Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 27 נובמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     סקר: שוויון בין הליכוד ליש עתיד; הקואליצה הנוכחית שומרת על רוב מינורי של 61 מנדטים (פוליטי)     חוק ההמלצות: הסעיף שהפחיד את המשטרה הוצא, וההצעה עברה בישיבת השרים (פוליטי)     נחשף מנהרה סמוך לבניין בעזה, ודייריו לא יודעים מתי יותקפו (בטחוני)     ישראל וארה"ב במרוץ לעצירת 'הרשימה השחורה' של האו"ם (מדיני)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    סקר: שוויון בין הליכוד ליש עתיד; הקואליצה הנוכחית שומרת על רוב מינורי של 61 מנדטים (פוליטי)

    חוק ההמלצות: הסעיף שהפחיד את המשטרה הוצא, וההצעה עברה בישיבת השרים (פוליטי)

    נחשף מנהרה סמוך לבניין בעזה, ודייריו לא יודעים מתי יותקפו (בטחוני)

    ישראל וארה"ב במרוץ לעצירת 'הרשימה השחורה' של האו"ם (מדיני)

    תקרית דיפלומטית בין ישראל למצרים: השרה גמליאל "מדינה פלסטינית – רק בסיני"; במצרים דורשים הבהרות (מדיני)

    הפיגוע בסיני: דאעש איים על מנהיגי העיירה לפני התקיפה במסגד (חוץ)

    אינדוזיה: חשש להתפרצות הר געש: עשרות אלפים פונו מהאי באלי ונמל התעופה נסגר (חוץ)

    הונדורס: מועמד האופוזיציה מוביל בבחירות לנשיאות; הנשיא הרננדז הכריז על עצמו כמנצח בבחירות במדינה (חוץ)

    השבוע: מחירי הדלק צפויים להתייקר (צרכנות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. במישור החוף עדיין צפוי גשם מקומי קל.

    הלילה: מעונן חלקית. יתכן גשם מקומי לאורך מישור החוף.

    שלישי: מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    רביעי: מעונן חלקית ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף.

    חמישי: מעונן חלקית הטמפרטורות תעלנה במקצת.

חדשות

פרקליטות המדינה – למרות הפרסומים, טרם החלטנו באם להעמיד את השחקן משה אבגי לדין ומכאן שאין שום הסדר מותנה אתו.  כל הפרסומים בתקשורת, אינם נכונים (מגפון ניוז)

מחאת הנכים: ראש עיריית ירושלים, ברקת: לפעול בתקיפות מול חסימות התנועה.

אתמול בבוקר הפגינו הנכים שוב בדרישה להעלות את קצבאות הנכים וחסמו צמתים מרכזיים בעיר בהם בין היתר צומת הרחובות יפו-מלכי ישראל, שם נחסם הכביש לסירוגין ותנועת הרכבת הקלה שובשה. המשטרה פעלה במקום להכוונת והסדרת התנועה לצד שמירה על שלומם וביטחונם של הנכים ושל משתמשי הדרך. * אמש שוחח ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם מפקד מחוז ירושלים וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות מול המחאות בבירה "הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים". * סגן ראש העיר חיים אפשטיין: "מהיכרותי עם ראש העיר ויחסו החיובי לצרכי הנכים אינני מאמין שהוא דורש לפעול ביד תקיפה כלפי הנכים שבמחאותיהם המוצדקות נגרם סבל לתושבי העיר".

    קצבאות הזיקנה צפויות לגדול * ארגוני המעסיקים הודיעו על יוזמה להגדלת קצבאות זיקנה. היוזמה הוצגה לשר האוצר כחלון. המעסיקים יציעו להגדיל את הפרשת דמי הביטוח הלאומי במידה המדינה תפריש סכום זהה (החדשות)

    ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתת רופאים ביום רביעי * לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות הרפואית בישראל על סכסוך עבודה בגלל מה שלטענתם מהווה "פגיעה המתמשכת במעמד הרופא" בניסיון של משרד הבריאות להגביל את התחרות בין קופות החולים. כעת הודיע יו"ר ההסתדרות כי אם לא תהיה התקדמות כלל הרופאים ישבתו

    ההסתדרות ערערה לבית הדין הארצי לעבודה נגד סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם * במקביל לערעור, הגישה ההסתדרות בקשה לדיון דחוף על מנת לעצור את הליכי השימוע לפני פיטורים שבהם החלה ההנהלה (דה מרקר)

    שפכים שזרמו מהגדה גרמו לזיהום חמור בנחל אלכסנדר ולתמותת דגים * הזיהום מאזור טול כרם חוזר מדי שנה בעונת מסיק הזיתים ופוגע קשות בשיקום הנחל. לדברי מנכ"ל רשות הניקוז באזור השרון, כמות קטנה של השפכים מזהמת כמו ביוב של עיר בת מאה אלף תושבים (הארץ)

    בין המועמדים לתפקיד יו"ר הסוכנות: הרצוג, שטייניץ ודני דיין * לראש הממשלה הוגשה רשימה של שישה שמות שעשויים להחליף להחליף את נתן שרנסקי. שמות נוספים שעלו: נחמן שי, רון דרמר ורון פרושאור (מעריב)

    "אין לי רישיון – וצברתי דוחות של עשרות אלפי שקלים" * לחובתה של בן עודד נרשמו 40 אלף שקלים לעיריות רמת גן ונתניה בשל דוחות חניה, וזאת בגלל שאביה מכר רכב שהיה על שמה למרות שאין לה בכלל רישיון. לאחר שפנתה לגופים השונים, אלה הואילו בטובם להפחית לה את החוב ל-17 אלף שקלים (החדשות)

פוליטי

סקר: שוויון בין הליכוד ליש עתיד; הקואליצה הנוכחית שומרת על רוב מינורי של 61 מנדטים

ע"פ סקר חדשות 10 אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מקבל 24 מנדטים בלבד כמו יש עתיד, בעוד המחנה הציוני 17 בלבד * להלן הנתונים המלאים: הליכוד בירידה עם 24 מנדטים (לעומת 30 כיום). יש עתיד מזנקת עם 24 מנדטים (11). המחנה הציוני בירידה עם 17 מנדטים (24). הבית היהודי בעליה עם 12 מנדטים (8). הרשימה המשותפת בירידה עם 11 מנדטים (13). כולנו בירידה עם 9 מנדטים (10). יהדות התורה בעליה עם 7 מנדטים (6). מרץ בעליה עם 7 מנדטים (5). ישראל ביתנו בירידה עם 5 מנדטים (6). ש"ס בירידה עם 4 מנדטים (7).

חוק ההמלצות: הסעיף שהפחיד את המשטרה הוצא, וההצעה עברה בישיבת השרים

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק ההמלצות, האוסר על המשטרה להגיש את המלצותיה. עם זאת, הוא לא יכלול את הסעיף שיכריח את היועמ"ש לפתוח בחקירה במקרה של הדלפת סיכום חקירה משטרתית * הסרת הסעיף נוגדת את רוח הבג"ץ שקבע כי: "תופעת ההדלפות מחקירת משטרה ראויה לגינוי ויש להוקיע אותה מכל וכל. וכי על רשויות החקירה והתביעה לעשות מאמץ שהדלפות מסוג זה לא יישנו, תוך שיהא נהיר למדליפים כי לא תהא פניה לסדר היום כאילו לא אירע דבר, וכי המדליף עלול לשלם מחיר אישי".

    בנט לראש הממשלה: מנע את ההרס בנתיב האבות (ערוץ7)

    מסתמן: היועמ"ש יסגור את התיק נגד אולמרט בפרשת המסמכים המסווגים * מנדלבליט צפוי להודיע בימים הקרובים על סגירת התיק נגד ראש הממשלה לשעבר, שנחשד בהוצאת מסמכים מסווגים במהלך מאסרו

    נשיאת העליון לשופטים: "אל תצרו קשר עם פוליטיקאים" * במכתב חסר תקדים ששוגר לנשיאי בתי המשפט, תוקפת השופטת חיות את הברית בין שרת המשפטים אילת שקד ויו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה * חיות אף מתחה ביקורת על "דילים", כביכול, בין פוליטיקאים לבין לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים. "יש מי שסבור שאין פסול במינוי שופטים לפי אג'נדה פוליטית" – "פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער לחלוטין את יסודותיה" * ח"כ נורית קורן: הנשיאה חיות קוראת להפיכה

    דיווח: ברקת לא יתמודד לקדנציה נוספת בעיריית ירושלים; ברקת מכחיש * גורמים המקורבים לראש העיר מסרו כי ברקת יודיע בקרוב על החלטתו. "משוכנע כי הוא יכול להתברג בצמרת הנהגת הליכוד". ברקת עצמו הכחיש את הדיווח * במקביל יועמ"ש עיריית ירושלים לשעבר יוסי חביליו פתח בקמפיין התמודדות על ראשות עיריית ירושלים

בטחוני

נחשפה מנהרה סמוך לבניין בעזה, ודייריו לא יודעים מתי יותקפו

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הזהיר ברשת החברתית בערבית כי במקרה שבו ישראל תחליט לתקוף, חייהם של תושבי הסביבה יהיו בסכנה. * אחד הדיירים: צה"ל מתנהל בניגוד לחוק הבינלאומי (הארץ)

ישראל לאסד: "אם תאפשר התבססות אירנית בסוריה – תהיה בסכנה"

על רקע הדיווחים על ההתבססות האירנית בסוריה, בישראל מבהירים כי לא יעברו על כך בשתיקה. *  ישראל דורשים מהנשיא הסורי שלא להזמין כוחות איראניים לארצו ומזהירים מפני ההשלכות במקרה שיוקמו בה נמל ימי או אווירי או מחסני חימוש מדויק * במסר חריג מבקשת ישראל לשלוח אזהרה לנשיא אסד, בה נאמר כי אם יאפשר את ההתבססות האירנית בארצו – יהיה בסכנה

– אסד מסר: מוכנים לדון בפירוק הנשק ברמת הגולן * עיתון 'אל ג'רידה' דיווח כי אסד אמר לפוטין כי הוא מוכן לפרק את הנשק עד 40 קילומטרים מקו הפרדת הכוחות. בנוסף הוא מוכן לשקול מתן אוטונומיה לכורדים ולדרוזים בסוריה (nrg)

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 18 מבוקשים.

14 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.  החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

ישראל וארה"ב במרוץ לעצירת 'הרשימה השחורה' של האו"ם

ממשל טראמפ התגייס בכל מאודו למאמץ הישראלי למנוע את פרסום מאגר החברות הפועלות ביו"ש. * מאות חברות ישראליות ובינלאומיות כבר קיבלו מכתבי אזהרה ממועצת זכויות האדם. * מסע הלחץ מראה סימני הצלחה ראשוניים: פרסום הרשימה נדחה בפעם השנייה (nrg)

תקרית דיפלומטית בין ישראל למצרים: השרה גמליאל "מדינה פלסטינית – רק בסיני"; במצרים דורשים הבהרות

בשבוע שעבר אמרה השרה גילה גמליאל שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק בסיני. ובממשל המצרי דורשים הבהרות. * משרד החוץ: "הדברים שאמרה גמליאל על מדינה פלסטינית בסיני אינם משקפים את מדיניות ישראל"

    ירדן לישראל: הבהירו את עמדתכם בנוגע לפרויקט תעלת הימים * ירדן מבקשת מישראל להבהיר את עמדתה בנוגע להמשך פרויקט תעלת הימים. העיתון "אל ראד" היוצא בעמאן, דיווח היום (שני) כי שר המים וההשקיה של ירדן, חאזם אל נאסר,  שלח מכתב לצד הישראלי בבקשה לתשובה רשמית האם ישראל מתכוונת להמשיך בשלב הראשון של הפרויקט שאמור לחבר בין ים סוף לים המלח. (מעריב)

    השגריר דנון: "דיאלוג עם 12 שגרירי מדינות ערביות" * שגריר ישראל באו"ם דני דנון מקיים דיאלוג שקט עם שגרירים של 12 מדינות איסלאמיות וערביות, שלא מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל (ynet)

חוץ

הפיגוע בסיני: דאעש איים על מנהיגי העיירה לפני התקיפה במסגד

תושבים אמרו שהארגון הזהיר את ההנהגה להפסיק לשתף פעולה עם כוחות הביטחון המצריים, וכן לא לקיים תפילות של הזרם הסופי. אחד התושבים: דאעש חילק עלונים מאיימים ותקף מנהיג מקומי (AP)

– אחרי הפיגוע, מצרים בוחנת דרכים לשיפור המאבק בטרור * הצבא המצרי תקף גם אתמול יעדים בסיני הנחשבים לקיני טרור ומקומות מסתור. אתמול נודע כי דאעש איים על הנהגת העיירה שבה אירע הפיגוע כדי שלא תשתף פעולה עם הביטחון המצרי (הארץ)

– יורש העצר הסעודי בעקבות הפיגוע בסיני: "נצוד את הטרוריסטים עד שייעלמו" * בפגישה בריאד עם מפקדי צבא מ-40 מדינות, גינה מוחמד בן סלמאן את הפיגוע במסגד שבו נהרגו 305 בני אדם. (הארץ)

אינדוזיה: חשש להתפרצות הר געש: עשרות אלפים פונו מהאי באלי ונמל התעופה נסגר

הכוננות באי הועלתה לרמה הגבוהה ביותר לאחר שהר אגונג החל פולט עשן רב ולבה קרה נצפתה זורמת במורדותיו. אלפי בני אדם נתקעו באי לאחר ששדה התעופה המקומי נסגר * נציג המדינה טען כי תושבים רבים סירבו להתפנות מפני שהם חשים בטוחים באזור. הוא הסביר: "נפנה אותם בכוח, אם יהיה בכך צורך. גורמים יבואו כדי לשכנע אותם לעזוב" (רויטרס)

הונדורס: מועמד האופוזיציה מוביל בבחירות לנשיאות; הנשיא הרננדז הכריז על עצמו כמנצח בבחירות במדינה

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, הכריז על עצמו כמנצח בבחירות במדינה, בעוד שהאופוזיציה טענה לניצחון שלה. * בית המשפט העליון ביטל עבור הנשיא הנוכחי הרננדס את האיסור על כהונה שנייה במדינה * האופוזיציה טוענת כי היבחרותו לא חוקית, והודיעה מראש כי תדרוש לספור בעצמה את הקולות

    טורקיה: "השיחה בין טראמפ לארדואן – נקודת מפנה ביחסים בין הצדדים" * טורקיה לארה"ב: "יש לקחת בחזרה את הנשק שסופק לכורדים"

    הטורקים במתח: איש עסקים איראני-טורקי יישפט בארה"ב * איש העסקים רזה זאראב מואשם בהפרת הסקציות שהטילה ארה"ב על איראן. באנקרה חוששים כי הנאשם ישתף פעולה עם האמריקנים וימסור מידע מפליל על בכירים בטורקיה, ובהם שר הכלכלה לשעבר (nrg)

    ארגנטינה: לא עלה על סיפון הצוללת כי אמו אושפזה בבית החולים – וניצל * 12 יום לאחר שנעלמה הצוללת סן חואן בדרום האוקיינוס האטלנטי, גילויים חדשים נחשפים על שני אנשי צוות שלא עלו על סיפונה בעקבות מקרים אישיים (מעריב)

    ארה"ב: טילרסון פועל לכווץ את משרד החוץ ומפטר את הדיפלומטים הבכירים * פוליטיקאים משתי המפלגות בארה"ב הביעו חשש מהשינויים שעורך טילרסון שרואה במשרד החוץ גוף ביורוקרטי מסואב ומנופח. * בין השינויים קיצוץ של כשליש מתקציב המשרד ופיטורי אנשי מקצוע – כאשר תפקידים רבים בשדרה הגבוהה ביותר טרם אויישו (ניו יורק טיימס)

    זימבבואה: דיווח: נשיא זימבבואה המודח ימשיך לשאת בתפקיד פוליטי * כשבוע אחרי ששליט זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה הגיש את התפטרותו ושם קץ ל-37 שנות שלטונו האכזר, מתבררים עוד פרטים על "חבילת הפרישה" שקיבל בתמורה לעזיבתו. * גורם במפלגת השלטון מסר כי מוגאבה בן ה־93 יקבל, בנוסף לחסינות המשפטית שהובטחה על האלימות שנקט נגד בני עמו, משכורת חודשית של 150 אלף דולר לחודש עד יום מותו, ואשתו תמשיך לקבל משכורת של חצי מסכום זה לאחר מכן. הגורם מסר כי ככל הנראה יקבל בנוסף למשכורת "חבילת פרישה" בשווי של 10 מיליון דולר * אתמול דווח כי מוגאבה חווה סערת רגשות ואף פרץ בבכי ברגעים שקדמו להתפטרותו. (גרדיאן)

    ניגריה: הצבא הדף מתקפה של בוקו חראם בצפון מזרח המדינה * חמושים המזוהים עם ארגון הטרור האסלאמיסטי תקפו את העיר מגמורי והבריחו רבים מתושביה לפני שגורשו על ידי כוחות הצבא

    סוריה: 57 אזרחים בהם ילדים נהרגו אתמול בתקיפות משטר אסד בסיוע רוסיה * לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 19 מההרוגים הם ילדים. התקיפות בוצעו בסיוע רוסיה בכפר בשליטת דאעש בדיר א-זור באזור שהיה עד לאחרונה בשליטת ארגון המדינה האסלאמית. ונגד המורדים במחוז מסראבא הסמוך לדמשק

    – דיווח: "מספר אנשי הצבא הרוסיים בסוריה יקטן עד סוף השנה" * רמטכ"ל צבא רוסיה אמר בסוף השבוע כי גודלו של הכוח הצבאי הרוסי בסוריה יקטן בצורה משמעותית עד סוף השנה. לדבריו, "כמעט והשלמנו את המשימות הצבאיות שלנו בסוריה" (nrg)

    פקיסטן: הרוגים ופצועים בעימותים בין איסלאמיסטים לשוטרים בפקיסטאן בשל פגיעה בממציא האיסלאם * פעילים איסלאמיסטים מתעמתים זה יומיים ברציפות עם שוטרים בפרברי איסלאמאבד. הם דורשים לעצור את שר המשפטים בשל יוזמתו להוציא את ממציא האיסלאם משבועה שנושאים מחוקקים בפרלמנט

    תימן: שבעה אנשי אל-קאעידה נהרגו מפגיעת מל"ט (ערוץ7)

צרכנות

    השבוע: מחירי הדלק צפויים להתייקר * בעקבות התייקרות מחירי הנפט בעולם בסוף השבוע האחרון, בעף האנרגיה מעריכים כי מחירי הדלק יעלו. ליטר בנזין בשירות עצמי צפוי להגיע עד ל-6.11 שקלים ובשירות מלא עד ל-6.31 שקלים (nrg)

    רעידת אדמה בשוק הקמעונאות: אמזון במו"מ להקמת מחסנים במרכז הארץ * אמזון מנהלת מגעים לשכירת מחסנים לוגיסטיים גדולים שיאפשרו לה לנהל פעילות קמעונאית בתוך ישראל

    זאת תחרות? ישראכרט מעלה ריביות * ישראכרט הודיעה ללקוחותיה כי החל ב-2018 תעלה ריביות על כרטיסי אשראי חוץ־בנקאיים – בחלק מהמקרים ביותר מ-3% * המהלך נוגד את עקרונות חוק שטרום, שנועד להגביר את התחרות בשוק האשראי החוץ־בנקאי ולהוריד ריביות ללקוחות (דה מרקר)

כלכלה

שר הנפט המצרי לשטייניץ: הכוונה להפסיק את יבוא הגז הנוזלי ב-2018 לא התייחסה לגז הישראלי – ומניות הגז זינקו

מדד מניות הגז והנפט עלה ב-5% על רקע שיחה שניהל שר הנפט המצרי עם מקבילו בישראל, השר יובל שטייניץ * בלומברג: "אל מולא הבהיר כי הכוונה להפסיק את יבוא הגז הנוזלי ב-2018 כלל לא התייחסה לגז הישראלי" (דה מרקר)

בעולם

    969 טיסות ב-24 שעות – שדה התעופה ששבר שיא עולמי * 97% מתושבי הודו מעולם לא עלו על מטוס, אבל שדה התעופה במומבאי שבר שיא למספר המטוסים שפעלו בו ב-24 שעות ביום שישי האחרון. לגידול בתנועה האווירית תרמה גם עלייה במספר טיסות השכר הפרטיות * בשדה התעופה במומבאי יש שני מסלולי המראה, אך הוא מפעיל כיום רק מסלול אחד, בגלל שהמסלולים חוצים זה את זה וקיים מחסור בשטחים לבניית מסלול נוסף. לפי הדיווח בעיתון. (טיימס אוף אינדיה)

    נמל חיפה אירח את יאכטת המפרשים הגדולה בעולם * היאכטה המפוארת, נקשרה לרציף הצמוד לטרמינל הנוסעים בנמל חיפה, לא לפני שברציף הוצבו פנדרים מיוחדים החוצצים בינה לבין הרציף ושומרים עליה מכל פגע. * היאכטה הענקית, באורך של 144 מטר (35 מטרים ארוכה יותר מיאכטת המפרשים השנייה בגודלה בעולם), ושוויה מוערך בכ-500 מיליון דולר. * מלבד שלושה תרנים בגובה של כמאה מטרים כל אחד ומנחת מסוקים, כוללת היאכטה גם 8 סיפונים,  והיא בנויה לארח כ-20 אורחים אשר מקבלים שירות מ-54 אנשי צוות

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן