Skip to content

שבת ה-12 למחאה כנגד ההפיכה המשטרית, עשרות אלפי מפגינים

מאות הפגינו מול ביתו של גלנט; כבישים מרכזיים נחסמו בת"א ובחיפה, צעדת ענק יצאה קיסריה לאור עקיבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה הודיעה כי היא נערכת עם "עשרות שוטרים גלויים וסמויים לשמירה על הסדר הציבורי והכוונת התנועה במהלך התהלוכה וההפגנה המתוכננת לצאת מחניון הגולף בקיסריה לכיוון רחוב השקמים באור עקיבא החל מהשעה 19:30.  ממטה המחאה נמסר כי המאבק עולה שלב ו"בשבוע הבא נקיים את שבוע השיתוק הלאומי אשר יכלול: ימי שיתוק, פעולות התנגדות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים".

מול ביתו של גלנט (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

מול הניסיון של נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"צ, והוראת היועמ"שית, מובילי ההתנגדות לדיקטטורה הכריזו על השבוע הבא כשבוע שיתוק לאומי. "בימים ראשון ושני נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו", נמסר לתקשורת.  מובילי המחאה הודיעו גם כי בשלישי יתקיים יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים. ברביעי יקיים אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר ולאחר מכן נעלה לירושלים ונקיים הפגנת ענק מול כנסת ישראל. "בחמישי יתקיימו אירועי מחאה שאיננו יכולים לחשוף כעת" לשון הודעת מטה המאבק.

הבימה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

"אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית. מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח – הדמוקרטיה תנצח."
בנוגע לנאומו של נתניהו הגיבו מובילי המחאה: "נאום השקרים של נתניהו הוכיח כי הוא נחוש להילחם בערכי מגילת העצמאות, נחוש לפרק את צבא העם ואת הכלכלה הישראלית. גורל המדינה מוטל כעת בפני ישראלים שיצאו לרחובות ויכריעו את הכוונה להפוך את ישראל לדיקטטורה. הסיפור הישראלי חייב להמשיך כדמוקרטיה. קוראים לכלל הציבור הישראלי להתייצב הערב למען ערכי החירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן