Skip to content

"עולם מוזר": ההרפתקה המחממת הלב של דיסני מהנה ומלאת יצירתיות

ביקורת סרט: "עולם מוזר" הוא סרט מונפש מרהיב עיניים, מצחיק ומחמם לב, מה שמכונה דיסני במלוא היצירתיות, כשברקע סיפור מקורי במיטבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאולפני האנימציה של דיסני היו פרויקטים מוצלחים בשנים האחרונות, אשר הוסיפו למורשת ארוכת השנים בהתוויית סיפורים ואגדות. סרטים כמו "אנקאנטו" – שחגג את התרבות הקולומביאנית בנוף קסום ו-"ריה והדרקון האחרון" – שהתמודד עם תרבויות שונות ומיתולוגיה של דרום מזרח אסיה. כולם ממשיכים לקדם את הגישה של אולפני העכבר ליצירת סיפורים מגוונים. דון הול ו-קווי נגויאן חוברים שוב כדי להמשיך את הדרך הזו של הנפשה מקורית, לאחר שיתוף הפעולה שלהם על "ריה והדרקון האחרון". בסרט "עולם מוזר", הצמד מביא לחיים הרפתקה ענקית המתאימה לכל המשפחה, הזכות הנפשה מרהיבת עיניים, מצחיקה ומחממת לב.

ההרפתקה עמוסת הפעולה וההומור של "עולם מוזר" מציגה משפחה מיתולוגית של חוקרים – הקליידס. ג'ייק ג'ילנהול מדבב את סרצ'ר קלייד – חוקר לשעבר שהפך לחקלאי מבריק הנהנה לבלות עם משפחתו. בנו בן ה-16, איתן (מדובב על ידי ג'בוקי יאנג-וויט) המשתוקק להרפתקה, אבל לא רוצה לאכזב את אביו. מסיימת את המשפחה הקטנה היא מרידיאן בדיבובה של גבריאל יוניון, טייסת מוכשרת והאימא החזקה של משפחת קלייד. כאשר מקור הכוח המבוסס על הצמח של סרצ'ר מתחיל להיחלש, משפחת קלייד צריכה להתחרות נגד השעון ולצאת לטריטוריה לא ידועה עם נשיאת אבלוניה, קליסטו מאל (בדיבובה של לוסי ליו) כדי להבין מה גורם לצרות. בכך הם נגררים לאזור הלא ידוע – עולם מסתורי מלא הפתעות שישנו את חייהם לנצח.

"עולם מוזר" מכיל את כל מה שהקהל אוהב לחוות בסרטים מונפשים: הוא מקורי, יש בו אנימציה יוצאת מן הכלל והסרט כולל עלילה מחממת לב שכל אחד יכול להתחבר אליה. בבסיסו, הסרט עוסק בבנים ובאבות, במורשת ובבגרות, ושכל אחד יכול להחליט איזה סוג של אדם הוא רוצה להיות. דרך שלושת הדורות של קליידס – סרצ'ר – החקלאי החזק, איתן – הנער השסוע רגשית, וג'יגר (דניס קווייד) – החוקר האגדי שנעלם לפני 25 שנה – התסריט תופס בצורה יפה את חשיבות האבהות. לעתים קרובות, יש מאבק בין קביעת נתיב לילדים ובין לתת להם להחליט בעצמם, וההתמקדות של התסריט באלמנט הזה באמת מקפלת את האופן שבו המורשת מפריעה לעתים קרובות למציאות ולציפיות.

 

התסריט של נגויאן לא רק שואב מהמציאות, כשזה מגיע לחקר היחסים בין שלושה דורות של אנשי משפחה, אלא הוא גם חכם ומצחיק להפליא בכל צעד ושעל. הדובדבן שבקצפת הוא האנימציה יוצאת הדופן, העשירה, הצבעונית והתואמת את ההרפתקה עמוסת הפעולה של התסריט. התוצאה היא חלום מונפש שהתגשם, מכיוון שהוא נעים להפליא מבחינה ויזואלית ומכיל מסרים אמיתיים על דינמיקה משפחתית בצורה מציאותית, אך יצירתית. אפשר להיכנס ל-"עולם מוזר" ולצפות לסרט משפחתי ממוצע עם קטעי פעולה טיפוסיים ואינטראקציות רגילות של דמויות. אבל זהו אחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר בשנים האחרונות, שמכיל את האלמנטים הללו ועובר על הציפיות על ידי הוספת הומור ולב.

בסופו של דבר, עשיר בהנפשה מדהימה, קטעי פעולה מהנים וקווי עלילה ממיסים רגשית, "עולם מוזר" הוא סרט האנימציה שחובה לראות בתקופה הקרובה. זה לא רק סיפור על חקר טריטוריה חדשה או אפילו על גילוי עצמי. מדובר בקבלת בחירות מתאימות שישפיעו על הסביבה ועל הדורות הבאים. הודות לתסריט היצירתי להפליא שבמרכזו בנים, אבות ומורשת, זה אחד מסוג הסרטים שיכבשו את תעשיית הקולנוע ואת הקהל הצופים בסערה, וידרשו מאולפני קולנוע אחרים להעלות את הרף שלהם – באנימציה ובתסריט.

"עולם מוזר | Strange World" – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן