Skip to content

"פראי האדם, חולי הנפש, לא יינקו"

הטליבאן נשבע לנקום בכוחות ארצות הברית את דם האזרחים האפגאנים שנרצחו. הפרלמנט האפגאני דורש להעמיד לדין פומבי את רוצח 16 האזרחים בבתיהם, ושר ההגנה האמריקני אומר, שלא מן הנמנע שעל הרוצח ייגזר גזר דין מוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטליבאן נשבע לנקום בכוחות ארצות הברית את דם האזרחים האפגאנים שנרצחו. הפרלמנט האפגאני דורש להעמיד לדין פומבי את רוצח 16 האזרחים בבתיהם, ושר ההגנה האמריקני אומר, שלא מן הנמנע שעל הרוצח ייגזר גזר דין מוות

מאת גרשון גירון

דורשים נקמת דם
דורשים נקמת דם

הטליבאן "ינקום בפולשים וברוצחים פראי האדם את דמו של כל קדוש מעונה שנרצח," הודיעו הקיצונים האסלאמיים באתר האינטרנט שלהם. כך מדווח אתר ניוז.קום.

"אם מבצעי הטבח הזה היו למעשה חולי נפש, הרי שהדבר מעיד על סטייה מוסרית נוספת של הצבא האמריקני, המחמש באפגניסטן משוגעים המפנים את נשקם נגד אפגאנים חסרי ישע בלי מחשבה שנייה," נאמר בהודעה.

והפרלמנט האפגאני פרסם ביום שני הודעה, על פיה: "אנו דורשים בתוקף ומצפים שממשלת ארצות הברית תעניש את האשמים ותעמיד אותם לדין פומבי בפני עמה של אפגניסטן."

שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, אומר כי עונש מוות יישקל בשעה שהצבא חוקר ועשוי להעמיד לדין את החייל האמריקני החשוד ברצח 16 אזרחים אפגאנים.

החייל האמריקני יצא לכאורה את בסיסו במחוז קנדהאר והלך כמה מאות מטרים לכפר סמוך, שם הוא השתולל מבית לבית, בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון. תשעה מבין ההרוגים היו ילדים ושלוש מהם נשים, מסרו פקידים אפגאנים. והוסיפו שכמה מהגופות היו חרוכות.

לדברי פקידים אמריקנים רמי דרג, הרוצח היה סמל מפקדה ממדינת וושינגטון. הוא נעצר אך טרם זוהה בשמו. לדברי ה"ניו יורק טיימס" הוא נטל חלק ב"מבצע ייצוב כפרים," כמסייע ליחידת עילית מהכומתות הירוקות בפיתוח קשרים עם זקני כפרים ויחידות משטרה מקומיות, כחלק מניסיון לזהות חברי טליבאן בדרום המדינה.

מתיחות גוברת באפגניסטן
מתיחות גוברת באפגניסטן

לדברי דובר הפנטגון, קפטן ג'ון קירבי," החייל נשוי ואב לשניים והיה במשימתו הראשונה באפגניסטן. הוא בשנות השלושים לחייו ושירת קודם לכן פעמיים בעיראק.

חקירה אמריקנית אפגאנית נפתחה, מניעי היורה אינם ברורים ולא ידוע האם הוא הכיר את קורבנותיו. דוברים של הצבא אמרו שהם מאמינים שהוא פעל לבדו.

נשיא אפגניסטן הגיב בזעם לרצח: "כאשר האמריקנים רוצחים אזרחים בכוונה, זהו טרור לשמו ומעשה בל ייסלח." ההתקפה מעוררת חרדות בדבר מתיחות גוברת בין וושינגטון לקאבול, שבועות אחדים לאחר פרוץ מחאות ברחבי אפגניסטן, בעקבות שריפת ספרי קוראן בבסיס אמריקני.

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, תיארה את הרציחות כ"איומות," והוסיפה ש"איננו יכולים לדמיין אפילו את ההשפעה על המשפחות שהיו קורבנות ההשפעה ואיבדו בה ילדים." היא הוסיפה שארצות הברית נותרת "מחויבת למטרות שאנו ושותפינו הצבנו לעצמנו," במדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן