדו, שנהרג בהתקפה. כולן ללא הבדל דת גזע או מין עם אפים מעוקלים.

הצרפתים יצאו לרחובות ו"כשצרפת מתעטשת כל אירופה חולה", ומי שחושב שהצרפתים פוחדים יש לו טעות. לא רק שאינם פוחדים אלא שעל כל קריקטוריסט מת יקומו ארבעה חיים, מוכשרים וארסיים יותר. כי הצרפתים הם עם עקשן להחריד וקנאי לתרבות שלו – תרבות של יותר מאלף שנה והיסטוריה של "התעוררויות" שאחת מהן השאירה את כל אירופה ספוגה בדם ורחובות פאריז מלאים בראשים חסרי גוף.

צרפת תצליח לבלוע את הצפרדע המוסלמית. לא יהיה קל אבל זה יעבוד, כמו תמיד בהסטוריה – אך מי שינסה לבלוע את צרפת יקיא עם הביס הראשון.

16 Comments

  1. גורן
    15 בינואר 2015 @ 18:30

    עמית אתה טוען שאותם מהגרים הבאים לצרפת מוצאים עצמם " מול שוקת שבורה, אין עבודה, ההשכלה שלהם איננה מספקת, אין לאן ללכת." אז מדוע להמשיך להציף את אירופה אותה בעיה קיימת למהגרים ששוטפים את שאר המדינות באירופה אירופה היא יבשת גזענית כמו כל עם/ מדינה אירופה לא רוצה אותם בכל זאת הם באים מחפשים חיים טובים הסיכוי שימצאו חיים טובים הם אפסים [קראתי את תאוריך] במקרה הטוב יהיו שואבי מים וחוטבי עצים קראתי וראיתי בתקשורת מהגרים האומרים במפורש שכאשר הם באים לחפש עבודה מיד פוסלים אותם בגלל מוצאם התאורים שאירופה "קוטלת" מהגרי עבודה יותר טוב מישראל אלה שטויות אירופה לא אוהבת אותם הבעיה באירופה היא דמוגרפית ילודה נמוכה אצל האירופים בעיה זו היא הסכנה הגדולה לאירופה שהאוכלוסיה המוסלמית תעבור ביום מהימים את האוכלוסיה הנוצרית המקורית והענין הוא להחזיק פועלים שחורים היציאה של הצרפתים לרחובות היא" הצגה "אני זוכר בישראל יצאו להפגין נגד יוקר המחיה " מליון" איש לא יצא מזה כלום אחרי הבחירות הזכרון של האנשים הוא קצר הטרור לא נבהל מאותם ארבע מליון צורפתים נגד דת איסלמיסטית קיצונית קשה להילחם כאשר " מבטחים לך 72 בתולות"הטרור ימשיך להישתולל באירופה אתה טוען ובצדק שמיעוט מאותם מוסלמים הוא עושה את הטרור נכון אבל המיעוט הזה הוא שגורם לכל הצרות והוא זה שמביא לעלית כוחות ימין קיצוני באירופה שלדעתי הם ודמוקרטיה לא ילכו ביחד אתה אופטמי אני מקווה שהאופטמיות שלך לא תעלם בוקר אחד

    • עמית מנדלזון
      15 בינואר 2015 @ 18:44

      מעשית הבעיה הדמוגרפית כבר איננה קיימת, המספרים מראים ירידה משמעותית בנתוני הילודה והדור השני מסתפק בשניים שלושה ילדים והשלישי… לא בוער לו בכלל. זה נובע מהמצב הכלכלי. מצד שני ההגירה נמשכת באופן די טבעי, גם אם המצב הכלכלי באירופה לא טוב הרי שהוא טוב באלפי מונים מהמצב במדינות ערב ומדינות אפריקה, ותכלס כולם מחפשים חיים טובים יותר עם סיכוי גדול יותר. שוב הפלג הג'יהדיסטי קיצוני בצרפת כולל בסביבות 1200 איש זו בין הישר אחת הסיבות שקשה למגר אותו. זה לא עניין של אופטימיות ההסטוריה מוכיחה שאי אפשר למגר תרבות דומיננטית בטח לא בכוח בטח לא על ידי מיעוט קטנטן.

      • ניר
        16 בינואר 2015 @ 0:19

        עמית הבעיה הדמוגרפית היא לא בילודה של המהגרים אלה בשיטפון ההגירה מאפריקה לאירופה שלא מפסיק ולזה אין פיתרון זו "הבעיה הדמוגרפית" שאירופה תצטרך להתעסק לאורך שניים קשה מאוד לעצור את השיטפון של המהגרים באמצעים של חוקים אלה לא יעזרו ובכוח אירופה לא תעצור אותם לכן זו בעיה אשר את תוצאותיה יראו הארופים אולי בעוד מספר עשורים אירופה משתנה לאט לאט זה תהליך בקיצור טובה מזה כנראה לא תצמח ליבשת

        • עמית מנדלזון
          16 בינואר 2015 @ 0:26

          ניר השטפון הזה נעצר זה מכבר בעיקר בגלל החמרת חוקי ההגירה בכל אירופה, על זה לא שמעו בישראל, יתר על כן אפילו הצוענים או בני הרומא שהם אזרחי האיחוד מגורשים מכאן

  2. גידי
    14 בינואר 2015 @ 14:29

    עמית שלום.
    לא חשבתי להגיב למאמר הזה שלך,עד שראיתי את הצילום שלך הנ"ל של שלוש הדורות." שלוש דורות – הראשון לבוש מסורתי, השני כבר לובד ג'ינס והשלישי מסופר ולבוש כמו כל הצרפתים – צילום עמית מנדלזון "
    ירד לי האסימון , ההסבר שלך לצילום הוא כל התורה כולה. אתה כצלם (מצויין)מתעסק בחיצוני בנוף בפוזה במראה וכו….אתה מאמין למה שאתה רואה ,נראה שאין לך הבנת הנסתר שום אירוע פיגוע או רצח ,רמז ,או איש לא ישכנעו אותך בסכנה מתקרבת(בעייה יהודית מהשואה ?), או שאתה טועה חלילה אפילו קצת.
    עמית הבעיה ברוב מוחץ של מוסלמים המתונים(66 מיליון?)היא לא בצילום "שלוש דורות" .הם מוכנים לכל תמונה ולכל תגובה שתרגיע אותך. רובם אפילו לא מכחישים, הם בעד חוקי השריעה.! השריעה והגיהאד הם הבעייה.
    לכן אני מציע לך לראות ולקרוא את גיא בכור וצבי יחזקאלי ומומחים אחרים ,הם ראו מזמן והתריעו על מה שאתה (ואנחנו)חווה עתה.אפילו אם 20% מדבריהם נכון או יתממש ,המצב קשה ומסוכן .
    זה שאתה לא תבין את דברי זה ברור ,אני ניסיתי.

    • עמית מנדלזון
      14 בינואר 2015 @ 17:22

      6 מיליון מוסלמים ו- 66 מיליון צרפתים, היינו 60 מיליון שאינם מוסלמים, ואתה באמת מאמין שכל המוסלמים בעד חוקי השריעה ??? אם כן מדוע הגיעו לצרפת ? נכון יש בעיה עם הג'יהדיסטים או האיסלאם הרדיקאלי שמונה בסביבות אלף איש, אגב האיש שבתמונה הוא מוכר בחנות המכולת השכונתית שלי והוא חי טוב, הוא לא חי טוב כל כך במדינה מוסלמית למהדרין

  3. שרה
    13 בינואר 2015 @ 23:34

    עמית, נכון שהמוסלמים הם מיעוט, אבל מיעוט אלים שיכול להמאיס את החיים על הרבה צרפתים ואז השלטון שם יעבור לאחת כמו מרין לה פן שתבטיח לטפל בבעיה הזו וגם תקיים. וזה מה שה״קומץ״ מביא על הרוב המוסלמי השותק. הנסיון למצוא צידוק כלשהו שהצעירים נשאבים לפונדומטליות בגלל מצב כלכלי/חברתי/סביבה הוא נסיון נואל, תירוץ מצוין לאלימות גם אצלנו עם הפלסטינים ״המסכנים״ שישראל ״מדכאת״ ולכן הם רצחו אלפי ישראלים חפים מפשע. הבעיה היא לא כיבוש אירופה על ידי האיסלאם אלא כיבושה על ידי שלטונות שיעיפו את כל הזרים לכל הרוחות. ותודה לאיסלאם הקיצוני.

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2015 @ 23:47

      שרה הרי שנינו יודעים שאי אפשר לנייד שישה מיליון איש וגם מרין לה פן יודעת את זה. ונכון שפלסטינים (שימי לב אני לא אומר הפלסטינים כי זו הכללה גסה) רצחו הרבה ישראלים מצד שני ישראל אחראית למותם של הרבה יותר פלסטינים ולא תמיד במצב מלחמה טהור. הרצח (וזו לא היתה התקפת טרור זה היה רצח והמטרות נבחרו בקפידה בניגוד למתקפת טרור שהקרבנות רנדומלים) בעיתון שרלי הבדו היה טעות פטאלית מצד מי שאירגן אותו אם בכלל היה מישהו מאחורי האירוע. כי הוא העיר את הצרפתים, וצרפתי ער יכול להיות מאוד מאוד מסוכן. הוא פגע בדיוק בנקודה הכי כואבת שלהם, ומישהו ישלם על זה. הוא הכניס לבונקר 6 מיליון מוסלמים, אבל הכי חשוב הוא מכריח את ממשלת צרפת להזיז את התחת ועל פי העיתונות למעלה מ-10 אלפים איש (שוטרים חיילים ואנשי כוחות הבטחון) גויסו למטרה הזו בלבד

      • שרה
        14 בינואר 2015 @ 13:20

        עמית, זו בדיוק הבעיה, צרפת צריכה עכשיו שוטרים ושומרים בכל מקום כי מי יודע מי או מה המטרה הבאה? ראה מה קורה בשדות התעופה, מה קרה בארה״ב ב9/11 והתוצאות ומה קרה בישראל אחרי גל הטרור של תחילת שנות ה-2000. פעם יכולנו ללוות נוסע עד היציאה למטוס, ואחר כך לצפות במטוס ממריא מהמרפסת למעלה. פעם פריז היתה המקום הנחשק ביותר לכל סוגי האנשים, והיום? בקיץ האחרון נכדתי נסעה בפעם הראשונה לפריז ונתקלה בצעדות אנטי יהודיות/אנטי ישראליות, בפגיעה במסעדה כשרה ועוד ועוד. אני לא חלמתי שאצטרך לומר לה לא לדבר עברית בקול רם…

        • עמית מנדלזון
          14 בינואר 2015 @ 13:32

          120 אלף חייל הוצבו בכל רחבי צרפת, סכום אסטרונומי, ממשלת צרפת הכריזה רשמית מלחמה על האיסלאם הרדיקלי. מצד שני אני חי כאן ומעולם לא היתה לי בעיה לדבר עברית ברחובות וכל אורחי ובני משפחתי שבאו לביקור גם כן. אבל בהחלט נתקלתי בישראלים שפוחדים לדבר עברית. וזו שטות. אבל זה חלק מהחרדה היהודית הגלותית. מעולם לא הותקף בצרפת תייר ישראלי.

  4. שינר
    13 בינואר 2015 @ 18:01

    בסך הכל כל מה שכתבת מבטא יותר משאלות לב נאיביות מאשר ניתוח מעמיק של המצב והבנה לאן זה יכול להתפתח. אתה טוען שבתכלס מדובר בקומץ קטן של כמה אלפים בעייתים מתוך אוכלוסיה של 6 מיליון מוסלמים. אבל אם אותם 6 מיליון מוסלמים עומדים ושותקים לנוכח מה שקורה בקהילתם, אזי הפוטנציאל הבעייתי הוא הרבה הרבה יותר גדול מאשר קומץ קטן של כמה אלפים. סביר שהתרבות הצרפתית תצליח אי שם בעתיד להתמודד עם התופעה, אבל חוששני שזה יושג רק במחיר דמים כבד ולא מתוך אחווה ורצון טוב של כל הצדדים להבין אחד את השני ולחיות בשלווה זה לצד זה. הדבר, לצערי, יקרה כנראה גם במדינות אחרות באירופה, הסובלים מבעייה דומה.

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2015 @ 22:50

      עדיין אתה מדבר על 6 מיליון מתוך 66 מיליון אתה לא חושב שיש בעיה עם הפרופורציות ?

      • שינר
        13 בינואר 2015 @ 23:12

        כלומר בהתחלה דיברת רק על קומץ של כמה אלפים מתוך 6 מיליון ועכשיו אתה טוען ש- 6 מיליון מתוך 66 מיליון לא אמורים להוות בעייה. אז איך זה שמדינת ישראל שהיא רק 8 מיליון מתוך כמה מאות מיליונים שסובבים אותה מהווה כזאת בעייה גדולה? פרופורציות זה לא רק אחוזים כשמדובר בבני אדם.

        • עמית מנדלזון
          13 בינואר 2015 @ 23:21

          כן מדובר בכמה אלפים מתוך 6 מיליונים אבל גם אם ששת המיליונים שותקים הום עדיין 6 מיליון מתוך 66 עכשיו זה ברור יותר ?

  5. צחי
    13 בינואר 2015 @ 13:25

    לעמית שמבללבל ת מוח
    המוסלמים יזרקו את הצרפתיות כמו שזורקים קליפות מיותרות
    אין להם דבר וחצי דבר עם התרבות הצרפתית הפומפוזית-הם בזים לה
    הם חפצים בלשלוט והם יצליחו לאט לאט בעזרת טיפשים לרוב

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2015 @ 13:40

      בטח אנשים כמוך תמיד צודקים, הם לא מסתכלים אפילו בראי לא כל שכן בחצר של אחרים. ניחא הרי כל המאמר מיועד לאנשים כמוך, זה שהם לא יבינו אותו זה היה ברור, אני ניסיתי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן