Skip to content

נתניהו: "אני נחוש לנסוע לוושינגטון"

"מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל לארה"ב והיחסים נשארו איתנים", אמר נתניהו. "כך יהיה גם הפעם". אובמה: "לאיראן הוצעה עסקה שתאפשר להם תכנית גרעין לצורכי שלום ותיתן ביטחונות מוחלטים שהיא לא תייצר נשק גרעיני. האיראנים צריכים לקבל החלטה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עכשיו זה סופי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב סופית – ובפומבי – כי הוא נחוש לצאת לוושינגטון ב-3 במרץ – בדיוק שבועיים לפני הבחירות – ולנאום בקונגרס. זאת למרות התנגדות הבית הלבן וחלקים גדלים והולכים בציבור האמריקני ובקרב יהדות ארה"ב.

נחוש לצאת לוושינגטון. נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)
נחוש לצאת לוושינגטון. נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם אירן שיסכן את קיומה של ישראל", אמר נתניהו בנאום שנשא בכנס השקת קמפיין הליכוד לעולים מרוסיה. "לכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני חברי הקונגרס והעם האמריקני.

"מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל לארה"ב והיחסים נשארו איתנים", אמר נתניהו. "כך יהיה גם הפעם. זה נושא קיומי, ובנושא קיומי אני מתייחס אליו עם כל האחריות שלי לביטחון ישראל, כך אני מצפה מכל אחד אחר".

באותה שעה בדיוק קיים נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. אובמה התייחס גם לנושא הזה. אובמה הודה כי יש חילוקי דעות מהותיים בינו לבין ראש הממשלה נתניהו בסוגיית הגרעין האיראני והצורך בהחרפת העיצומים על טהראן. "למה למהר?", שאל. "אלא אם כן אתם חושבים שזה בלתי אפשרי להגיע להסכם עם אירן ואסור אפילו לבחון אפשרות כזאת. אני לא חושב כך, משום שכנשיא ארה"ב אני גם בוחן מה יקרה אם לא נגיע לפתרון דיפלומטי.

"לאיראן הוצעה עסקה שתאפשר להם תכנית גרעין לצורכי שלום ותיתן ביטחונות מוחלטים שהיא לא תייצר נשק גרעיני", אמר אובמה. "כל הסוגיות הובהרו והפערים צומצמו והאיראנים צריכים לקבל החלטה"

אובמה הסביר את סירובו להיפגש עם נתניהו, במהלך שהותו בוושינגטון, באי רצונו להתערב בבחירות בישראל. "אנחנו מורגלים לא לפגוש מנהיגים לפני הבחירות בארצם", אמר. "למרות חיבתי לאנגלה מרקל, אם היא הייתה מבקשת, שבועיים לפני הבחירות בארצה, היא לא הייתה מקבלת הזמנה לבית הלבן והיא גם לא הייתה מבקשת כזו".

כמה שעות לפני הודעתו של נתניהו, כי הוא נחוש לנאום בקונגרס, פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס, מפי "מקורות בכירים" בישראל, כי נתניהו שוקל לשנות את אופי נאומו בקונגרס ואולי אף לבטלו לחלוטין.

גם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, התייחס היום לפרשת נאומו של נתניהו בקונגרס וטען כי אין משבר ביחסי ישראל וארה"ב.  "לא הייתי מגדיר את המצב הנוכחי כמשבר, אני חושב שתמיד יש לנו יחסים קרובים וברית קרובה וכל העבודה הזו תימשך, כרגע יש אי הסכמות אבל נעבור גם את זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן