Skip to content

חדש בעכו העתיקה: קולינריה משובחת, חדרי אירוח במבנים עתיקים ורופטופ בר מדהים

עכו נבחרה ע"י בוקינג כעיר עם חוויית האירוח הטובה ביותר בישראל. יצאנו לגלות ומצאנו הפתעות ומקומות חדשים ששווים ביקור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עכו נבחרה ע"י בוקינג כעיר עם חוויית האירוח הטובה ביותר בישראל. יצאנו לגלות ומצאנו הפתעות ומקומות חדשים ששווים ביקור

עכו היא העיר בעלת העבר ההיסטורי העשיר והעתיק ביותר בא"י. בעיר נמצאו ממצאים עוד מתקופת הברונזה כ-2000 עד 3000 לפנה"ס. העיר שימשה כנמל לפעילות כלכלית, אך לרוב היתה בסיס לכניסת הכובשים לארץ. היא הגיעה לשיא פריחתה במאה ה-13. במאה ה-18 שימשה כבירתו של מושל צפון א"י בתקופה העותמנית. קרנה של העיר ירדה עם פיתוח נמל חיפה. בשנת 2001 הוכרזה עכו על ידי אונסקו, כעיר מורשת עולמית ולאחרונה דורגה במקום הראשון על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל.

מה חדש בעכו?

העיר העתיקה היא היעד התיירותי הפופולרי למבקרים בה. כאן משוטטים בשוק, מטיילים על החומות, מבקרים בגנים הבהאיים, המצודה ואולמות האבירים, חוף הים, לנים במקומות לינה יחודיים ואוכלים במסעדות טובות.

כעת, העיר התחדשה במסעדות וברים על הגגות (רופ טופ) ומסעדות יוקרה אוטנטיות. בתחום הלינה, נפתחו צימרים חדשים ויש בנייה מואצת של בתי מלון, כמו מלון סטאי שייפתח במתחם חאן אל עומדן ומבנים בחוף הים שיוסבו לבתי מלון חדשים.

חדש בקולינריה

עכותיקה, רחוב 10 בית 31, עכו העתיקה

במתחם מלון עכותיקה, נפתח רופ טופ חדש, עם נוף מרהיב ובריזה מן הים, המשלב ארוחת בוקר עכואית מיוחדת ועשירה. בערב, "הבר של תמר" נפתח לקראת השקיעה ומגיש משקאות אלכוהוליים ומזטים באווירה ים תיכונית.

צילום: שרה פלד

רופ טופ סאמא SAMA, סלאח אלדין 14, עכו העתיקה

סאמא היא אחת המסעדות שחודשו לקראת האביב הן בהנהלה והן בקונספט חדש. היא יושבת בלוקיישן מנצח על גג בניין במרכז העיר העתיקה, ורואים ממנה את גגות העיר ואפילו את הים. את המסעדה/בר מוביל השף חמודי עוקאלה והיא מציגה בימים אלה תפריט אביבי חדש.

צילום: שרה פלד

רותס ROOTS, מתחם אולמות האבירים, עכו העתיקה

מסעדה כשרה המחדשת בימים אלה את התפריט לתפריט אביבי. המסעדה ממוקמת ליד אולמות האבירים במצודת עכו, בתוך חלל שתקרתו מקומרת ומקושתת וקירותיו ספונים אבן.

את רותס מוביל השף הצפוני אורי ארנולד, מי שהיה בעליה של ״ארנולדס״ האגדית. לארנולד שני שותפים ילידי העיר, האחד מוסלמי והשני נוצרי והם מביאים פרשנות משלהם למאכלים שגדלו עליהם בבית. המסעדה מציעה תפריט של מטבח לבנטיני עם מנות עכואיות וטכניקות של בישול מודרני המושפעות מהמטבח המקומי.

צילום: שרה פלד

מסעדות נוספות בעיר בעתיקה

המסעדות המחדשות בימים אלה את התפריטים לתפריטי אביב קיץ: אל מארסה, דוניאנה, מסעדת הספינה בנמל, פלוקה וטורקיז.

מקומות לינה חדשים

מתחם הצימרים מליסנדה, רצ'רד לב ארי, עכו העתיקה

"ריאד" (מבנה אדריכלי אוריינטלי מסורתי ובו חצר פנימית) מליסנדרה, הוא קבוצה של 3 יחידות אירוח שונות הממוקמות בלב העיר העתיקה, במרחק של 5 שניות מהים ומחניון המגדלור וכדקת הליכה אל השוק והבזאר הטורקי ואל כל האטרקציות המרכזיות של עכו. כל היחידות נמצאות במבנים בני כ-500 שנה שעברו שימור ושיקום מסיבי. עיצוב החדרים הוא שילוב של ישן וחדש. קשתות האבן העתיקות והמרשימות יוצרות קשר עם המקום וההיסטוריה בעוד שהעיצוב המודרני בעל הניקיון הצורני יוצר ניגוד מעניין לאבן העתיקה בת מאות השנים.

צילום: שרה פלד

AYATANA, אבירי יוחנן, עכו

הצימר שוכן ליד כיכר זיתון וקרוב מאוד לשוק, שמור בקפידה, בין הסוויטות הבודדות בעתיקה שיש בהן פטיו ומרפסת גג מבודדת ופרטית לאורחים. היחידה מפנקת ומותאמת גם למשפחות וגם לזוגות. הסוויטה הנה חלק מרשת HOUSE STORY.

Jozafin, לואי דה פיליפו, עכו העתיקה

מתחם צימרים יוקרתים בסגנון "ריאד", משמש כמתחם אירוח במבנה עתיק, עבר שיפוץ ושימור מוקפד, תוך שמירה על האותנטיות. במתחם סוויטות שונות: ספיר, טופז, אמרלד וג'ספר, בהם ניתן לקיים אירועים פרטניים, משפחתיים ועסקיים. ה"ריאד", הינו חצר פנימית וארבעה חדרים מסביב, המעוצבים בעיצוב המשמר את האותנטיות של העיר עכו.  החדרים שוכנים במבנים שנשמרו מימי העותומנים, בעלי תקרות גבוהות עם קורות עץ וחדר אחד בעל  קמרונות (קירוי קשתי) מימי הצלבנים.

צילום: שרה פלד

אמנות בעיר העתיקה

תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים

בתערוכה מוצגים מכונות שנבנו בהשראת תוכניותיו ושרטוטיו של דה וינצ'י, ציורים, שרטוטים, דגמים פיזיים נעים.

גלריית האומנות NAOMEH

הגלריה של היזמית אסתי קהתי. ממוקמת במבנה עתיק מהמאה ה-18 בצמוד לחאן אל פראנג'. בגלריה מוצגות עבודותיהם של 17 אמניות ואמנים, רובן נשים, בתחומי פיסול, ציור, חריטה בעץ רקמה ועוד. מלבד העבודות המוצגות למכירה, הגלריה מקיימת סדנאות חד פעמיות בהן ניתן ללמוד ולטעום חלק מהיצירות השונות.

צילום: שרה פלד

גלריית אורקה

גלריה של היזמית אורלי קופלר, אשר עבודותיה הוצגו בתערוכות בארץ ובחו"ל. הגלריה ממוקמת במבנה עותמני עתיק ומשלבת אומנות, עיצוב וצורפות. כאן מוצגים תכשיטים רבי השראה ומתקיימים הדגמות או סדנאות בתיאום.

גלריית  Art 192

גלריה שיתופית של עשר נשים גליליות יוצרות, המעצבות תכשיטים ומוצרים שימושיים ודקורטיביים מחומרים ממוחזרים. לכל אחת מהיוצרות עמדת תצוגה אישית וייחודית למקור השראתה ולבחירתה בחומרים כגון קרמיקה, זכוכית, נייר, חומרים ממוחזרים ועוד. היצירות המוצגות משתנות באופן יומיומי, כך שכל ביקור בגלריה אינו זהה לשני. במהלך הביקור, ניתן לפגוש את אחת היוצרות, ולנהל שיח אישי אודות תהליך העבודה.

גלריית 'משמעות'

גלריה בבעלות מירן שביט וניסים בן אדיבה. מירן שביט יוצר תכשיטים ויודאיקה ממטבעות ישנים וניסים בן אדיבה יוצר תכשיטים מעוצבים מכסף 925. המפגש המקרי בין שני האומנים הוליד ידידות ושיתופי פעולה ובהמשך שיפצו ושימרו מבנה בעכו העתיקה, שם פתחו חנות ובית מלאכה ליצירות שלהם. המבקרים בגלריה יפגשו את האמנים היוצרים במקום ויוכלו להזמין תכשיטים בעיצוב אישי, ממטבעות עתיקות, כסף איכותי, טבעות נישואין ועוד.

הגלריה לאומנות עכו

הגלריה נמצאת בסוף השוק העתיק של עכו, ליד סמטת האומנים. הגלריה מציגה תמונות, פסלים, תכשיטים  וחפצי יודאיקה של עשרות אומנים ישראליים, חלקם צעירים ועולים חדשים בתחילת דרכם ממגוון עדות ודתות.  כמו כן, מתארחים בה אומנים עכואים וגליליים ויוצרים ישראליים בעלי שם כגון: מנשה קדישמן , נחמן גודמן, ואוספים פרטיים. את הגלריה ייסד משה אפוטה, חובב אומנות מושבע. אפוטה גדל בצפת בין סמטאות ואומנים שם החלה אהבתו לאמנות.

צילום: שרה פלד

חדש מחוץ לעיר העתיקה

מרכז המבקרים HOLY GEMS באזור התעשייה עכו

מרכז מבקרים חדש של מותג תכשיטי היוקרה HOLY GEMS מציע למבקרים הצצה לעולם כריית וניפוי אבני חן הנמצאים באדמות הר הכרמל ובגדות נחל הקישון. אלו הם אבני חן מסוג ספיר, גרנט, ספינל, ואבן החן הנדירה 'כרמל ספיר' אשר נמצאו ונכרו בישראל לראשונה בהיסטוריה. הביקור במתחם כולל סיור מודרך, בו צופים בכל  שלבי חשיפת אבני החן, ניקיון, מיון וליטוש ועד שלב השיבוץ בתכשיט יוקרה. התכשיטים מוצגים באולם תצוגה ומכירה, חדש ויוקרתי. כל תכשיטי המותג נמכרים בצירוף תעודה מגמולוג מוסמך ממעבדות בינלאומיות, המוכיחה את מקור האבן הבלעדי ל-Holy Gems ומגובה בדוחות גיאולוגיים וגמולוגיים.

למקום יש סיפור מעניין. אברהם טאוב, בן למשפחה בעלת וותק של שלושה דורות בשוק היהלומים והתכשיטים בישראל, שמע כי בשנת 1988, הרבי מלובביץ' ציין בדרך אגב, שהייחוד של חיפה הוא שיש בה עמק ובעמק יש "אבנים טובות ומרגליות".

כחסיד נאמן של הרבי האמירה הזו לא נתנה לו מנוח. ואכן, עשור לאחר מכן, בשנת 1999, ייסד טאוב על בסיס אמירתו של הרבי, את חברת 'שפע בישראל' לחיפוש, מחקר ופיתוח של מכרות אבני חן ואבנים יקרות באדמות ארץ ישראל, בהתאם להיתרים ורישיונות שהתקבלו ממדינת ישראל. לאחר 20 שנה של חפירות בצפון הארץ, ולאחר 20 שנים של מחקר ופיתוח בשיתוף פעולה עם מומחים ומכוני מחקר מהארץ ומחו"ל, קיבלה החברה לראשונה בהיסטוריה, בחודש מרץ 2020, תעודת תגלית המאשרת כי נמצא מרבץ כלכלי של אבני חן באזור נחל הקישון.

הסיור במרכז המבקרים הינו בתאום מראש בלבד או בהזמנת מקום דרך האתר בין הימים א' עד ה'. משך הסיור כשעה.

צילום: שרה פלד

פרטים נוספים על אתרי תיירות, סיורים, לינות ואירועים באתר עכו העתיקה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן