Skip to content

שבת של הפגנות מחאה

ההפגנות נמשכות ברחבי המדינה. המפגינים: "זהו תחילתו דה-פקטו של משטר דיקטטורי אשר ממנה שופטים שנאמנים לו ולא למגילת העצמאות והחוק הישראלי. חיסול הדמוקרטיה זו לא דרכנו". באור עקיבא נעצרו 3 תומכי הליכוד שהשליכו ביצים על מפגיני המחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תל אביב (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

הפגנות נגד ההפיכה המשטרית ממשיכות להתקיים היום (שבת) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, זה השבוע ה-11 ברציפות. תנועת ההתנגדות לדיקטטורה מקיימת הערב את ההפגנה ה-11 ברציפות מאז החלה המחאה, במספר שיא של מאה ועשרים מוקדים ברחבי הארץ, מצומת הגומא בצפון ועד אילת, ובמרכזן, ההפגנה השבועית ברחוב קפלן בתל אביב, בחיפה, ירושלים, אשדוד, באר שבע, בית שמש, אפרת, נתניה, כפר סבא, הרצליה, נהריה, צומת כברי, כפר תבור, גדרה ועוד.
מארגני ההתנגדות הודיעו שיקיימו ביום חמישי הקרוב את יום השיתוק הלאומי, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים, ובמרכזם – צעדה בעיר בני ברק. אתמול הגיעו אנשי מחאת המילואים לבני ברק וקראו לחרדים להתגייס ולתרום. על רקע פרסומים על מתווה פשרה נוסף שתכליתו חצי דמוקרטיה,  הבירו מובילי המחאה כי יתנגדו לכל יוזמה המאפשרת לממשלה למנות שופטים מטעמה לבית המשפט העליון. "זהו תחילתו דה-פקטו של משטר דיקטטורי אשר ממנה שופטים שנאמנים לו ולא למגילת העצמאות והחוק הישראלי. חיסול הדמוקרטיה זו לא דרכנו." ציינו. ״לא יצאנו לרחובות בשביל חצי או רבע דיקטטורה. בליבנו נשבענו להגן על מגילת העצמאות, על ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ועל עצמאות הרשות השופטת. בחמישי הקרוב נעלה מדרגה בהתנגדות. אנו קוראים לראשי ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, כמו גם אנשי עסקים בולטים במשק וביניהם: דנה עזריאלי, ליאורה עופר והראל ויזל, להודיע שהם מצטרפים למאבק ביום חמישי הקרוב ויכריזו על השבתת הפעילות. אם יישארו על הגדר ולא יצטרפו ההיסטוריה תשפוט אותם", נמסר ממארגני ההתנגדות לדיקטטורה.


מ-ה-פ-י-כ-ה (צילום: רפי מיכאלי)

השלום (צילום: אור אדר)

באור עקיבא נעצרו 3 מפגינים עם דגלי ליכוד בחשד להשלכת ביצים לעבר המפגינים. מהמשטרה נמסר כי "במהלך מחאה בה השתתפו מאות מוחים באור עקיבא, 3 חשודים השליכו ביצים לעבר המפגינים במקום. כוחות משטרה שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי עצרו את 3 החשודים והם הועברו לחקירה בתחנת משטרת חדרה".

 

רמת השרון (צילום: שי קוריאנסקי)
בתים (ללא)
נס ציונה (ללא)
צומת צמח (ללא)
כפר תבור (ללא)

בתוך כך המשטרה עכבה היום המשטרה  תושב השרון בשנות ה-70 לחייו בחשד לעבירות איומים, כפי שתועד בסרטון ברשת החברתית כי התבטא באיומים כלפי ראש הממשלה בסרטון שהופץ ברשת החברתית. החשוד – תושב השרון עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בפתח תקווה ובסיומה שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן