Skip to content

"אן": סרט על הרהורים וחביתית מתוקה

ממתק פשוט ואיטי, לעיתים קצת ארוך מדי, אך בדיוק כמו חביתית שעועית יפנית, יש בתוכו גם הרבה מתיקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבמאית, נעמי קאווסה, יצרה כבר למעלה מתריסר סרטים, אבל היא עדיין אינה מוכרת בישראל ובעולם. סרטיה לא הוקרנו באופן מסחרי בארץ, מלבד בפסטיבל חיפה, בסינמטקים או בדוקאביב. העלילות שהיא בוחרת על פי רוב להתעסק איתן הן עדינות ופשוטות, וכדאי להגיע מוכנים עם הרבה סבלנות, כלומר ההפך הגמור משובר קופות הוליוודי.

"אן": מתיקות איטית, עדינה, אך שובת לב

בסרט "אן", סנטרו (מזטושי נגאסה) הא גבר בגיל העמידה העובד בביתן קטנטן המגיש דוריאיאקי (חביתית יפנית) במרכז העיר. יש לו עבר, שהצופים למדים במהלך הסרט, והוא עושה הכל כדי להגיש את הדוראיאקי המושלם. נראה כי נפשו מוטרדת, וכך גם צחוקים של נערות מתבגרות יכולים להפוך את עולמו. יום אחד, אישה מבוגרת בשם טוקו (קירין קירי) מגיעה לביתן. היא אמנם בת 76, וידייה פגומות, אך היא להוטה מאוד לקבל עבודה כעוזרת טבח. ברגע שהיא מכינה אזוקי (מחית שעועית) הכי טוב בעולם, סנטרו שוכר אותה. הסרט, כאמור, מתאר את הידידות הבלתי סבירה הזו.

יתכן שזה נראה חסר חשיבות או אפילו שולי מאוד, אולם הסרט מכיל תענוגות קולינאריות מפנקייק עם שעועית, וזאת במשך 40 הדקות הראשונות של העלילה. עד לאותה נקודה, יש כל כך הרבה תקריבים של השעועית האדומה המבעבעת, שנראה כי הצופים יצטרכו לשנות את תפריטם היומי. עם זאת, החלק של טוקו המגלמת למופת את קיקי הוא החלק החזק בסרט.

האווירה ב-"אן" רגועה, מרוכזת, כפי שהיא צריכה להיות. גם לסרט וגם לדמותה של קיקי יש חוכמת חיים, תחושה שסוף סוף אפשר להאט את הקצב ולהתמזג עם הטבע בכדי להתענג על הזמן הקצר שנותר לנו על פני האדמה.

XXXXX

"אן" הוא ממתק פשוט ואיטי, לעיתים קצת ארוך מדי, אך בדיוק כמו חביתית דוראיאקי, יש בתוכו גם הרבה מתיקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן