Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 13 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     היועמ"ש הנחה את המשטרה להגיש סיכומים בלבד בתיקים 1000 ו-2000 (פוליטי)     תחקיר ג'נין: המשטרה הפלסטינית נאבקה בהמון; קמפיין ברשות נגד השוטרים (בטחוני)     אזרח לבנוני נשלח על ידי חיזבאללה לחצות את הגבול ונלכד (בטחוני)     נתניהו: מתנהל שיח עם ארה"ב על החוק להחלת הריבונות ביו"ש; הבית הלבן: דברי נתניהו – […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    היועמ"ש הנחה את המשטרה להגיש סיכומים בלבד בתיקים 1000 ו-2000 (פוליטי)

    תחקיר ג'נין: המשטרה הפלסטינית נאבקה בהמון; קמפיין ברשות נגד השוטרים (בטחוני)

    אזרח לבנוני נשלח על ידי חיזבאללה לחצות את הגבול ונלכד (בטחוני)

    נתניהו: מתנהל שיח עם ארה"ב על החוק להחלת הריבונות ביו"ש; הבית הלבן: דברי נתניהו – שקריים (מדיני)

    משרד החוץ האמריקני בהצעת התקציב שהוגשה לקונגרס: בניית מתקן לשגרירות ארצות הברית בירושלים – בעדיפות הגבוהה ביותר לשנתיים הבאות (מדיני)

    דיווח: לוחמים רוסים נהרגו בהפצצה אמריקאית על מיליציות שתומכות באסד בסוריה בשבוע שעבר (חוץ)

    רוחאני: מציע משאל עם על מנת לאחות את הקרעים במדינה (חוץ)

    בכיר עיראקי: מנהיג דאעש סובל מהידרדרות במצבו הבריאותי והנפשי (חוץ)

    דרום אפריקה: מפלגת השלטון החליטה להדיח את הנשיא זומה, עקב חשד לשחיתות (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    התחזית: גשמים ברוב הארץ, מלווים בסופות רעמים * קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום ומהצפות במישור החוף. תחול ירידה נוספת במידות החום והן יהיו נמוכות מהממוצע, בחרמון ירד שלג (מעריב)

מחר רביעי(14/2): הטמפרטורותיעלו.טפטוף קל בצפון הארץ

חמישי(15/2): טמפ' גבוהותמהרגיללעונהב-2 מעלותבחוףעד 3 בהרים.

שישי(16/2):טמפ' רגילותלעונה.

מחצות לילה יחל גשם באזורים שונים בארץ.

שבת  (17/2) טמפ' נמוכותמהרגילב-1 מעלותבחוףו-2 בהרים.

גשם ירד בכל רחבי הארץ כולל באילת.

שלג קל ירד בחרמון.

חדשות

ללא מתנגדים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את העלאת קצבאות הנכים

ברוב של 84 ח"כים אל מול אפס מתנגדים אושרה הצעת החוק שמעלה את קצבת הנכות אושרה בקריאה שנייה ושלישית. * למרות סיכומים קודמים עם פעילי הנכים, הסכום הסופי של הקצבה יהיה נמוך עקב טעות בחישוב הראשוני. * במארס 2018 הקצבה תעלה ב-470 עד 770 ש"ח לאדם ותעמוד על 3270 שקלים

אושר בקריאה ראשונה: החמרת הענישה על תקיפת מורים

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין על (תקיפת עובד חינוך, של חברי הכנסת מוטי יוגב, איילת נחמיאס ורבין וקבוצת חברי כנסת אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת מסעוד גנאים.הצעת החוק הקובעת חמש שנות מאסר על מי שמפגין אלימות כלפי צוות חינוכי.

    בתוך עשור: מים בישראל – רק מהתפלה * אחרי שאתמול פורסם כי רוב המים מגיעים ממתקני ההתפלה, כעת נחשפת תכנית משרד האנרגיה והמים, בעלות של מיליארדים – לפיה בתוך עשור תוכפל כמות המים המגיעים מהתפלה. לצורך כך יוקמו שני מתקני התפלה חדשים. והמימון? מחשבון המים של כולנו (החדשות)

    למה עדיין בורחים מאריתריאה? במדינה האפריקנית מותרת בחוק רק מפלגה אחת שמחייבת את אזרחיה להתגייס ומשליכה לכלא את מי שמעז לסרב או להתבטא נגד השלטון, שם הכלואים חשופים לעינויים קשים. השלטון מבצע באזרחיו פשעים נגד האנושות כמו שעבוד ומעשי אונס – וכל מי שמשתייך לדת שאינה "מאושרת" על ידי הממשל, נרדף ומעונה (החדשות)

    אושרה הקמת מבנים זמניים למפוני נתיב האבות * היועמ"ש אישר הגשת בקשה לדחיית הפינוי בנתיב האבות. * במקביל – אושרה סופית (מתן תוקף) התכנית להקמת מבנים זמניים למפונים בחלקה סמוכה * תושבי המאחז מקווים שהריסתו תידחה עד להשלמת בניית המבנים במקום

פוליטי

היועמ"ש הנחה את המשטרה להגיש סיכומים בלבד בתיקים 1000 ו-2000

בג"ץ דחה את העתירה נגד פרסום המלצות המשטרה בתיקי נתניהו. בית המשפט קיבל את טענת הפרקליטות כי אין עילה להתערבות בנושא. * העברת סיכום תיקי החקירה בפרשות 1000 ו-2000 מתוכננת לימים הקרובים * הערכות: המלצות המשטרה בתיקי נתניהו יוגשו לכל המאוחר ביום חמישי. ההחלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגדו – עד סוף 2018

    עוה"ד של יו"ר הקואליציה לשעבר: "הוא הכיר את הקלטות שהציגו לו החוקרים" * עורך דינו של חבר הכנסת שנחקר במסגרת החשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון סיפר: "בין מה שפורסם בתקשורת לבין מה שמופיע בחקירה ישנו הבדל של שמיים וארץ" (מעריב)

בטחוני

תחקיר ג'נין: המשטרה הפלסטינית נאבקה בהמון; קמפיין ברשות נגד השוטרים

אחד החיילים שהיה ברכב ככל הנראה לא ביטל את שטחי A במכשיר הניווט ולכן הרכב נקלע לאזור. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים חצצו בין ההמון לרכב הצבאי וליוו אותו למחסום ישראלי * הלינץ' בג'נין נמנע בחסדי שמים לאחר ששוטרים פלסטינים, שזיהו את ההתפרעות. אחד מהם שלף נשק והדף את ההמון, ושוטר נוסף יצר קשר טלפוני עם המנהל האזרחי כדי לעדכנו באירוע. * הנשק שנחטף מרכבם של החיילים עדיין לא הוחזר לישראל * בעקבות התקרית נפתח קמפיין ברשות נגד השוטרים הפלסטינים שהגנו בגופם על החיילים וחילצו אותם

– גורם ביטחוני פלסטיני אחרי ניסיון הלינץ' בג'נין: "לא נהיה הצד"ל החדש של ישראל"

אזרח לבנוני נשלח על ידי חיזבאללה לחצות את הגבול ונלכד

בפעם השנייה תוך 10 חודשים: אזרח לבנוני נתפס לאחר שחצה אתמול את הגבול לשטח ישראל * מתחקיר ראשוני עולה כי האזרח היה מעורער בנפשו ונשלח ע"י פעילי חיזבאללה, שאיימו עליו באשפוז כפוי, אם לא יבצע חדירה לישראל. – הוטל עליו לבדוק את תקינות הגדר החשמלית בגבול  * לפני חצי שנה אותו אדם קפץ מעל הגדר והגיע עד לקריית שמונה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף כוחות מג"ב, משטרת ישראל ושב"כ באיו"ש 13 מבוקשים.

המבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

הלילה פעלו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״יהודה״ בשכונת אבו סנינה שבמרחב העיר חברון.

במהלך סריקות הבחינו הלוחמים בפלסטיני אשר עורר את חשדם, לאחר תחקור ובדיקה התברר כי הפלסטיני חמוש בסכין והוא נעצר על ידי כוח צה״ל.

איראן וכוח קודס פועלים מזה תקופה ארוכה מבסיס חה״א הסורי T4 הסמוך לתדמור, בגיבוי כוחות צבא סורים ובאישור המשטר הסורי.

בחודשים האחרונים החלה איראן להשתמש בבסיס כשלה ומשתמשת בו לביצוע העברות אמל״ח התקפי לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל. פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג׳יאהד העולמי אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל.

בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה.

מדיני

נתניהו: מתנהל שיח עם ארה"ב על החוק להחלת הריבונות ביו"ש; הבית הלבן: דברי נתניהו – שקריים

יממה בלבד אחרי שראשי הקואליציה החליטו לדחות את הדיון בנושא "חוק הריבונות", טען נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי מתנהלים מגעים מול האמריקנים בנושא סיפוח ביהודה ושומרון, לדבריו, "זו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית, כי מדובר במהלך היסטורי", * בכירים אמריקנים אמרו כי דבריו של רה"מ בנוגע לסיפוח יו"ש שקריים  "הדיווחים כי ארצות הברית דנה עם ישראל בתוכנית סיפוח לגדה המערבית הם שקר. ארצות-הברית וישראל מעולם לא דנו בהצעה זו, ומיקוד הנשיא נשאר בעיקרו על יוזמת השלום הישראלית-פלסטינית שלו". * הכעס בוושינגטון נבע מכך שהצהרת נתניהו איימה לחבל בביקורו של שר החוץ טילרסון במזה"ת * לשכת ראש הממשלה: "נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והם הביעו את עמדתם החד-משמעית על המחויבות לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ" * גורם מדיני בכיר הבהיר: נתניהו לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, לדבריו, ארה"ב ממילא לא הביעה הסכמתה להצעות הסיפוח

גרמניה צרפת ובריטניה על ההסלמה בצפון: "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני כל חדירה לשטחה"

משרד החוץ הצרפתי על ההסלמה בצפון: צרפת קשובה לביטחונה של ישראל ומודאגת מהאירועים הצבאיים האחרונים בסוריה * שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון: "מודאגים מאירועי סוף השבוע בגבול בין ישראל לסוריה. תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני כל חדירה לשטחה. קוראים לרוסיה להפעיל את השפעתה על המשטר הסורי ועל הגורמים שתומכים בו כדי שאלו יימנעו מפרובוקציות ויבלמו את ההסלמה" * גרמניה: "על איראן לחדול ממדיניותה האגרסיבית"

– יועצו של חמינאי הוסיף: "אנחנו חלק מהאזור. גרמניה, בריטניה וצרפת מרשות לעצמן לפעול בסוריה למרות שאינן חלק מהאזור ולא שייכות למזרח התיכון. הן מנסות לבלום את איראן ואנחנו לא מייחסים חשיבות למה שהמדינות האלה אומרות"

משרד החוץ האמריקני בהצעת התקציב שהוגשה לקונגרס: בניית מתקן לשגרירות ארצות הברית בירושלים – בעדיפות הגבוהה ביותר לשנתיים הבאות

לפי בקשת המשרד, תקציב ארה״ב ל-2019 יכלול סיוע לישראל בסך 3.3 מיליארד דולר – כפי שהוסכם בתקופת ממשל אובמה: "ישראל – בת ברית דמוקרטית באזור סוער" (כאן)

לראשונה: משלחת ישראלית ערכה ביקור רשמי במלזיה ונפגשה עם בכירים בממשל

משלחת ישראלית בכירה בראשות בכיר במשרד החוץ ביקרה – לראשונה באופן גלוי – בשבוע החולף במדינה המוסלמית * המלזים, שאירחו כנס בינלאומי של האו"ם חויבו לארח משלחת מישראל, עמה אין יחסים דיפלומטיים. * משרד החוץ אישר את הפרטים (החדשות)

טראמפ שוחח עם פוטין: "זה הזמן להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים"

נשיא ארה"ב דיבר עם נשיא רוסיה כמה שעות לפני פגישתו של נשיא רוסיה עם אבו מאזן והפציר בו כי כעת הגיע בעת לפעול למען שלום יציב וממושך בין ישראל והפלסטינים. * שני המנהיגים שוחחו בנוסף בנושא צפון קוריאה: טראמפ אמר לפוטין כי צריכים להינקט צעדים נוספים על מנת להיפטר מתוכנית הגרעין של פיונגיאנג

אבו מאזן לפוטין: מעולם לא סירבנו לקיים פגישות עם הבכירים הישראלים

אבו מאזן בפגישה עם פוטין: "החל משנת 1988 לעולם לא סירבנו לקיים פגישות עם הבכירים הישראלים. לראיה, בשנה שעברה, הייתי אמור להגיע למוסקבה עם נתניהו וכשהייתי בדרכי קיבלתי הודעה שנתניהו ביטל את השתתפותו בפגישה" * עוד אבו מאזן אמר לפוטין כי: "ארה"ב אינה יכולה להיות המתווכת היחידה בסוגיה הישראלית-פלסטינית

    נשיא מצרים: "ארה"ב נותנת החסות הראשית לתהליך השלום" * נשיא מצרים, במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני: "על ארה"ב, כנותנת החסות הראשית לתהליך השלום, להחיות מחדש את המשא ומתן בין הפלסטינים לישראלים"

    עריקאת: "לא נסכים למו"מ על בסיס תנאים ותכתיבים המבוססים על פשעי מלחמה" * סאיב עריקאת, מחזיק תיק המשא ומתן ברשות הפלסטינית: "נסכים למו"מ עם ישראל רק על בסיס החוק הבינ"ל ולא על בסיס תנאים ותכתיבים המבוססים על פשעי מלחמה"

    חקירת שב"כ חשפה: טורקיה מלבינה מיליונים עבור חמאס * מעצרם של אזרח טורקי וישראלי מאום אל פחם, הוביל לחשיפת הפעילות הכלכלית והצבאית של ארגון הטרור במדינה המוסלמית, תוך העלמת עין מהממשל ולעתים אף בעידודו * לדברי שב"כ, טורקיה מסייעת לחמאס באמצעות חברה שהקים יועץ המקורב לגורמי ממשל באנקרה.

    נשיא לבנון: "אם ישראל תפגע בזכותינו לנפט – יהיו מלחמות חדשות" * נשיא לבנון מישל עוון: "הפרובוקציה המילולית של ישראל לא מעניינת אותנו. אבל אם היא תיושם – יפרצו מלחמות חדשות. ישראל לא יכולה לבנות גדר על אדמתנו ויש לפתור את הסכסוך בעניין הנפט"

    המשבר עם פולין: גורמים במשרד החוץ לוחצים על בכירים בכנסת לבטל את הגעתה הצפויה של מנכ"לית הפרלמנט הפולני לכנס בינ"ל שייערך בכנסת בשבוע הבא, בגלל סערת "חוק השואה". הבכירה כבר אישרה את הגעתה לכנס, ובכנסת הבהירו: לא מתכוונים להיענות ללחצים, היא תגיע לאירוע כמתוכנן

    ראש משלחת פתח לקהיר, עזאם אל־אחמד: מ"מ ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הדגיש שמצרים פועלת להאיץ את הצעדים שיאפשרו הקלות תנועה לתושבי רצועת עזה במעבר רפיח

חוץ

דיווח: לוחמים רוסים נהרגו בהפצצה אמריקאית על מיליציות שתומכות באסד בסוריה בשבוע שעבר

לוחמים רוסים היו בין המיליציות שתומכות באסד שהופצצו על ידי כוחות ארה"ב בסוריה בשבוע שעבר, כך מסרו לרויטרס מקורבים של ההרוגים. בכיר אמריקאי אמר כי למעלה מ-100 לוחמים שתומכים בנשיא סוריה בשאר אל אסד נהרגו כאשר כוחות הקואליציה סיכלו מתקפה גדולה נגד הכוחות הכורדים (מעריב)

רוחאני: מציע משאל עם על מנת לאחות את הקרעים במדינה

כחודש לאחר פרוץ ההפגנות במדינה, נשיא איראן קרא לפעול לאחדות עמו. בנאומו לציון 39 שנים למהפכה, אמר: אנחנו צריכים כל אחד מכם, כל אחד שמכיר בחוקה, לצורך פיתוח וקידום מדינתנו (הארץ)

בכיר עיראקי: מנהיג דאעש סובל מהידרדרות במצבו הבריאותי והנפשי

דיווח ב-AFP: לעיראק ראיות המלמדות כי מנהיג דאעש אל-בגדאדי חי ומקבל טיפול בבית־חולים שדה בסוריה. * ראש אגף המודיעין והלוחמה בטרור במשרד הפנים העיראקי אמר כי ממידע שמגיע ממקורות בתוך ארגון הטרור האסלאמי מתברר כי אל-בגדאדי לא יכול ללכת בכוחות עצמו בגלל שברים ופציעות קשות ברגל. הוא תיאר את מצבו הבריאותי כ"חמור" * גורמים אמריקנים טוענים כי מנהיג דאע"ש, אבו באכר אל-בגגדי, נפצע בתקיפה אווירית בחודש מאי שעבר ונאלץ לוותר על פיקוד הארגון למשך כחמישה חודשים

    טייוואן: הלחץ של סין על פפואה גינאה החדשה הינו חסר רגישות

    ארה"ב: מעטפה עם אבקה לבנה נשלחה לבנו של הנשיא טראמפ; המשטרה: לא חומר מסוכן * מי שפתחה את המעטפה היתה אשתו של דונלד טראמפ ג'וניור, שאושפזה כמשנה זהירות. עוד שני אנשים הועברו לבית חולים מפגיעות קלות. המשטרה והשירות החשאי חוקרים את התקרית

    – סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הציגה את הצעת התקציב שלה לשנת 2019:

    דרום אפריקה: מפלגת השלטון החליטה להדיח את הנשיא זומה, עקב חשד לשחיתות * הוועד הפועל של מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקני בדרום אפריקה החליט להדיח את הנשיא ג'ייקוב זומה מתפקידו, עקב חשד לשחיתות, כך על פי גורם בכיר במפלגה (רויטרס)

    וונצואלה: בכל שעה מתים בוונצואלה ילדים מתת-תזונה * בתוך שנה צפויים למות במדינה הדרום אמריקאית כשליש מהתינוקות מרעב. המאבק לחיים של ההורים שלהם מגיע לכך שנשים נאלצות למכור את שערן כדי להביא אוכל הביתה (חדשות10)

    מצרים: תעלת סואץ: מעבר 458 אניות בעשרה ימים * על אף המבצע הצבאי שפתח הצבא המצרי כנגד אירגוני טרור בסיני. התנועה בתעלת מתנהלת בשגרה ומשקל המטען שהובילו האניות בעשר הימים האחרונים הגיע לכ-30 מיליון טון (port2port)

    סין: בכיר במפלגה הקומוניסטית הואשם בשוחד

    קוריאה: שליט קוריאה הצפונית, אמר כי התרשם לטובה, וכי הוא מרוצה מקבלת הפנים ומן היחס שקיבלה משלחת בכירים מארצו, בראשות אחותו, בקוריאה הדרומית (כאן)

צרכנות

עודף מ-99 אגורות? הצעת חוק תמנע עיגול מחירים כלפי מעלה

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי הצגת מחירים שלא ניתן לשלם במזומן לאור יציאת מטבעות מהסל (דומת סיומת של 99 או 95 אגורות) – תיאסר * היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, הסבירה בדיון כי "כיום ההוראה מצויה במסגרת חוק איסור הטעיה, שהסנקציה עליה היא עיצום של 45 אלף שקל לתאגיד, בעוד שהצעת החוק של ח"כ בר תפחית את הסנקציה לעיצום של 22 אלף שקל לתאגיד" (גלובס)

בעולם

    האם השוקולד בדרך להיכחד מהעולם? ההתחממות הגלובלית מאיימת כמעט על כל היבט בחיינו – גם על תעשיית השוקולד. מומחים בארה"ב מזהירים כי התנאים הסביבתיים המחריפים פגעו קשות בגידולי הקקאו וכי תוך כמה עשורים השוקולד ייעלם מן העולם. היצרנים הגדולים השכילו להבין את הסכנות לתעשייה שמגלגלת 100 מיליארד דולרים בשנה, ופועלים להבטיח את האספקה בעתיד (החדשות)

    הים של השכן רדוד יותר: בלגיה והולנד משמיצות את החופים האחת של השנייה * נתונים חדשים המצביעים על עלייה של 11% במבקרים בחופי הולנד הובילו לקרב ימי בין השכנות. בזמן שההולנדים אומרים כי "החוף הפלמי הוא אסון", הבלגים טוענים: "ההולנדים העשירים מגיעים לכאן" (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן