Skip to content

שוק המיניאטורות של מארסיי

כמו בכל שנה לקראת חג המולד נפתח במארסיי שוק המיניאטורות - Santons מומחיות ייחודית לאזור. המיניאטורות עוסקות בדמויות הדתיות של שלושת השליחים, מריה, יישו אבל בעיקר בדמויות מקומיות, כפרים, לבוש, מקצועות וכדומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בתי כפר מטיניאטורים - צילום: עמית מנדלזון

פרובאנס היא אזור צבעוני מכל הבחינות, מעבר לשמש, לטבע, לאוכל יש לו גם מסורת ארוכה ומורכבת ולתושבי החבל  יש איפיון והסטוריה תרבותית ארוכה הכוללת לבוש, מקצועות טיפוסיים, משחקים (מטופשים) ועוד.

מריה יוסף וישו - צילום: עמית מנדלזון

כמו לכל חבל בצרפת גם לפרובאנס יש מומחיות שאיננה מתרכזת רק באוכל ובאיזור מארסיי צמחה מסורת הסנטונים (Santons) אותן מיניאטורות שבמקור נועדו להמחיש את סצינת המולד בגירסתה הקתולית בעיקר, מהר מאוד הפכו להיות תושבי פרובאנס על לבושם המסורתי, עיסוקיהם, בתיהם, כפריהם ועוד.

קטע מהשלט המואר המכריז על היריד - צילום: עמית מנדלזון

בכל שנה כחודש לפני חג המולד עצמו נפתח במארסי שוק הסנטונים בו מציגים כל אמני המיניאטורות את סחורתם לאספנים וסתם לציבור הרחב. אנשים יכולים לרכוש במקום לא רק את הסצינות המלאות אלא גם בובות שונות לבנית סצינה ספציפית: בתים, מזרקות, מפלי מים, בין אם מוכנים ובין אם לצביעה או לבניה.

כפר מיניאטורי - צילום: עמית מנדלזון

השוק הוא אטרקציה תיירותית יפהפיה ונפתח בדרך כלל בתהלוכה בלבוש מסורתי של מרכבות ונגנים מהכנסיה הקתולית המרכזית ועד לשוק עצמו הממוקם בכיכר שארל דה גול המקבילה לנמל הישן.

מיניאטורות למכירה - צילום: עמית מנדלזון
הפרובנסאלים - צילום: עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן