Skip to content

שר הביטחון לחברי ליכוד, עוצמה יהודית ודגל התורה: "אתם תומכי טרור"

יו"ר חוסן לישראל ח"כ בני גנץ הגיב בזעם לדרישת חברי הקואליציה וביניהם מקורבי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לשחרר את אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי מיצהר ממעצר מנהלי בו הם שרויים. גנץ כתב שאינם בקיאים ואין להם גשה לחומרים מודיעיניים על השניים המהווים סכנה לביטחון ישראל ושלום הציבור. "המסר שאתם משדרים במכתבכם הוא בבחינת "רוח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון חבר הכנסת בני גנץ הגיב היום (שלישי) לדרישתם של 40 חברי כנסת מהקואליציה לשחרר לאלתר שני צעירים, תושבי יצהר שמצויים במעצר מנהלי מזה כחודשיים באישור שר הביטחון. מדובר בשניים, אברהם יאיר ירד, בן 19 מיצהר, ואלחי כרמלי בן 21, גם הוא מיצהר, שניים המוכרים היטב למשטרה, לשב"כ ולצה"ל מתקריות שונות. גנץ דחה את דרישתם והשיב שהוצג בפניו חומר מודיעיני משמעותי וחד משמעי המעיד על מסוכנות גבוהה הנשקפת מהשניים לביטחון המדינה ושלום הציבור. "אני רואה בחומרה רבה את העובדה שאתם בוחרים, ללא כל ידע או גישה למידע הביטחוני והרגיש שנבחן בערכאות משפטיות, לנקוט בעמדה. כנבחרי ציבור יש לכם אחריות". כתב שר הביטחון וסיים בגינוי קשה כלפי חברי הכנסת מהימין, "המסר שאתם משדרים במכתבכם הוא בבחינת "רוח גבית לטרור". כל עוד אני מכהן כשר הביטחון, לא אאפשר מעורבות פוליטית באופן שיסכן את ביטחון מדינת ישראל".

בני גנץ ואביב כוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מכתבו של שר הביטחון לחברי הכנסת
דרישת חברי הכנסת לשחרור העצורים

קודם למכתבו הקשה של גנץ שגרו אתמול (שני) 40 חברי הכנסת מהליכוד, עוצמה יהודית ויהדות התורה מכתב בו תבעו את ביטול צווי המעצר המנהליים של השניים. "בשבועות האחרונים הוצאת צווי מעצר מנהלי לתקופה ממושכת של ארבעה חודשים כנגד שני תושבי השומרון: אברהם יאיר ארד ואלחי כרמלי נשוי ואב לילד. בצווים הללו הוצאו ללא משפט וללא ראיות… תוך שימוש פסול בסמכויות לשעת חירום העומדות לרשותך", כתבו חברי הכנסת. חברי הכנסת אינם מסתירים את גזענותם ותובעים משר הביטחון: "הורה באופן מידי על ביטולם המוחלט של הצווים. יש לציין כי בעבר הורה מר נפתלי בנט  בתקופתו כשר ביטחון על ביטולו של צו מעצר מנהלי שהוצא כנגד נער יהודי, כך שהדבר אינו מהווה תקדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן