Skip to content

מחאה בלוד: מערכת החוק ממסמסת את רציחתו של מוסה חסונה

כעשרים פעילים תושבי לוד הפגינו כנגד טיפול הפרקליטות בהריגתו של חסונה על ידי יהודי בעת הפרעות בלוד. אלמנתו כנגד היהודים שעברו לגור בלוד הערבית: "מתנחלים תצאו מכאן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעשרים פלסטינים תושבי לוד ומספר פעילים התכנסו הערב (שני)  כדי למחות על התנהלותה של מערכת אכיפת החוק בעניינו של ההרוג מוסא חסונה. בהפגנה נכח גם חבר הכנסת סמי אבו שחדה, אשר שטח בפני כתבנו את טענות המפגינים. חסונה, 31, אב לשלושה, נורה למוות בעשרה במאי 2021 בידי חמוש יהודי בקרבת ההפגנה הספונטנית שיצאה אחרי תפילת הערב בחודש רמדאן בזמן מבצע שומר חומות. בלילה שבו נהרג חסונה החלו כמה עשרות צעירים ליידות אבנים ברחוב החשמונאים בעיר, ובתגובה התקרבו לעברם כמה מתושבי השכונה היהודים ובהם חמשה חשודים. במהלך ההתפרעות החזיק אחד הערבים בקבוק תבערה, והתושבים היהודים החלו לירות באוויר עשרות כדורים. חסונה נפגע מאחד הכדורים ומת. במהלך מבצע שומר חומות נהרגו בלוד שני בני אדם יהודי וערבי. לדברי חבר הכנסת זהות האדם אשר פגע במוסא ידועה למערכת אכיפת החוק אולם רשויות האכיפה גוררים רגליים בעניינו משיקולים פוליטיים. זהותו של האדם אשר פגע ביהודי אינה ידועה אולם מאמצי החקירה, אמצעי החקירה ומספר הנחקרים בעניין הוא גדול מאוד.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר


מרוואה חסונה בהפגנה

מאלכ חסונה (אביו של מוסא חסונה) לצדו של חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (צילום: שי קנדלר)
האלמנה מרוואה חסונה (צילום: שי קנדלר)


חבר הכנסת של בל"ד – סמי אבו שחדה

לדברי חבר הכנסת ההבדל הניכר בדרכי פעולת מערכת אכיפת החוק בשני המקרים הם עדות לאפרטהייד במדינת ישראל. חבר הכנסת סמי אבו שחאדה הצהיר כי מפלגתו, בל"ד, תרוץ עד הסוף לבחירות ותהייה הפתעת הבחירות. לאחר התקרית נעצרו חמישה חשודים בחשד לרצח, ובהמשך שונה הסעיף לעבירת הריגה. בדיקה בליסטית שללה כי כלי הנשק האישיים של ארבעה מתוך החמישה היו מעורבים בירי. לגבי החשוד הנוסף, בדיקת נשקו לא אפשרה לקבוע בוודאות כי ביצע את הירי הקטלני לעבר חסונה. לפיכך הפרקליטות טענה כי "לא ניתן לקבוע ברמת הוודאות הנדרשת במשפט הפלילי" כי החשוד הוא שביצע את הירי. חבר כנסת סמי אבו שחאדה (בל"ד) שנכח בהפגנה אמר כי טיפול המדינה בשני מקרי ההרג, של היהודי מחד והערבי מאידך מוכיח הלכה למעשה כי המדינה הפכה למדינת אפרטהייד. אלמנתו של חסונה, מרוואה חסונה קראה להודים שבאו לגור בתוך לוד הערבית: "מתנחלים תצאו מכאן". כוחות המשטרה שנכחו במקום לא התערבו בהפגנה שהתנהלה בצורה שקטהו לאחר כשעה התפזרו המפגינים ללא אירועים מיוחדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן