Skip to content

גולן: מרי אזרחי לא אלים – השבתת מפעלים, לימודים, נותני שירותים ועוד – זה מה שנדרש

לא עוד הפגנות ענק שקטות ותו לא. צריך להשבית את המשק בכל השבוע ולהפגין! האלוף יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל וח"כ לשעבר מטעם מרצ, ראה את הדברים נכוחה וקרא למרי אזרחי במהלך כל השבוע. מרי שיכלול השבתות לימודים, מפעלים, נותני שירות ואחרים. מרי כזה שימסור לממשלה מסר פשוט: דיקטטורה לא תקום כאן. בית המשפט יישארו עצמאיים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא עוד הפגנות ענק שקטות ותו לא. צריך להשבית את המשק בכל השבוע ולהפגין!
האלוף יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל וח"כ לשעבר מטעם מרצ, ראה את הדברים נכוחה וקרא למרי אזרחי במהלך כל השבוע.
מרי שיכלול השבתות לימודים, מפעלים, נותני שירות ואחרים. מרי כזה שימסור לממשלה מסר פשוט: דיקטטורה לא תקום כאן. בית המשפט יישארו עצמאיים, המשטרה תתוגבר וכולם ישרתו בצה"ל. רובם גם ישכיל ויעבוד

יאיר גולן – צילום: ציפי מנשה

סגן הרמטכ"ל וח"כ לשעבר (מרצ), האלוף יאיר גולן, השתתף בליל אמש (שבת) בצעדת ההמחאה הגדולה ביותר מאז פרוץ המחאות – כנגד כוונת בנימין נתניהו באמצעות חברי ממשלתו, השרים יריב לוין ושמחה רוטמן, לשנות את פני המשטר בדמוקרטי בישראל על ידי שורת חקיקות בהן תבוטל עצמאות מערכת המשפט ויוסרו הבלמים והאיזונים מעל ממשלת ישראל.

במלים פשוטות, הכוונה היא להגיע למצב דברים בו הממשלה תעשה כרצונה ואיש לא יוכל לחלוק עליה. ממשלת רוב שתשליט את רצונה ודרכיה על ציבור אזרחי המדינה שלא יוכל להתנגד להן באין בלמים משפטיים שיעמדו לצדו. במידה ומהלך זה, אותו מתכוון נתניהו לסיים בזמן קצר, ייצא אל הפועל, ישתנו פני המדינה: לא עוד מדינה דמוקרטית בה הרוב שולט אבל זכויות המיעוט וצרכיו מוגנות, אלא מדינה בה השליט מחליט ככל העולה על רוחו ואין איש שיעצור בו. מדינה בה ראש הממשלה מצוי תחת כתבי אישום פליליים חריפים והשר הנאמן לו – עבריין פלילי שהורשע פעמיים בגניבת כספי ציבור. עבריין שבית המשפט העליון קבע כי הוא מנוע מלכהן כשר.


צילום: ישראל פריי

הפגנות הם דבר מרשים. זהו מהלך דמוקרטי בו ציבור אזרחים מוחה על דבר שהואץ. החרדים למשל, מפגינים כל מוצאי שבת ובמהלך ימי השבוע בירושלים כנגד מכירת טלפונים סלולריים, או כנגד גיוס אחד מהם לצה"ל, או כנגד בניית הרכבת הקלה בסמוך לביתם. מוחים ומתנגשים הלכה למעשה במשטרת ישראל; פורצים לחנות למכירת מכשירי הטלפון תוך שבירת זגוגיות חלונות הראווה; משתוללים ומבעירים עגלות אשפה; ובאחת מההפגנות נפצעה קשה אשה מפגיעת עגלת אשפה שדורדרה לעברה על ידי החרדים מפרי סדר במהלך הפגנה. המשטרה פתחה בחקירה במטרה להתחקות אחר המעורבים במעשה ולמצות עמם את הדין.

איש בממשלת הימין – בה שותפים חרדים שאף אינם תומכים ברעיון הקמת מדינת ישראל  ומתנחלים שרוצים לעשות ככל העולה על רוחם בשטחים הכבושים, מקימים מאחזים והתנחלויות לא חוקיות על אדמות פלסטינים, מטילים עליהם אימה, מכים בהם, שורפים מטעים חקלאיים וציוד – אינו חפץ, מסיבותיו שלו, בשלטון דמוקרטי חילוני ליברלי ששומר על חופש הפרט, זכויותיו וחופש בחירת אורח חיים חילוני, מסורתי או דתי. כך גם השותפים בממשלה הנוכחית רואים בה את הזדמנות להביא לידי מימוש הגשמות מאווייהם להשלטת ההלכה על פני הציבור בישראל. כמו גם להדיר אל מחוץ לחוק את הגברים והנשים שדרך חייהם ההומוסקסואלית היא חרפה ואסורה לתפישותיהם הדתיות.

ההפגנה בקפלן – (צילום ציפי מנשה)
ההפגנה בקפלן (צילום: ציפי מנשה)
ההפגנה בקפלן (צילום: ציפי מנשה)
ההפגנה בקפלן (צילום: ציפי מנשה)

איש בממשלה שכזו לא חפץ בשלטון דמוקרטי, שנתון לביקורת שיפוטית שתאמר לו שיש מהלכים שאינו רשאי לבצע או חוקים שאינו רשאי לחוקק.

הפגנות ענק – בהן משתתפים אזרחים מהשמאל, מהמרכז ומהימין הפוליטי בישראל – אינן נעימות לשלטון, לשרים ולראש הממשלה העומד בראש החבורה הזו כאשר הוא במשרדו ולא בין כותלי בית המשפט הפלילי שמתנהל כנגדו. ראש ממשלה שפועל במשך 10 שנות שלטונו כראש ממשלה, נהנה מ"מתנות", טס על חשבון הציבור ועל חשבון 'חברים' לטיולים פרטיים ומדיניים כאחד, דאג לרעייתו למתנות יקרות ערך כספי ולו למתנות סיגרים שעלותם מאות שקלים ויותר לסיגר אחד, חליפות ואף לשיפוץ ביתו הפרטי על חשבון הציבור ולא דווקא לצורכי ביטחון. לראש ממשלה כזה זה הזמן הנוח לבטל, להקפיא, למחוק את משפטו הפלילי. את אמון הציבור במוסדות המשטרה ובמוסדות המשפט הוא דאג להחליש ולקעקע ככל שאפשר בשנות שלטונו. כעת הוא מבקש להכיל עליהם מכת מוות ממנה לא יתאוששו ותחתם למנות לו צבא שוטרים וחיילי צה"ל שנאמנים ולו בלבד. באמצעותם יעשה את אשר ירצה, לטוב או לרע. קשה להאמין שראש ממשלה שכזה יקשיב להפגנות, ככל שהן תהינה גדולות ומרשימות.

אם הצבא והמשטרה יסורו לפקודותיו, והשופטים שימנה יהיו שופטים מטעם ויפסקו פסקי דין בהתאם לצרכי השלטון, הרי שישראל עומדת בפני הפיכה משטרית שתוליד ישראל דיקטטורית ובה עם כנוע שיוולד לתוכה ולא יבין שיש לו יכולת לחיות אחרת.

בליל חמישי ראינו את שוד הקרקעות החדש בשומרון, בו החליטו מספר בריוני מתנחלים להקים לעצמם מאחז לזכרו של הרב דרוקמן שהלך לעולמו. סיבה למסיבה. שר הביטחון יואב גלנט, שמונה על ידי נתניהו, נאלץ להורות על פינוי המאחז ואילו בימין המתנחלי דורשים כעת שיתנצל ושיאפשר להם לבנות שוב את המאחז או שיתפטר לאלתר. יש לזכור ולהבין שכשציבור לא דמוקרטי נתקל בהפגנות דמוקרטיות לא אלימות, שקטות, מתורבתות ככל שתוכלנה להיות, הן לא נעימות לו. ממש לא. אבל הן לא תסטנה אותו מדרכו. הממשלה תמשיך להעלים עין מכספים שיגיעו מחו"ל לטובת המתנחלים, לטובת החרדים ומכספים תקציביים למטרות שונות ויועברו למטרות אחרות על ידי משרדי הממשלה השונים וראשי מועצות. החרדים לא ישרתו בצה"ל ורובם כם לא יעבדו. אזרחים ישלמו מכיסם ובבריאותם בשל מטרות אלו.

אז כן, הפגנות לא יהוו מחזה נעים לממשלה שכזו אך לא יניעו אותה ממטרותיה. לכן יאיר גולן ואחרים צודקים. רק השבתת המשק, בתי ספר יסודיים ותיכוניים, מפעלים, יצרנים, בתי מסחר, רשויות, חנויות מכולת ומזון. רק השבתה רחבת היקף של המשק, כזו שתפגע בטייקונים שמחזיקים באותן "בובות" בכנסת, כזו שתפגע בציבור החרדי והמתנחלי, רק היא תחלחל ותטלטל את הממשלה לקראת ההבנה שהיא עומדת בפני שוקת שבורה.

כן, הנזק יהיה אדיר. אבל אם לא נעמוד בפרץ המדינה אותה בנינו במו ידינו, בעמל ויזע רב, תבצע שינוי חד רע ומסוכן לכולנו.

ולכן האלוף גולן צודק.

לא עוד מרי תרבותי ותו לא. כולנו נדרשים לצאת למרי אזרחי. לא מרי אלים ולא מלחמת אחים. ממש לא. למרי שישבית את המדינה. כזה שיאמר לקברניטי המדינה באשר הם: "עד כאן". מרי אזרחי שיפגע בהם במהלך כל השבוע ולא תצוגת סופשבוע, ששי ושבת. "מרי של השבתות המשק, והפגנות במהלך השבוע", אמר גולן בתשובה לעיתונאי ישראל פריי. והוא צדק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן