Skip to content

מדוע נתניהו מעוניין שהיורדים ינהרו אל הקלפי?

בין הכותרות הצהובות בפרשת ינון מגל לעיסוק האובססיבי בעלילות אורן חזן, נדחקה לשולי החדשות ידיעה רבת חשיבות. ראש הממשלה, כך דווח במספר כלי תקשורת, מינה את שר התיירות, יריב לוין, לעמוד בראש צוות מטעם הקואליציה שיקדם חוק המאפשר הצבעת ישראלים בחו"ל. שפשפתי את העיניים יותר מפעם אחת כדי לוודא שאני לא הוזה. ראש ממשלת ימין, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין הכותרות הצהובות בפרשת ינון מגל לעיסוק האובססיבי בעלילות אורן חזן, נדחקה לשולי החדשות ידיעה רבת חשיבות.

ראש הממשלה, כך דווח במספר כלי תקשורת, מינה את שר התיירות, יריב לוין, לעמוד בראש צוות מטעם הקואליציה שיקדם חוק המאפשר הצבעת ישראלים בחו"ל.

שפשפתי את העיניים יותר מפעם אחת כדי לוודא שאני לא הוזה. ראש ממשלת ימין, שמפציר ביהודי העולם לחזור למדינת ישראל, מקדם חוק שנותן פרס ליורדים. מנהיג הליכוד, שדורש מאבו-מאזן להכיר ב"מדינה יהודית", מעוניין לאפשר ליורדים להשפיע על הרכב הכנסת וכפועל יוצא גם על מציאות חיינו.

אנשי האופוזיציה הביעו התנגדות נחרצת ליוזמה החדשה-ישנה של בנימין נתניהו (הצעה דומה עלתה מטעם הממשלה בתחילת 2010), אך נתניהו נראה נחוש לקדם את המהלך הפרובלמטי (כמעט באותה נחישות שבה הוא משרת את הטייקונים בסוגיית מתווה הגז).  

על פניו, מתרחש כאן היפוך תפקידים. אנשי המחנה הלאומי היו צריכים למחות נגד החוק, הלא-ממש-פטריוטי, שמעניק מחווה לישראלים ש"נטשו" את מדינת היהודים. אנשי השמאל, שאינם רואים ביורדים סכין בגב האומה, היו אמורים לתמוך בהצעת החוק או לכל הפחות להימנע מהתנגדות אקטיבית.

אז מה גורם לראש ממשלת ימין לקדם הצעת חוק שעומדת בסתירה מוחלטת לקו הממלכתי-לאומי?  

כמו תמיד כשמדובר במר נתניהו החשבון האישי גובר על האינטרס הציבורי. על פי הסקרים (שביבי מכיר היטב ויודע לדקלם בעל-פה), מרבית יהודי העולם מזוהים עם המחנה הלאומי ואילו יוכלו להצביע זה כמובן ישרת את הימין. לא בכדי הרעיון הוצע בעבר על ידי יעקב כץ (כצל'ה) שעמד בראש סיעת "האיחוד הלאומי". אז מה אם החוק הפסול נוגד את הערכים הכי-בסיסיים של הימין? העיקר שקינג ביבי ימשיך לכהן בתפקיד עד קץ הדורות. נתניהו, כפי שלמדנו כל כך הרבה פעמים ב-7 השנים האחרונות, לא בוחל באף תכסיס פוליטי על מנת להישאר בשלטון.

אחרי הפיגוע במרכול הכשר בפריז, בעקבותיו נהרגו 4 מיהודי צרפת, והטבח במערכת העיתון "שרלי-הבדו", ראש הממשלה קרא ליהודי צרפת לשוב למדינת ישראל. "ישראל היא הבית שלכם", אמר נתניהו בטון מלא פאתוס. עכשיו מסתבר שאפשר לעצב את הבית אפילו מבלי להימצא בו.

"נפולת של נמושות", כינה רבין את היורדים בראיון שהתקיים לרגל יום העצמאות בשנת 1976. זו לא הייתה האמירה הכי-מוצלחת של ראש הממשלה המנוח. מעולם לא חשבתי שיש לראות ביורדים אויבים נטולי ערכים. זכותו של אדם לחיות במדינה זרה. אני אפילו יכול להבין (אם כי לא להצדיק) את אלה שמהגרים לברלין כדי ליהנות מדיור זול ומילקי במחיר מציאה.

עם זאת, מי שבחר לחיות במדינה זרה, ואינו חווה על בשרו את הקשיים של אזרחי ישראל, אינו רשאי בעיני להשפיע על אורחות חיינו. בטח שלא להכריע בענייני מלחמה ושלום.

מתן זכות הצבעה לאנשים שהיגרו מן הארץ הוא צעד מקומם למדי אך מה שצורם במיוחד זו הצביעות של יוזמי החוק, ובראשם בנימין נתניהו. מי שמטיף לאבו-מאזן להכיר במדינה יהודית לא יכול לתמוך בחוק מופקר שמעניק פרס ליורדים. 

אבל הצעד המתוכנן של ביבי לא צריך להפתיע כשם שתצהיר השקר המיוחס לאורן חזן לא אמור להפיל מישהו מהכיסא. ביבי כמו ביבי תמיד יעדיף לטמון את הראש בחו"ל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Comments

  1. מייק
    11 בדצמבר 2015 @ 17:33

    כשהיורדים יבינו כיצד ביבי פוגע במעמד הביניים הם לא יצביעו עבורו.
    הנה דוגמא לחלם, סגירת הפנימיה הצבאית ולמה?
    השבוע דיברתי עם בוגר הפנימיה הצבאית סא"ל מיל משה בדש והוא צחק ושאל למה הם לא סוגרים את גל"צ?

  2. גידי
    5 בדצמבר 2015 @ 11:23

    נתניהו ברעיון "מבריק" מבחינתו פשוט ממאיס את עצמו על כל מי שיש לו יושרה. כל מילה של תומר פלג בנושא מתן הצבעה ליהודים בתפוצות לדעתי נכונה .רעיון מקומם ולא דמוקרטי זה אסור לו שיעבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן