Skip to content

התנועה לאיכות השלטון מזהירה את מנכ"לי משרדי הפנים והבריאות מפני ביזיון בית משפט

לאור המידע שפורסם בתקשורת לפיו אריה דרעי מקיים פגישות עבודה עם שני מנכ"ל המשרדים למרות שנאסר עליו לתפקד כשר בממשלה – מזהירה אותם התנועה מפני ביזיון בית משפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לאור המידע שפורסם בתקשורת לפיו אריה דרעי מקיים פגישות עבודה עם שני מנכ"ל המשרדים למרות שנאסר עליו לתפקד כשר בממשלה – מזהירה אותם התנועה מפני ביזיון בית משפט

 

התנועה לאיכות השלטון שגרה היום (רביעי), מכתב אזהרה למנכ"לי משרדי הפנים והבריאות לפיו הם מוזהרים מפני ביזיון בית המשפט על פי פסק הדין שניתן בבג"ץ כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ אריה דרעי בֹו חויב נתניהו להעביר את דרעי מכל תפקידיו כשר בממשלת ישראל. "לאחרונה פורסם בתקשורת, כי למרות פסק הדין הברור בפרשת דרעי, הוא ממשיך לקיים פגישות עבודה שוטפות עם בכירים בממשלה ואף עם עובדי המדינה מהדרג המקצועי במשרדי הפנים והבריאות.

למעלה – מנכ"ל משרד הבריאות – בר סימן טוב (צילום: משרד ראש הממשלה. עו"ד רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים (צילום: לע"מ). ח"כ אריה דרעי (צילום יח"צ)

מכתב האזהרה מפני ביזיון בית המשפט – פסק הדין בבגץ 8949-22

לעמדת התנועה, הדברים עולים לכדי הפרה של סעיף 6 לפקודת ביזיון בית המשפט, גם על ידי עובדי הציבור ממשרדי הבריאות והפנים, אשר מביאים להפרה בפועל של פסק הדין ולהשתתפותם בביזיון פסק הדין בפרשת דרעי. הפרה הטומנת בחובה אפשרות ל הטלת קנסות כבדים ואף קביעת מאסר", מזהירים תנועה לאיכות השלטון את שני המנכ"לים ומוסיפים כי "זה המקום להזכיר, כי החלת ביזיון בית המשפט על צדדים שלישיים, או עובדי מדינה שלא היו צד להליך המשפטי היא צעד מחייב כדי "למנוע עקיפת הצו בדרך של קנוניות בין החייב לבין "זרים" וביצירת פיקציות של אנשי קש אשר באופן פיקטיבי ינקטו את הקשר בין הח ייב לבין הפרת הצו ובכך יביאו לסיכולם של צווי בתי -המשפט".
"האפשרות שאתם או עובדי הדרג המקצועי במשרדכם מביאים לאי -קיום צו בית המשפט שקבע כי חה"כ דרעי לא יכול לכהן כשר – פוגעת פגיעה קשה בציבור כולו ובתשתית החברתית המביאה לכיבוד החוק. אשר על כן, ולאור כל האמור לעיל, נבקש להבהיר לכם את תמונת המצב הכוללת, אשר לעמדת התנועה המשך ההפרה על ידי עובדי משרדכם עלול לעלות לכדי ביזיון בית המשפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן