Skip to content

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה והחשמלית

סדרה 7 תהיה זמינה בשלב ראשון בגרסה החשמלית i7 ובמהלך הרבעון ה-1 של 2023 יוצעו גם דגמי הפלאג-אין. המחיר החל מ-990 אלף שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דלק מוטורס מודיעה על תחילת השיווק של סדרה 7 החדשה. הדגם החדש מציג צמיחה משמעותית בממדים; אורך של כ-5.4 מ' וגובה של כמעט 1.6, מייצרים נוכחות שאין דומה לה. בשונה מהדגם היוצא, סדרה 7 החדשה מיוצרת אך ורק בתצורה אחת –  ארוכה, והיא גדולה משמעותית ביחס לדגם ה-Long היוצא באורך, ברוחב ובגובה המכונית. אלו, מאפשרים מרווח יוצא דופן של חלל הפנים. נפחי תא המטען בכל הגרסאות – ללא קשר לתצורת  ההנעה – גדלו משמעותית והן מהגדולים בקטגוריה עם 500 ליטר בדגם ה-i7 ו-525 ליטר בדגמי הפלאג אין.

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה (צילום באדיבות היצרן)
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה (צילום באדיבות היצרן)

סדרה 7 החדשה תושק בשלב ראשון בגרסה החשמלית המלאה, ה-i7, המצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 544 כ"ס וטווח נסיעה של 590-625 ק"מ[5]. המיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 אורך כ-4.7 שניות וטעינת המכונית החשמלית יכולה להתבצע בעזרת עמדות טעינה בזרם ישר (DC) בעוצמה של עד 195 קו"ט. טעינה בעזרת עמדה מסוג זה למשך 10 דקות תגדיל את טווח הנסיעה בכ-170 ק"מ.

בתחילת שנה הבאה יצטרפו להיצע המשווק בישראל גם גרסאות הפלאג-אין הייבריד: הראשונה, גרסת ה-750e xDrive כפולת ההנעה, עם הספק משולב של 490 כ"ס אשר מחליפה את גרסת ה745e של הדגם הקודם והשנייה, גרסת הקצה M760e xDrive מבית חטיבת M הספורטיבית של היצרן, עם הספק כולל של 571 כ"ס. 2 הגרסאות יאפשרו נהיגה של עד 89 ק"מ על חשמל בלבד (שיפור של מעל 50% מהדגם הקודם), תוך שיפור ההספק הכולל של מערכת ההינע, הפחתת תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.

את פני הנוסעים מקבלת תאורת קבלת פנים דינאמית ולדלתות הרכב אופציה לפתיחה אוטומטית ונטולת מאמץ. הדגם החדש מציג פרשנות עדכנית לגישת התכנון שמפחיתה את הלחצנים וכפתורי הבקרה למינימום הנדרש, לטובת מראה "נקי" והרמוני יותר מעבר. במרכז תא הנוסעים נמצא הסרגל האינטראקטיבי החדש של BMW (BMW Interaction bar), אשר נפרש לרוחבו של לוח המכשירים ועד לדיפוני הדלתות ועורך את הופעת הבכורה שלו בדגם זה. הוא כולל את האפשרות לשליטה ובקרה על מערכות שונות וכן משמש כאלמנט עיצובי בולט וכמקור לתאורת האווירה הדינאמית הנרחבת. עוד כלולים מערכת בקרת אקלים אוטומטית עם 4 אזורים כולל פתחי אוורור מעוצבים ומוסתרים. פרטי עיצוב נוספים כוללים את גימורי הקריסטל Crafted Clarity וגלגל הגה חדש.

מסכי שליטה אינטואיטיביים (צילום באדיבות היצרן)
מסכי שליטה אינטואיטיביים (צילום באדיבות היצרן)

הצג הקמור של BMW, הוא מסך דיגיטלי המורכב מלוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומסך בקרה מרכזי בגודל 14.9 אינץ' המחוברים יחד, ונשלטים על ידי מערכת ההפעלה OS8, ממערכות ההפעלה המתקדמות ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע, לא מפתיע בהתחשב בעובדה ש-BMW הייתה יצרנית הרכב הראשונה ליצור את ממשק האדם-מכונה המודרני, ה-iDrive, בסדרה 7 לפני יותר מ-20 שנה. המערכת החדשה מאפשרת לנהג ולנוסעים ליהנות משליטה אינטואיטיבית במכונית, במערכות הבידור, המידע והתקשורת והפעלה של פעולות רבות בעזרת מגע או קול. לצד הצג הקמור של BMW והסרגל האינטראקטיבי, סדרה 7 מגיעה גם עם תצוגה עילית צבעוני,  על פני שטח גדול יותר מבעבר.

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה החל מ 990 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה החל מ 990 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

מתלי אוויר אדפטיביים כסטנדרט ומערכת היגוי אקטיבית לגלגלים אחוריים[6] אחראיות יחד על שילוב נדיר בין רמות נוחות עילאית המצופה ממכוניות בסגמנט זה, לבין יכולות נהיגה דינאמיות האופייניות לכל רכבי BMW. המבחר הגדול ביותר שהוצע אי-פעם במכונית של BMW של מערכות לנהיגה אוטומטית ברמה 3, המהוות חלק מחבילת הבטיחות המתקדמת ביותר Driving assistant professional תהיה זמינה בכל הגרסאות שישווקו בישראל – כסטנדרט וכך גם חבילת העזר לחנייה Parking Assistant Plus, הכוללת את מערך החנייה האוטונומי, את מערכת העזר נסיעה לאחור (Reverse Assistant) ואת מערך המצלמות ההיקפיות עם מבט 3D מסביב לרכב.

דגם ה-i7  החשמלי יושק כאמור עם תצורת הנעה אחת xDrive60 עם הספק משולב של 544 כ"ס והנעה כפולה. לדגם זה 2 רמות גימור עשירות במיוחד הנבדלות האחת מהשנייה בחבילת העיצוב החיצונית והפנימית, ובמערך הישיבה מאחור: גרסאות הפלאג אין יוצעו בישראל ב-2 תצורות הנעה וב-3 רמות גימור:

היצירה של קונס (צילום באדיבות היצרן)
היצירה של קונס (צילום באדיבות היצרן)

ג'ף קונס, מאמני הפופ ארט הגדולים והמוכרים בעולם, חוזר לשיתוף פעולה נוסף עם BMW אחרי ההצלחה של פרויקט The Art of Leadership ב-2010, ומייצר את רכב החלומות שלוM850i xDrive במרכב גראן קופה ובמהדורה מוגבלת של 99 יח' בלבד, מתוכן הגיע אחת לישראל ומוצגת באולם התצוגה בת"א. מחיר הרכב או אם תרצו יצירת האמנות בעיצובו של קונס עומד על 2.5 מיליון ש״ח בתוך המכונית מתנוססת לה גם חתימתו של האמן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן