Skip to content

בן שנה, זחל על רצפה ובלע סוללה שטוחה

רופאי אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו, הצליחו לשלוף את הסוללה שהופעלה בוושט התינוק וגרמה לכוויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעוט בן שנה בלע סוללה שטוחה שנתקעה בגרונו והופעלה היות והוושט נגעה בשני קטבי הסוללה. רופאים במחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זי (צפת), הצליחו לשלוף את הסוללה שגרמה לכוויות פנימיות בוושט. הפעוט שוחרר לאחר מספר ימי השגחה בצב טוב.
למיון הילדים של המרכז הרפואי זיו הגיעה לפני כשבועיים משפחה עם פעוט בן שנה בחשד שילדם בלע חפץ זר. על הפעוט נראו סימני מצוקה שלא תאמו מצב  של בליעת גוף זר או חנק רגילים. הצוותים  מיהרו לשלוח לצילומי רנטגן  שם גילו שמדובר בסוללה שטוחה. בשלב זה הוזעקו רופאים בכירים של מחלקת אף אוזן גרון של המרכז הרפואי זיו והתקבלה החלטה להכניסו לחדר הניתוח בדחיפות להוצאת הגוף הזר. בעקבות הכוויות הפנימיות בוושט היה קושי לשלוף את הסוללה החוצה אך בעזרת ציוד אנדוסקופי ולאחר מספר ניסיונות, הוציאו הצוותים את הסוללה בשלמותה. משם הועבר התינוק ל- CT  ושם נשללה כל בעיה מחוץ לגבולות הוושט ולעכן הועבר להשגחה והמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול והשגחה.

הסוללה זוהתה בוושט התינוק (צילום: דוברות המרכז הרפואי בצפת)
צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

ד"ר מרואן כרם, רופא  א.א.ג בכיר במרכז ה רפואי שהגיע על מנת  לבצע את פעולות הוצאת הגוף הזר. מתאר הדחיפות בשליפת הסוללה:   "ברגע שהתקבל הדיווח על המקרה – הוזעקתי לבית החולים. הסוללה הגדולה והשטוחה נתקעה בוושט התינוק וכתוצאה מצורת הסוללה נסגר מעגל חשמלי אשר גרם לכוויות פנימיות בוושט. לא יכולנו להתעכב משום שכל רגע החמיר את עוצמת הפגיעה ברקמות והיה חשש להיווצרות חור בדופן הושט והיה חשש להסתבכות האירוע ואף למוות". בניתוח השתתפו גם ד"ר אירנה ג'משוקו ד"ר תייסיר בשארה שניהם ממחלקת א.א.ג של זיו ומומחה גסטרו ילדים הד"ר הינו ביאן.  אביו של הפעוט הודה לעובדי המרכז הרפואי זיו על התגובה המהירה ואמר: "באמת שפחדנו, לילד היו סימנים מדאיגים מאוד של חנק ומצוקה. לא חשבנו בכלל שהוא יסבול גם מכוויות פנימיות. צוות בית החולים עשה את הכל כדי שהילד יצא בריא ושלם, בזמן הניתוח עדכנו אותנו כל הזמן במצבו וגם בטיפול נמרץ ילדים ובמחלקת הילדים זכינו ליחס מקצועי וחם. אחרי האירוע הבנו שהסוללה הגיעה ממשקל ביתי שהתגלגל לידי הילד."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן