Skip to content

29 שנות מאסר לשוטר שירה באשתו

מסרשה וואסה, נדון למאסר ותשלום פיצויים לילדיו שחזו ברצח. טענתו שכיוון אקדח לראש רעייתו ובטעות נפלט הקליע נדחה והוא נדון למאסר בגין רצח בכוונה תחילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי מרכז לוד גזר היום (רביעי) עונש של 29 שנות מאסר בפועל על השוטר לשעבר מסרשה וואסה שהורשע ברצח בת זוגו אנגווץ וואסה באוקטובר 2018. כמו כן, הטיל בית המשפט על הרוצח פיצוי מקסימלי בסך של 258 אלף ₪ לילדיה של המנוחה ואחותה.

מדובר באירוע טראגי של רצח אישה על ידי בעלה שהותיר 3 ילדים קטנים יתומים, ביניהם תינוקת שהייתה בת חודשיים בזמן הרצח.

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עתרה להשית על השוטר את העונש המקסימלי הקבוע בחוק של מאסר עולם, על מנת "שישקף את חומרת המעשה והנזק הרב שגרם הנאשם".

בית המשפט המחוזי ציין בגזר הדין, כי "הנאשם גדע בירייה אחת קטלנית את פתיל חייה של רעייתוהסכנה הנשקפת לנשים מאלימות של בני זוגן איננה נחלת העבר בלבד. בכל שנה נרצחות נשים לא מעטות עלידי בני זוגן וקרוביהן, באופן שיוצר מציאות בה יש להחמיר בעונשים כדי להרתיע ולהביע את שאט הנפש החברתית ממעשים כאלה.

הרוצח – מסרשה משה וואסה (צילום מדף הפייסבוק)

עוד עולה מגזר הדין, שמסרשה וואסה, לא ירה בטעות אלא התכוון להמיתה, שכן כיוון אקדח לראשה של המנוחה ולחץ בחוזקה כדי להגיע לתוצאה הטבעית של מהלך כזה, קרי המתת המנוחה אנגווץ וואסה, ליד שלושת ילדיה, שניים מנישואיה לשעבר ששהו בביתה לפי הסדרי הראיה עם בעלה לשעבר.

ביום הארבעה עשר לעשירי 2018 הגיע מסארשה לביתו בנתניה בשעה 15:30 לאחר סיום משמרתו. בין בני הזוג פרץ ויכוח בעטיו ביקש הרוצח לצאת וחזר כעבור כמה שעות כשהילדים במיטותיהם, אז התלקח ויכוח בו היכה הרוצח את המנוחה והיא ישבה לנוח ולנגב את פניה זבות הדם מהמכה, אז הלך הרוצח הוציא את האקדח שאיפסן קודם לכן בארון הבגדים, כיוון לראשה של המנוחה וירה על מנת להמיתה.

בהכרעת הדין, נשללה האפשרות שניסה הרוצח בכתב ההגנה, לפיו לא ניסה להמיתה, אלא כיוון אקדח לראשה כדי להפחידה, אך לרוע המזל נפלט כדור שגרם למותה.

כמוכן בטיעונים לגזר הדין נלקח בחשבון הטראומה שעברו הילדים מהרצח והרס משפחתם שנגרם לחלוטין בעקבותיו וזעזוע הימצאותם בזירת הרצח בעת שהתרחש.

ממח"ש מסרה עורכת הדין הילה אדלמן כי "היום נגזרו על מסרשה וואסה, עונש של עשרים ותשע שנים על רצח בת זוגו אנגווץ וואסה באוקטובר 2018. כמו כן יוכלו עליו שילום פיצויים בסך 258 אלף שקלים שזה פיצוי מקסימלי לילדיה ולאחותה. קנס שישקף את חומרת הנזק של מעשיו.

עו"ד גיא עין צבי שייצג את הרוצח מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה: "מדובר באירוע קשה. משה טען מהרגע הראשון שלא רצה לפגוע באשתו המנוחה והוא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על האסון כבר בסמוך לאירוע. מאז האירוע הוא נמצא במצב נפשי קשה. אנו לומדים את ההחלטה ונשקול את צעדינו". מדובר באירוע קשה, מרשי טען מתחילת המקרה שלא התכוון להמית את המנוחה, אלא רק להפחידה. מאז האירוע הנאשם במצב נפשי גרוע."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן