Skip to content

מזעזע: קטין 'נורמטיבי' התעלל נפשית ומינית בצעיר ממנו שחב לו כסף על סמים

מגזר הדין הותר לפרסום עולה פרשיה מזעזעת בחומרתה של ספק הסמים - קטין בצרכן, קטין אחר באמצעות סכין, איומים ומעשי סדום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מגזר הדין הותר לפרסום עולה פרשיה מזעזעת בחומרתה של ספק הסמים – קטין בצרכן, קטין אחר באמצעות סכין, איומים ומעשי סדום

 

שש שנות מאסר ופיצוי בן 120 אלף שח גזר היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בחיפה על צעיר שהתעלל מינית ופיזית בקטין לו סיפק ומכר מריחואנה והאחרון לא שלם את חובו.
מהעולה מגזר הדין אותו התיר בית המשפט לפרסם עולה תמונה מזעזעת בחומרתה של התעללות פיזית ומינית שנעשתה בידי צעיר 'נורמטיבי' לכאורה כש "מדובר במעשים, המלמדים על אובדן צלם האנוש כמעט; מעשים המעוררים חלחלה וגועל; מעשים אשר יקשה להאמין שבן – אנוש מסוגל לבצעם בזולתו. קורבן המעשים, קטין, נושא בנפשו את הצלקות העמוקות, שחרט בו הנאשם שלפנינו במעשיו הנפשעים והנבזיים" כתבו שופטי בית המשפט אב בית הדין אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט. וציינו בגזר הדין כי "יותר מכל הודגש גילו הצעיר של העושה בעת ביצוע המעשה. צוין, כי לא היה זה עבריין מנוסה וותיק אשר ביצע את המעשים; כזה, שליבו גס כבר בסבל האנושי; אדם, שניסיונו וחוויותיו הפכוהו קהה – חושים ונטול – חמלה. העושה בפרשה בה אנו דנים כאן הוא לא אחר מאשר נער נורמטיבי לכאורה, אשר טרם מלאו לו בעת ביצוע המעשים 16 שנים. ביהמ"ש עמד על הדילמה הלא פשוטה המחייבת בחינה מעמיקה ושקילה עדינה: "עלינו להעניש את הקטין שלפנינו על מעשיו החמורים והנפשעים מתוך ראייה בעלת אופי שיקומי; אנו מניחים לנגד עינינו את תפיסת – העולם שביטא המחוקק – כל עוד קטין טרם בגר, יש להאמין ולקוות שישנה דרכיו, ישתקם ויהפוך לבגיר שהוא אזרח נורמטיבי, חיובי ותורם. כל עוד שתקווה ואמונה אלו לא נגוזו – על העונש המוטל עליו לשקף זאת".

אילוסטרציה לשימוש חופשי – freepik

מגזר הדין עולה כי במהלך השנה החולפת  הודיע הקטין לקטין הבגיר כי אינו יכול לשלם לו את חובו וזה הורה לו להתלוות אליו כשהוא מאיים: "היום אתה לא חוזר הביתה". בשלב מסויים הגיעו השניים לחורשה שם הוציא הצעיר סכין מתקפלת והורה לקטין לפשוט את מכנסיו ולהציג בפניו את אבר מינו. הקטין שפחד עשה כדבריו ואז הקטין הבגיר הניח את הסכין על אבר מין הקטין כשלהב הסכין מופנה מעלה, הסריט את המעשה ודרש מהקטין את החוב. לאחר מכן דרש מהקטין החייב לבצע בו מין אוראלי. בהמשך, הנאשם הורה למתלונן לשכב על גבו וקשר את הכבל שהיה כרוך סביב ידי המתלונן לעץ סמוך. הנאשם הניח את הג'קט של המתלונן על עיניו והתיישב על – פניו. הנאשם הורה למתלונן לבוא עמו לנקודה מסויימת, שם אמר לו שלא ישחרר אותו עד שלא יקבל את תשלום החוב בידיו. הקטין, מתוך פחד, הלך לביתו, הביא עמו את הסכום הכספי ונתן את הכסף לנאשם. הקטין הנאשם הואשם במעשה סדום, מעשים מגונים, סחיטה באיומים, החזקת סכין שלא כדין ופגיעה בפרטיות.

שופטי בית המשפט ציינו בית המשפט עמד על כך ש"למרבה הצער אין זה נדיר לשמוע דיווחים על פגיעות חמורות, שפגעו נערים בנערים אחרים, כבבואה של נגע האלימות החמור שפשה בחברתנו ולא פסח על שום שכבה באוכלוסייה", וכי "אין ניתן להתחמק מהתחושה, שההתנהגויות האלימות, המאיימות, האכזריות והפוגעניות חלחלו גם במורד שכבות הגיל שמהן מורכבת החברה ואשר בעבר היו נחלתם של בני העשרים פלוס והשלושים פלוס; בימינו שלנו, שומעים שוב ושוב על אירועים חמורים ואכזריים, אשר בני – נוער, בני – עשרה מעורבים בהם. האלימות פושה בין כותלי בתי – הספר; היא עושה לה שביתה, בפארקים ובגני – השעשועים המאוכלסים בידי בני – נוער; היא מתפרצת במסיבות פרטיות וציבוריות, בבתים פרטיים ובחצרותיהם ואף במועדונים הנועדים לבילויי בני – התשחורת". בית המשפט אף הטיל ספק רב בהליך שיקומי שהחל לפני כשנה וקבע כי השופטים "מטילים ספק אם התהליך השיקומי שעובר הנאשם מניב פירות ממשיים; ספק אם יש בו כדי לייצר את השינוי האישיותי וההתנהגותי המתחייב ביחס למי שביצע את המעשים המזוויעים שבעשייתם הורשע הנאשם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן