Skip to content

פולארד ישוחרר כנראה בנובמבר, בתום 30 שנה לריצוי עונשו

שחרורו של פולארד יתאפשר לאחר שעם הגשת הבקשה לשחרורו, לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר האמריקני – הממשל לא יתנגד לשחרור כפי שעשה בפעמים הקודמות שבהן הובא העניין לדיון בוועדה. בוושינגטון מכחישים כי לשחרורו הצפוי של פולארד יש קשר לנסיון "לפצות" את ישראל על ההסכם עם איראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, שריגל עבור ישראל, צפוי ככל הנראה להשתחרר מן הכלא ב-21 בנובמבר – בתום ריצוי 30 שנות מאסר. כך פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל".

פולארד, הצילום בתעודה של הצי האמריקני (צילום: ויקיפדיה)
פולארד, הצילום בתעודה של הצי האמריקני (צילום: ויקיפדיה)

בוושינגטון מכחישים כי לשחרורו הצפוי של פולארד יש קשר לנסיון "לפצות" את ישראל על ההסכם עם איראן. עוד הכחישו בוושינגטון כי פולארד ישתחרר לפני ה-21 בנובמבר – המועד בו יסתיימו 30 שנות ריצוי העונש.

שחרורו של פולארד יתאפשר לאחר שעם הגשת הבקשה לשחרורו,  לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר האמריקני – הממשל לא יתנגד לשחרור כפי שעשה בפעמים הקודמות שבהן הובא העניין לדיון בוועדה. בחודש נובמבר האחרון דחתה ועדת השחרורים של משרד המשפטים האמריקני את בקשתו של המרגל היהודי להשתחרר מהכלא בתנאים מגבילים – 29 שנים לאחר שהחל לרצות את מאסרו. ביולי אשתקד התקיים שימוע ובו התברר כי פולארד אכן עומד בקריטריונים לשחרור מבחינת משך הזמן הארוך שריצה בכלא ובשל התנהגותו כאסיר למופת, אולם הממשל החליט להתנגד בחריפות לשחרור ומנע אותו בטענה כי שחרורו כעת "יהווה זלזול בחומרת העבירה ויקדם חוסר כבוד כלפי החוק".

רוצים את פולארד בבית - האם הפעם יתגשם הרצון? (צילום: ויקיפדיה)
רוצים את פולארד בבית - האם הפעם יתגשם הרצון? (צילום: ויקיפדיה)

מאז נשפט ונאסר נעשו ניסיונות רבים לגרום לשחרורו של פולארד – אך כולם נכשלו. בפעם האחרונה זה היה בראשית חודש אפריל 2014, כאשר נכרכה האפשרות לשחרורו של פולארד בהסכמתה של ישראל לשחרר רוצחים פלסטינים נוספים ובהם אף ערבים ישראלים, כדי לאפשר את המשך קיום המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית‏. פולארד התנגד לשחרורו תמורת שחרור מחבלים, ואף סירב להתייצב לדיון בוועדת השחרורים שהזמינה אותו לראיון.

גם לקראת ביקורו של הנשיא אובמה בישראל בחודש מרץ 2013, התגברה הפעילות הציבורית והעיסוק התקשורתי בנושא. במרץ 2013 העניקה עיריית ירושלים לפולארד את אות חירות ירושלים. מליאת הכנסת העלתה את הנושא לסדר יומה עם קונצנזוס חוצה מחנות. למעלה מ-200,000 איש חתמו על עצומת אינטרנט הפונה אל אובמה בבקשה לקצוב את עונשו של פולארד, בהם אישי ציבור רבים. במקביל, הגיע לישראל לורנס קורב, מי שהיה תת-שר ההגנה של ארצות הברית בתקופת משפטו של פולארד. קורב הבהיר שפולארד מעולם לא הואשם בבגידה, ושהעונש שניתן לו היה מעבר למה שהגיע לו. קורב אף אישר שהאשמות החמורות שיוחסו לפולארד בוצעו למעשה בידי סוכנים אמריקאים אחרים שנתפסו לאחר מכן והודו בכך. קורב אישר עוד שהמידע שהעביר פולארד עסק בסכנות לישראל ממדינות ערב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן