Skip to content

שופרסל בתוכנית התייעלות -סגירת סניפים ופיטורים

קבוצת שופרסל הכריזה על תכנית התייעלות להפחתת הוצאות בסך של כ-250 מיליון ש"ח בשנה. בעקבות הפעלת מרכזי השילוח האוטומטי ייסגרו מחסני האונליין, לצד סגירת סניפים שאינם רווחיים, שבמקומם יפתחו סניפים חדשים במיקומים אסטרטגיים. הקבוצה תקצץ מעל ל-10% ממצבת כוח האדם במטה. עובדי סניפים שיסגרו, ישולבו בשאר סניפי הקבוצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת שופרסל הודיעה הבוקר (יום ד') על שורה של צעדי התייעלות נרחבים על מנת להתמודד עם התחרות העתידית והיעדים הפיננסיים של החברה ובשים לב, לעלייה בהוצאות התפעוליות ולהתייקרויות הצפויות בתשומות החברה וכן, כהיערכות להעברת חלק מפעילות הOnline- למרכז השילוח האוטומטי במודיעין במהלך שנת 2023. תכנית ההתייעלות כוללת שינויים במערך הסניפים וצמצום כוח האדם במטה החברה. מטרת התכנית הינה הקטנת ההוצאות התפעוליות של החברה, על מנת להתמודד עם התחרות העתידית ולשפר את התוצאות הכספיות של החברה.

יו"ר קבוצת שופרסל, איציק אברכהן (צילום דן בר דוב)
יו"ר קבוצת שופרסל, איציק אברכהן (צילום דן בר דוב)

החיסכון המוערך בגין ההתייעלות לשנת 2023 מוערך בכ- 250 מיליון ש"ח. התכנית כוללת שלושה מוקדים: התייעלות בכוח אדם במטה, יחידות עסקיות ויחידות תמך (חסכון מוערך של כ-60 מיליון ש"ח), צמצום הוצאות תפעוליות (חסכון מוערך של כ-90 מיליון ש"ח), וסגירת חנויות (חסכון מוערך של כ-100 מיליון ש"ח). בעקבות הפעלת מרכזי השילוח האוטומטי ייסגרו כלל מחסני האונליין הייעודיים, לצד סגירת – 14 סניפים של החברה ו-11 סניפים של רשת .Be

יו"ר קבוצת שופרסל, איציק אברכהן ואורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל מסרו: "תכנית ההתייעלות בקבוצה נועדה לשפר את כושר התחרות שלה ולאפשר את המשך מיצובה המוביל גם בשנים הבאות. לצד תהליכי ההתייעלות אשר יוצאים לדרך כעת, מבוצעת בחברה עבודה מעמיקה ויסודית של קידום ופיתוח עסקי הליבה ומנועי הצמיחה שלה, כדי להביא להמשך צמיחה והתחדשות עסקית בחברה אשר יבואו לידי ביטוי בעתיד. במסגרת תכנית ההתייעלות, ייסגרו סניפים שאינם רווחים ובמקומם יפתחו בשנים הקרובות  כ-25 סניפים חדשים. על מנת לשמור על רמת השירות הגבוהה ללקוחותינו, במהלך זה נמנענו באופן גורף מפיטורים של עובדי הסניפים הנסגרים אשר ישולבו בעבודה בסניפים הסמוכים".

במסגרת תכנית ההתייעלות של הקבוצה, שופרסל מציעה תכנית פרישה מרצון לעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי במטה החברה והיחידות העסקיות. כמו כן, החברה תיפרד מחלק מעובדי המטה המועסקים בהסכמים אישיים, לצורך התאמת מצבת כוח האדם לצרכים ולאתגרי שוק הקמעונאות במציאות המשתנה.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל התייחס לנושא ואמר כי "פרידה מעובדים היא קשה, אך היא המוצא האחרון וזאת לאחר שביצענו כל שביכולתנו על מנת לבחון חלופות ולמזער את היקפה, תוך שיתוף פעולה ותאום מלא עם אריאלה סיסו, יו"ר ועד עובדות ועובדי שופרסל".

בנוסף, התייחס מנכ"ל קבוצת שופרסל ,אורי וטרמן לסגירת סניפי Be: "רשת Be פועלת מזה ארבע שנים ויצרה תחרות אמיתית לראשונה בשוק הפארם בישראל. עיקר הסניפים שייסגרו הינם סניפים היסטוריים של ניו – פארם המצויים במיקומים עם פוטנציאל רווח נמוך. כעת, לאחר שבשנים האחרונות נפתחו 35 סניפים חדשים ושודרגו כ-20 סניפים קיימים, אנו עתידים לפתוח בשנה הקרובה כ-11 סניפים חדשים של הרשת במיקומים חדשים ואסטרטגיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן