Skip to content

ריבלין על ההסתה נגד הרמטכ"ל: "יש קווים אדומים שאסור שייחצו"

"בימים האלה אני ישן טוב יותר כאשר גדי איזנקוט הוא רמטכ"ל צה"ל", אמר הנשיא. "אני סומך על הצבא שלנו שהוא אחד הצבאות המוסריים בעולם שיודע לנהוג ולהתנהל בכל נושא מתוך שכל, דעת ואחריות. הצבא שלנו הוא לא צבא שכיר, הוא הצבא של ילדינו, השומרים על בתינו. אני סומך על הצבא ועל יכולותיו לבדוק ולהסיק מסקנות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני סומך על הצבא שלנו שהוא אחד הצבאות המוסריים בעולם שיודע לנהוג ולהתנהל בכל נושא מתוך שכל, דעת ואחריות״.

כך אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, במליאת הפתיחה של הוועידה למאבק ב-BDS, תנועת החרם נגד מדינת ישראל, ביוזמת ידיעות אחרונות ו-ynet. הנשיא שוחח עם ד"ר יועז הנדל אודות החרמות, השפעתם והאפשרויות לפעול נגדם.

"טענות הBDS וכל הביקורת של הארגון היא בשטנה ושנאה כלפי ישראל". ריבלין. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"טענות הBDS וכל הביקורת של הארגון היא בשטנה ושנאה כלפי ישראל". ריבלין. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"עלינו להבחין בין ביקורת ודה-לגיטימציה כשאנו מתמודדים עם ה- BDS", אמר הנשיא. "ביקורת יכולה להיאמר גם בין ידידים, חשוב לוודא שהיא לא הופכת לדה לגיטימציה. טענות הBDS  וכל הביקורת של הארגון היא בשטנה ושנאה כלפי ישראל, בעלת יסודות אנטישמיים כלפי זכות יהודים לחזור לארצם"ץ

 הנשיא הדגיש: ״לא כל מי שמבקר אותנו עושה דה לגיטימציה ולא רוצה בקיומנו. העובדה שאנו יכולים לשאת ביקורת ולהסביר בהצלחה את עמדותינו תוך ויכוח בתוך הדמוקרטיה הישראלית היא הכוח שלנו. עלינו להפנים כי אין דרך אחרת".

עוד הוסיף הנשיא: ״צריך להבחין בין ביקורת והסתה. ביקורת היא דבר שהאדם מחויב להשמיע ולשמוע. יש אנשים שבמקום בו הם יושבים, הם עומדים. עמדנו במלחמות והתמודדנו והבנו שגם בין אחים יש דעות מנוגדות אך מטרה אחת.״

בהמשך דבריו התייחס הנשיא לתקרית ירי החייל במחבל בחברון ולביקורת המופנית בימים אלה כלפי הרמטכ"ל ואמר: "מי שמתיר את מערכת ההסתה, לא יודע כי אין לה גבולות. אנחנו בחברה דמוקרטית אך תהיה דמוקרטית ככל שתהיה – יש קווים אדומים שאסור שייחצו. בצה"ל מוכל חוק השיפוט הצבאי וכלליו ברורים. חשוב לי להדגיש: בימים האלה אני ישן טוב יותר כאשר גדי איזנקוט הוא רמטכ"ל צה"ל. אני סומך על הצבא שלנו שהוא אחד הצבאות המוסריים בעולם שיודע לנהוג ולהתנהל בכל נושא מתוך שכל, דעת ואחריות. הצבא שלנו הוא לא צבא שכיר, הוא הצבא של ילדינו, השומרים על בתינו. אני סומך על הצבא ועל יכולותיו לבדוק ולהסיק מסקנות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן