Skip to content

צה"ל מנע מפעילי שלום להגיע לחווארה ואפשר למתנחלים לנוע חופשי

שיירה של פעילי מסתכלים לכיבוש בעיניים ועומדים ביחד נעצרה במודיעין ותנועתה נבלמה על ידי הצבא בטענה כי ההחלטה לעצרם התקבלה "מכוח הסמכויות הקבועות בדבר הוראת ביטחון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיירה של פעילי מסתכלים לכיבוש בעיניים ועומדים ביחד נעצרה במודיעין ותנועתה נבלמה על ידי הצבא בטענה כי ההחלטה לעצרם התקבלה "מכוח הסמכויות הקבועות בדבר הוראת ביטחון"

 

צילום מחשבון הטוויטר של עומדים ביחד (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

צה"ל מנע היום (שישי) מ – 500 פעילים, יהודים וערבים להגיע לביקור בחווארה, ביקור שתואם על פי האמרגנים עם מועצת חווארה. שיירה הכוללת בתוכה אוטובוסים ורכבים פרטיים נעצרה על ידי צה"ל בראש העין כשלטענת צה"ל "לנוכח הערכת המצב ומשיקולים ביטחוניים, הוחלט על איסור כניסה באופן זמני לאוטובוסים פרטיים בציר הראשי בכפר חווארה", דובר צה"ל הסביר כי "ההחלטה התקבלה מכוח הסמכויות הקבועות בדבר הוראת ביטחון". עוד אמרו מקורות בצה"ל כי "האיסור חל רק על אוטובוסים פרטיים לא על אוטובוסים ציבוריים. בנוסף, כל רכב פרטי רשאי לעבור". בתרגום חופשי: צה"ל ימנע מכל מי שמבקש להביע סולידריות עם תושבי וסוחרי חווארה, אולם מתנחלים (כולל גם אלו של אלו שלכאורה שרפו את הכפר, רשאים לנוע בחווארה.

צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים (ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צילום: אורן זיו
צילום: jude liemburg
אברהם (אברום) בורג מוטח אל הסלעים: צילום: העיתונאי ישראל פריי


סרטון הוויכוח עם החיילים והטחת ארהם בורג אל הסלעים (צילום מחשבון הטוויטר של העיתונאי ישראל פריי)

 

הפעילים הגיעו למקום כדי להביע תמיכה בתושבי חווארה בשל פרעות הפרוגרום שאירעו בעיירה ביום ראשון שעבר בהשתתפות מאות מתנחלים, אירוע בו העלו הפורעים באש בתים וכלי רכב. פוגרום עליו אמר ביום רביעי האחרון,  שר האוצר, איש סיעת עוצמה יהודית המזוהה עם תורתו של כהנא, כשלאחר  רצח האחים הלל ויגל יניב מהתנחלות הר ברכה הסמוכה לחווארה, כשנשאל על תמיכתו בפוסט של סגן ראש מועצת שומרון שקרא למחוק את הכפר, ואמר: "למה עשיתי לייק לציוץ? כיוון שאני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק". אחר כך הוסיף ואמר שר האוצר: "המדינה היא זו שצריכה למחוק את חווארה". מארגני הביקור, ארגוני השמאל "עומדים ביחד" ו"מסתכלים לכיבוש בעיניים", אמרו כי למרות התנגדות הצבא: "לא נוותר על הסולידריות, לא נוותר על המאבק לחיים בביטחון ובשלום. הזוי שהצבא מאפשר למתנחלים ברגעים אלה ממש לנסוע בתוך חווארה, אבל לנו – ישראלים יהודים וערבים שמבקשים להביע סולידריות – מודיעים שאין כניסה", לשון ההודעה מטעם עומדים ביחד. בחשבון הטוויטר של תנועת מסתכלים לכיבוש בעיניים פורסם: "דובר צה"ל שלום. הצבא את הפוגרום בחווארה אפשר. את כניסת המתנחלים יום אחרי הפוגרום שהם עשו, אבטחתם. את הכניסה של מאות אנשי שלום שבאו לעמוד בסולידריות עם תושבי חווארה בלמתם באלימות ורימוני הלם. לא אפשרתם את הביקור. זה שקר. מה חדש?". פעיל השלום, חבר הכנסת לשעבר אברהם (אברום) בורג שהגיע עם הפעילים דרש מהחיילים לראות צו שמונע מהפעילים וממנו להיכנס לחווארה ונענה על ידי חיילי מג"ב: נראה לך אח"כ, לך לאחור". כשסירב נ דחף באלימות והוטח את הסלעים. יציין כי זה היום ה-6 שצה"ל מונע מבעלי החנויות בחווארה לפתוח את עסקיהם. אירעה עוד תקרית בודדת בה הגיע למקום דובר יצהר לשעבר ואיש נוער הגבעות, ח"כ צבי סוכות ולדברי הפעילים ניסה לעורר פרובוקציות, אך סולק מהמקום. בתוך כך, זהו היום השישי שבו הצבא מונע מהפלסטינים תושבי חווארה לפתוח את החנויות בכביש הראשי ביישוב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן