Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 17 בינואר, 2017

האי עם בר גרילס: ארצות הברית, הלובסטר, מחיר ההגינות, נשים קטנות: LA 5, ארדואן: עלייתו של שליט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

18:00 האי עם בר גרילס: ארה"ב | The Island with Bear Grylls: USA, ערוץ דיסקברי 

מומחה ההישרדות בר גרילס חוזר לעונה נוספת בו הוא נוטש 16 גברים ונשים בריטים על אי בודד רק עם הבגדים שעל גופם וכלים בסיסיים. הגברים והנשים חיים בנפרד בשני  צוותים בצדי האי השונים, ושתי הקבוצות יצטרכו למצוא אחד את השני בכדי לשפר את סיכויי ההישרדות שלהם. האם הניסיון הצבאי של האנה הכין אותה לתלאות החיים על האי? בינתיים ריזוואן, בנבחרת הגברים, מקווה שהאתגר יהווה נקודת מפנה בחייו. האי עשוי להיראות כמו גן עדן אבל הג'ונגל הצפוף משמש כבית ליצורים קטלניים – האם המתחרים יוכלו למצוא מזון ומים ולבנות מחסה בכדי לשרוד את החודש על האי?

22:00 הלובסטר The Lobster, ערוץ Yes3 + ערוץ Hot גולד 

אחד הסרטים המקוריים והמפתיעים של השנים האחרונות, המתרחש בעולם בו חל איסור להישאר ללא בן או בת זוג, ועל כל הרווקים להגיע למלון מבודד בו יהיה עליהם למצוא שידוך תוך 45 ימים, או שיהפכו לבעל חיים. גבר נואש שמגיע למלון לאחר שאיבד את אשתו. בהתחלה הוא משתתף בפעילויות ומנסה בכל כוחו למצוא מישהי לחלוק איתה את חייו, אולם כשניסיונותיו מעלים חרס, הוא מתכנן בריחה אל היערות. שחקנים: קולין פארל, רייצ'ל ווייז, אוליביה קולמן, ליה סיידו, ג'ון סי. ריילי, בן ווישאו. במאי: גיורגוס לנתימוס ("שיני כלב"). בריטניה / יוון, 2015. סרט מוזר, שאפתני ולא מתאים לכולם, אך מי שנכנס לראש – יהנו מפיסה קולנועית מופלאה. ציון: 

22:00 מחיר ההגינות | The Price of Fairness, ערוץ Yes דוקו 

האם אנחנו חיים בחברה הוגנת? ומדוע אנחנו מוכנים לסבול אי-שיוויון וחוסר צדק חברתי? אלו שתיים מהשאלות שהסרט יוצא לבדוק במסע סובב-עולם בעזרת ראיונות עם מומחים, עם אנשים שונים ברחבי העולם ובעזרת ניסויים חברתיים עם בני אדם וקופים. בניסוי שנערך בנורבגיה אנו למדים שאנשים משלימים עם אי שיוויון חברתי הרבה יותר ממה שהם מוכנים להודות, באטלנטה ניסויים עם קופים מלמדים את חוקרת מדעי ההתנהגות, שרה ברונסון, שככל הנראה ההתנהגות האנוכית נטועה עמוק בהתפתחות האבולוציונית שלנו. מכאן תעלה השאלה – האם הזעם על מערכת לא-שיוויונית נובע בכלל מהצורך האנושי שלנו לשתף פעולה עם האחר? יוצר הסרט מגיע גם אל קוסטה ריקה ואיסלנד כדי לבדוק איך כלכלות שונות בעולם מציגות רמות הוגנות שונות ובארה"ב האזרחים, שחלקם עדיין סובלים מאי שוויון על רקע גזעי – מספרים על החלום שלהם לשיטה חברתית יותר צודקת כלפיהם. הסרט, שנוגע בהיבטים כלכלים, פוליטיים, גזענות ובאפליית נשים, מציע מבט מעורר מחשבה לגבי התפיסה שלנו – מה הוגן בעינינו ומה לא ומסביר איך אפשר להפוך את החברה שלנו להוגנת יותר. במאי: אלכס גבאי. 58 דקות, ארה"ב, 2016.

22:45 
נשים קטנות: Little Women: LA 5 | 5 LA, ערוץ לייפטיים 

העונה החדשה והמסעירה של נשים קטנות: LA ממשיכה מהנקודה בה הסתיימה העונה הקודמת. לידת התאומים של אלנה מתקרבת, והיא מתחילה להרגיש את הלחץ לקראת הפיכתה לאימא. כריסטי וטארה עדיין מסוכסכות, מאז שכריסטי הגישה נגדה את התלונה במשטרה על תקיפה. היעלמותה של בריאנה גורמת לכולן לחשוש שמשהו איום קרה לה, ומאט לא ממש עוזר כדי להרגיע אותן. טארה מקבלת חדשות גדולות מהרופא במהלך ההיריון. טוניה וקרווין עוברים לגור יחד אחרי 20 שנה, על אף שמערכת היחסים שלהם מלאה בעליות וירידות,וכעת הם צריכים ללמוד איך לחיות יחד. ג'סמין חווה בעיה בריאותית שעלולה לשנות את חייה ואת חיי משפחתה לנצח.

22:50 ארדואן: עלייתו של שליט Erdogan, ערוץ Hot8 

רג'פ טאיפ ארדואן עלה לשלטון טורקיה כמי שקורא תיגר על הסדר הישן ושואף לקדם קשרים הדוקים עם האיחוד האירופי. בסרט עטור שבחים זה, זוכה פרס האמי ופרס האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה, ז'יל קאייטה, משרטט את פרופיל הנשיא ארדואן. בסרט מובא ראיון בלעדי עם פטהוללה גולן, המואשם בתכנון ניסיון הפיכה במדינה, כמו גם שיחות עם מתנגדיו ותומכיו של ארדואן. זהו ניתוח מהורהר על הדמוקרטיה הרודנית שארדואן בונה בטורקיה. צרפת, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן