Skip to content

נתניהו: "אני פועל בכל כוחי להרחיב את הממשלה"; הרצוג: "טרקת את הדלת"

בדיון שערכה מליאת הכנסת לזכרו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בפתח מושב הקיץ של הכנסת, ניסה ראש הממשלה נתניהו להחזיר את הרצוג למו"מ על הקמת ממשלה רחבה - אבל הרצוג דחה את דבריו: "נתניהו הפך לשבוי בידי קבוצה פוליטית קיצונית, שתוביל אותו ואותנו לתוך תוכו של אסון לאומי שאנו כבר נמצאים בתוכו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה שוב הערב להחזיר את הרצוג ואת המחנה הציוני, למו"מ על הקמת ממשלה רחבה – אך נענה בכתף קרה. בדיון מיוחד לזכרו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בפתח מושב הקיץ של הכנסת, אמר ראש הממשלה: "הדלת פתוחה בפני כל מי שרוצה לתת כתף לטובת המדינה. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו גם מדינה אחרת. יש לנו מדינה אחת, מדינה נפלאה שצריך לשמור עליה ולקדם אותה".

"לא סגרתי את הדלת". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"לא סגרתי את הדלת". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו טען כי בפניה של ישראל נפתחו הזדמנויות מדיניות: "כדי להבטיח את יכולתנו להתמודד לא רק עם האתגרים שעומדים לפנינו, אלא גם עם הזדמנויות שונות שנפתחות בגלל השינוי של המצב הגיאו-פוליטי, בגלל התייחסות אחרת שיש לנו ממדינות ערביות שונות, אני פועל בכל כוחי להרחיב את הממשלה. אמרתי שאעשה זאת בזמן שהקמנו את הממשלה לפני כשנה, ואני ממשיך במאמצים הללו לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר", אמר.

אבל יו"ר האופוזיציה, יצחק בוז'י הרצוג, דחה את דברי ראש הממשלה.

"בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי הפנימי ולהושיט יד למנהיג המפלגה היריבה עליו אמרתי בבחירות: 'או אנחנו או הוא', כדי לגייס את כל הכוחות הלאומיים האפשריים ביחד ולשנות את ההווה והעתיד של ילדינו", אמר הרצוג.

"בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי מול אותה מנטרה האומרת שיש לגייס את הכוחות הלאומיים רק כאשר עת מלחמה לפנינו, רק כאשר ארונות הילדים מונחים לפנינו, רק כאשר מטחי הכבוד בהלוויות ואימהות בוכיות נושאות פניהן אלינו. בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי ופתחתי את הדלת לשינוי ההווה והעתיד של כולנו. פתחתי את הדלת בפני מנהיגי ערב החדשים החוששים מלהאמין לנו. פתחתי את הדלת בפני מנהיגי אירופה וארה"ב הכמהים למנהיגות ישראלית אחראית ושקולה, ופתחתי את הדלת  בפני בנימין נתניהו, יריבי הפוליטי המר,  כדי להושיט לו יד אמיצה למאבק משותף בכוחות המאיימים על האומה מבית ובמחוץ.

"אני  יודע שאכזבתי רבים מתומכיי, עמיתיי וחבריי וציבור גדול שגם כך לא האמין לנתניהו אבל החלטתי בכל זאת לא לתת להזדמנות לחמוק כי היא ניצבת  ממש מול עינינו ותלויה בכך שלישראל תהיה ממשלה אחרת, מתונה יותר. זה התנאי. החלטתי לנסות לתת לכך סיכוי", אמר הרצוג. "לצערי, בסופו של דבר, בבחירה בין להיות מנהיג שייצרב בהיסטוריה כמי שעמד נגד הזרם, לבין מנהיג שבחר להיסחף עם הזרם ולהישפך לאוקיאנוס השכחה, נתניהו עשה את בחירתו. הוא טרק את הדלת לשינוי העתיד, הוא טרק את הדלת למנהיגי האזור, הוא טרק את הדלת למנהיגי אירופה וארה"ב והפך לשבוי בידי קבוצה פוליטית קיצונית, שתוביל אותו ואותנו לתוך תוכו של אסון לאומי שאנו כבר נמצאים בתוכו וחלקינו מעדיפים להמשיך לחיות באשליה המתוקה שיהיה בסדר.

"צר לי מר נתניהו כי בחרת שוב לזגזג", אמר הרצוג. "צר לי שאתה הוא שטרק את הדלת. צר לי שבחרת להפקיר את טובת המדינה לטובת האינטרס הפוליטי הצר שלך. הטוויטר אולי יזכור אותך לטובה, אבל לא ההיסטוריה".

לאחר מכן חזר ראש הממשלה נתניהו לדוכן הנואמים והגיב לדברים: "לא סגרתי את הדלת, הדלת פתוחה, יש הזדמנות לאחד את העם, לקדם פיוס לאומי, ולקדם הסדר אזורי. אני קורא לך וחבריך לא להחמיץ את ההזדמנות ולהתקדם למאמץ האזורי לקדם מטרות אלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן