Skip to content

שלישי 13 דצמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה הסופר חנוך בר טוב זוכה פרס ישראל לספרות , נפטר הערב בדירתו בתל-אביב, והוא בן 90 (חדשות) * אזעקה נשמעה ביישובי גבול מצרים – דאעש: חיל האוויר הישראלי תקף 3 פעמים בצפון חצי האי סיני (ביטחוני) * מתווה עמונה: חלקה שהוצעה לתושבים הועברה למועצת בנימין (פוליטי) * ברקת חשף את תכניתו המדינית: "אוטונומיה לפלסטינים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

הסופר חנוך בר טוב זוכה פרס ישראל לספרות , נפטר הערב בדירתו בתל-אביב, והוא בן 90 (חדשות) * אזעקה נשמעה ביישובי גבול מצרים – דאעש: חיל האוויר הישראלי תקף 3 פעמים בצפון חצי האי סיני (ביטחוני) * מתווה עמונה: חלקה שהוצעה לתושבים הועברה למועצת בנימין (פוליטי) * ברקת חשף את תכניתו המדינית: "אוטונומיה לפלסטינים, לא מדינה" (מדיני) * סקר: 65% מהפלסטינים כבר לא מאמינים בפתרון שתי המדינות (מדיני) * חברת הכנסת ענת ברקו תקפה מתלוננת שהלינה כי עוזרה של ברקו תקפה מינית (חדשות) * הביביתון בעונש:  אף כתב של "ישראל היום" לא הצטרף למשלחת ראש הממשלה (תקשורת)

פוליטי

באישור ועדת האתיקה של הכנסת: ח"כ זועבי טסה לירדן במימונו של ערוץ אל קודס של החמאס (גלי ישראל)

מתווה עמונה: חלקה בגודל של 8 דונם – אחת מארבע חלקות של נכסי נפקדים שהוצעו לאנשי המאחז – הועברה למועצת בנימין שקיבלה אישור להציב בה 10 מבנים ניידים. טרם התקבלה תשובה רשמית מהתושבים שנוטים לקבל את המתווה החדש שהושג (ynet)

– שקד: "מאמינה שבג"ץ יאשר את מתווה עמונה" – חוק ההסדרה לא יחיל את הריבונות הישראלית על יו"ש

– על רקע פינוי עמונה: השב"כ הגביר את האבטחה סביב בנט * מרזל: הפרסומים אודות איומים על בנט – ספין

– נתניהו: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים היא רעיון אדיר"

הסתה: המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה בעקבות תליית הכרזות שבאחת נראית דמותו של ראש הממשלה לצד חבל תלייה, ובשנייה הודבקה תמונתו על כרזת "בוגד" במקום זו של רבין.

פרשת הצוללות: המדינה לא תייצג את נתניהו בעתירה לבג"ץ

סוריה: דרעי יוזם דרישה לכינוס דחוף של מועצת הביטחון בעקבות הטבח בסוריה: "כיהודים אסור לנו לשתוק נוכח הזוועות בחאלב"

תקציב הבחירות ברשויות המקומית הוגדל – ועדת הפנים הגדילה את התקציב ב-150 מיליון שקלים * יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: " צמצום תלותם של המועמדים לבחירות בתורמים יצמצם את החשש לניגוד עניינים בפעילותם בהמשך" * ח"כ אוסמה סעדי: "מדובר בהורדה משמעותית ולא תוספת" (דה מרקר)

ביטחוני

חשד לניסיון דריסה בידי פלסטינית במעבר קלנדיה *  הנהגת נעצרה ונלקחה לחקירה

אזעקה נשמעה ביישובי גבול מצרים; זוהתה נפילה בסיני * תושבי ניצנה הונחו להשאיר את המקלטים פתוחים * דאעש: חיל האוויר הישראלי תקף בשלושת הימים האחרונים מטרות בצפון חצי האי סיני. על פי ההודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", הותקפו מטרות מדרום לערים אל-עריש ושייח זוויד.

מדיני

אזרבייג'ן: נתניהו: הביקור באזרבייג'ן – מעיד על שיתוף פעולה מוצלח בין מוסלמים ויהודים * במהלך הפגישה שערך עם רנתניהו בבאקו, חשף הנשיא האזרי כי מדינתו רכשה ציוד הגנה מישראל בסכום העומד על 4.85 מיליארד דולרים

היוזמה הצרפתית: בכיר אש"ף: הסירוב הישראלי מסכל את היוזמה הצרפתית * כמה ממנהיגי הרשות אישרו לסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" כי פריז הודיעה לרמאללה על דחיית הכינוס שנועד לשבוע הבא, ועל כך שהוא מתוכנן להיערך כעת בינואר (nrg)

תוכנית מדינית&ברקת: ברקת חשף את תכניתו המדינית: "אוטונומיה לפלסטינים, לא מדינה" * "אנחנו לא צריכים לנהל את שכם, ולא את השכונות הערביות בחברון. שייתנו לנו לנהל את היהודים, אנחנו בשמחה רבה ניתן להם להתנהל בעצמם"

2 מדינות ל-2 עמים: סקר: הפלסטינים לא מאמינים בשתי מדינות וגם לא באבו מאזן * לפי מכון מחקר פלסטיני, הבנייה המתמשכת בשטחים גורמת לכך ש-65% מהפלסטינים חושבים שלא יהיה אפשרי להקים שתי מדינות זו לצד זו. כמו כן, 54% לא מביעים אמון בהנהגה החדשה של תנועת פתח (ynet)

מכירת קרקעות ליהודים: שקד רוצה עוד אדמה –  פונה לרש"פ: "בטלו את החוק הגזעני של פסק דין מוות למוכרי קרקעות ליהודים"

שגרירות לירושלים: נתניהו: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים היא רעיון אדיר"

– בדיקות בשטח להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים * נציגים של משרד החוץ והקליטה נפגשו בשבוע שעבר על מנת לבדוק את האפשרות להעביר את מבנה שגרירות ארה"ב למלון דיפלומט בירושלים – אלא שכיום מתגוררים בבניין כ-500 קשישים בדיור מוגן. גורמים ביטחוניים ומדיניים חוששים מהשלכות המהלך (חדשות2)

– שגרירת צרפת בישראל: "השגרירות לא תעבור לירושלים שאינה מוכרת כבירת ישראל"

שביתת רעב & עצירים מנהליים: בג"ץ דחה את עתירתם של העצירים המנהליים השובתים רעב זה 80 יום, בעקבות כך, הודיעו כי יפסיקו לשתות מים. * בגלל מצבם הרפואי הם מאושפזים וצו המעצר נגדם מוקפא – אך לא מבוטל * עורכת דינם: הם לא עשו כלום ולא מוכנים להיות עצורים על לא עוול בכפם

שוברים שתיקה: "הפרס למען חירות האדם" יוענק לארגון השמאל 'שוברים שתיקה' בידי נשיא בית המשפט העליון בדנמרק על "תרומתו הגדולה למאבק למען זכויות האדם". * בעבר זכה גם ארגון בצלם בפרס. * שוברים שתיקה: "נמשיך להיאבק, ללא לאות ופחד, לסיום הכיבוש הישראלי הבלתי מוסרי" (nrg)

חוץ

פוטין: הסנקציות שהטיל המערב מונעות הסכם שלום עם יפן

פוטין: מוכן להיפגש בכל הזדמנות עם הנשיא הנכנס טראמפ

דיווח: מנהיג המורדים בדרום סודאן מוחזק בדרום אפריקה

הפנטגון מאשר: מתכנני מתקפת הטרור בנובמבר 2015 בפריז חוסלו בסוריה

איראן: נשיא אירן, חסן רוחאני, הורה על פיתוח כלי שיט המונעים באמצעות אנרגיה גרעינית, וזאת לדבריו בעקבות "הפרות אמריקניות" של הסכם הגרעין שנחתם בין אירן והמערב

ארה"ב: טראמפ מינה את מושל טקסס לשעבר לתפקיד שר האנרגיה

מלזיה: מוחמד החמישי הושבע כמלך ה-15 במדינה

סוריה: צבא אסד הכריז על ניצחון בחאלב; דיווחים על הוצאות להורג ברחובות * הקרבות בין כוחות המשטר לבין המורדים נמשכים בשלוש שכונות במובלעת המורדים המתפרקת במזרח העיר. לפחות 60 נהרגו בהפצצות האחרונות על האזור * האו"ם: תומכי המשטר בסוריה הרגו 82 אזרחים בהשתלטות על מזרח חלב * שר החוץ של צרפת: לחקור הדיווחים על מעשי טבח בחאלב

– המשבר המחריף בחאלב: מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לישיבה דחופה

– האו"ם: ילדים רבים לכודים מתחת לבניין שהותקף בעיר חאלב

– הפגנות מול שגרירות רוסיה בירדן נגד הקרבות בחאלב

– דיווחים בסוריה: שביתת נשק בין המורדים לצבא תחל הערב * המורדים בחלב טוענים כי הגיעו להסכם הפסקת אש עם רוסיה

רומניה: המפלגה הסוציאל-דמוקרטית זכתה בבחירות עם 45.5%

תאילנד: המלך וצ'יראלונגקון יעניק חנינה ל-150 אלף אסירים, בהם גם כאלו שהעליבו את משפחת המלוכה

חדשות

הסופר, המתרגם והפובליציסט,  חנוך ברטוב, זוכה פרס ישראל לספרות , נפטר הערב בדירתו בתל-אביב, והוא בן 90. בנו  עומר מסר לכתב קול ישראל שמעון ארן כי בני המשפחה היו לצדו עד לרגעיו האחרונים. חנוך ברטוב יובא למנוחות מחרתיים, יום חמישי בקיבוץ עין החורש. על שעת ההלוויה תצא הודעה בהמשך

חברת הכנסת ד"ר ענת ברקו תקפה בחריפות אישה שהתלוננה בוועדה לקידום מעמד האישה שהעזה להלין כי הוטרדה מינית בידי עוזרה הפרלמנטרי של ברקו * המותקפת פרצה בבכי ודרשה מברקו להתנצל (מגפון ניוז) * ערבים נעצרו לאחר שניסו לעבור במחסום עם 14 כבשות גנובות בתוך רכב

מזג האוויר סוער: מת אדם שרכבו נתקע במנהרה שהוצפה בחיפה * הסערה צפויה להתחזק הלילה ומחר

ועדת הכספים דחתה את העלאת גיל הפרישה לנשים

רשות המים: מפלס הכינרת עלה ב-2 ס"מ משעות הבוקר

פרסום ושיווק

רכבת ישראל: רכבת ישראל יוצאת למכרז פרסום עם תנאי סף קשוחים * על פי תנאיו, המכרז מוגבל למשרדים הגדולים ביותר. בין השאר דורשת הרכבת ניסיון של 5 שנים כמשרד פרסום, מחזור של לפחות 100 מיליון שקל על פי מחירי יפעת, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקלים ועוד (אייס)

תחבורה

יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס צפויה להעניק פיצוי כספי ללקוחות בישראל, שנאלצו לתקן על חשבונם תיבת הילוכים בעייתית במספר דגמים של שברולט. * הדגמים בהם הוכרה הבעיה בגיר האוטומטי הם: שברולט קרוז, סוניק, קפטיבה ואורלנדו משנות הייצור 2013-2010. * בעלים של מכוניות שברולט, לרבות בעלים לשעבר שכבר מכרו את רכבם, יוכלו לבקש החזר כספי מלא מיבואנית שברולט לישראל, חברת UMI. * בנוסף, תורחב תקופת האחריות על התיבה, אבל לא כל הלקוחות ייהנו ממנה (דה מרקר)

תקשורת

הביביתון בעונש:  אף כתב של "ישראל היום" לא הצטרף למשלחת ראש הממשלה * הכתב המדיני של "ישראל היום", שלמה צזנה, אמור היה להצטרף לטיסה, אך נסיעתו בוטלה ב"הוראה מלמעלה" לאחר שבתקופה האחרונה מתח ביקורת נגד משפחת נתניהו * משפחת נתניהו וישראל היום מכחישים (דה מרקר)

גלובס: על רקע חילופי השליטה ותהליך המכירה בו נמצא העיתון מנכ"ל העיתון ב-11 השנים האחרונות מדמון הודיע על התפטרותו מהתפקיד. * מדמון, שהצהיר כבר בעבר כי יתפטר בעת העברת הבעלות על העיתון, יעזוב את התפקיד בעוד שלושה חודשים. * במכתב ששלח לעובדים כתב: "הגעתי למיצוי מלא, חילופי השליטה הם זמן נכון ומתאים לפנות לאתגרים חדשים"

תעסוקה & אמזון: אמזון תגייס עוד 600 עובדים בישראל; המנכ"ל ביקר בחשאי * לאמזון שתי פעילויות בישראל: מכירות ושיווק של שירותי הענן AWS ומרכז פיתוח שהוקם לאחר רכישת אנפורנה לאבס ומעסיק כיום כ-200 עובדים * אמזון נחשבת לקמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם ונסחרת בשווי שוק של 360 מיליארד ד' (דה מרקר)

נדל"ן

החברה הקבלנית יובל בנייה נכנסה להקפאת הליכים ל-60 יום * לחברה מונו שני מנהלים מיוחדים ובוטלו העיקולים שהוצאו לה * בעל השליטה בחברה יעמיד לקופת ההסדר חצי מיליון שקל בשלב זה – בוטלו העיקולים שהוצאו לחברה (דה מרקר)

כלכלה

הלמ"ס: נפילה של 15.5% ביצוא ההיי-טק ב-3 החודשים האחרונים * ירידה של 4.1% ביבוא מוצרי צריכה בחודשים ספטמבר-נובמבר השנה * בנובמבר נרשם גירעון של 2.7 מיליארד שקל

שופרסל: דסקונט השקעות רכשה מניות שופרסל של ברונפמן ופישר ב-75 מיליון שקל * בעקבות המכירה ירדה ישראלום לאחזקה נמוכה מ-5% וכבר לא תיחשב בעלת עניין בחברה. דסק"ש עלתה לאחזקה של 60.7% בקמעונאית המזון הגדולה בישראל. (כלכליסט)

אינטל: מנכלית אינטל – המעסיק הגדול ביותר בהיי-טק הישראלי, הודיעה כי תסיים את תפקידה במארס 2017 * צפוי למלאות את מקומה, מנהל קבוצת תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל יניב גרטי

טכנולוגיה

המקלדת העברית מתחדשת: מכון התקנים הישראלי פרסם תוכנית לעדכון פריסת הקלידים במקלדות בעברית במסגרתה יעברו 4 אותיות וכמה סימני פיסוק למיקום אחר * מכון התקנים הישראלי פרסם היום הצעה לשווק מקלדות עם סדר חדש של האותיות, במסגרתה יוזזו מספר אותיות עבריות ממיקומן המקורי – מה שצפוי להשפיע גם על מיקומם של סימני פיסוק * לפי מכון התקנים, הקושי העיקרי בשימוש במקלדת עם מיפוי מסורתי הוא שחלק מהקלידים של סימני הפיסוק – נקודה (.), פסיק (,), גרש (') ולוכסן (/) – תלויים בשפה בה כותבים,  במקלדת החדשה המוצעת, בוטלה הכפילות בקלידי פיסוק אלו, וכעת כל סימן פיסוק יופעל על ידי קליד אחד בלבד, שפעולתו אינה תלויה במצב המקלדת (עברי/אנגלי)

פרויקט חדש: מכונת כביסה ניידת שנכנסת לכל תיק ב-305 שקל – הכירו את ה-Nival: מכונת כביסה קומפקטית וניידת שנכנסת בקלות לכל תיק, מייצרת ויברציות עוצמתיות והופכת כל דלי, כיור או שקית למכונת כביסה יעילה * מכונת הכביסה הידנית, שגודלה כתפוח, מכונה Nival ומגיעה עם קפסולות סבון ייעודיות. על-פי החברה, ה-Nival מסוגלת להסיר לכלוך וכתמים מכל בגד בתוך 30 עד 40 דקות. (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן