Skip to content

בן גביר מעוניין להקים משמר לאומי

במסך ההצעה לא מצוינים מקורות המימון לצרכי מימוש ההצעה. ארגוני המחאה מתנגדים לכך בחריפות: "אנחנו לא נממן מיליציות של בן גביר, תיקצובים מופרכים לאלו שאינם מתגייסים לצבא העם או מתנדבים שרות לאומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתעתד להציג בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב את הצעתו להקמת משמר לאומי. לפי ההצעה, אנשי המשמר הלאומי יקבלו סמכויות של שוטרים, והוא יפעל תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי. שלשום הודיעה מפלגת עוצמה יהודית כי הסכימה לדחיית החקיקה של ההפיכה המשטרית לאחר פגרת הכנסת, בתמורה להקמת משמר לאומי. בן גביר לא הציג מהיכן יגיעו כספי המימון להצעתו.  על פי ההצעה "המשמר הלאומי יבוסס על כוחות סדירים וחטיבות טקטיות וייעודיות בפריסה ארצית, שיפעלו בשגרה למאבק בטרור ולהעמקת המשילות והסדר הציבורי תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומודיעין ייעודיים, וכן תוך שימת דגש על יכולות מעבר לאירועי חירום בעצימות גבוהה, ולצד זאת כוחות מילואים ומתנדבים אשר יהוו מכפיל כוח להתמודדות עם תרחישי הייחוס האמורים". בכל הקשור למקורות מימון למימוש הקמת המשמר הפרטי "לאומי", כפי שמכנה בן כגביר, לא נכתב במסמך ההצעה אלא רק שמצבת כוח האדם תוסדר בעבודת הוועדה שתדון בכך.   על פי ההצעה תוקם ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ובהשתתפות, בין היתר, של נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד האוצר, משטרת ישראל וצה"ל למימוש החלטה זו. הוועדה תגיש לשר לביטחון לאומי, בתוך 60 ימים ממועד הקמת הוועדה, את המלצותיה ביחס לאופן יישום החלטת הממשלה. לטענת בן גביר ה"משמר לאומי הוא צורך חיוני בסיסי למדינת ישראל, שבלעדיו לא נוכל לשמור על ביטחון אזרחינו. כדי שנוכל להילחם בטרור, בתופעת הפורוטקשן ובפשיעה הלאומנית להחזיר את המשילות לכל ערי ישראל".

איתמר בן גביר הבוקר ונציגי רשימת עוצמה יהודית בוועדת הבחירות (צילום משידורי הכנסת)
איתמר בן גביר הבוקר ונציגי רשימת עוצמה יהודית בוועדת הבחירות (צילום מסך משידורי הכנסת ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ארגוני המחאה הארצית כנגד ההפיכה המשטרית, הגיבו  לדרישת בן גביר כי הם למדים "שנתניהו, כחלק מההפיכה המשטרית, מתכוון להקים מיליציות פרטיות במימון המדינה לבן גביר וסמוטריץ׳, מיליציות לה פמיליה וחווארה בחסות המדינה. באם יוקמו המיליציות יהיה מדובר בתחילתה בפועל של ההפיכה המשטרית. המשמעות תהיה הרת אסון לכל אחד מאיתנו ודה פאקטו, סופה של הדמוקרטיה הישראלית" וגם: "המאבק שלנו הוציא לרחובות את כל נושאי הנטל הביטחוני, הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. לא נשתוק עוד על הפיכתנו לאזרחים סוג ב שנושאים על גבם את כל החברה הישראלית . ולכן אנחנו לא נוותר ! אנחנו דורשים חקיקה לשוויון בנטל, בכל תחומי החיים – אנחנו לא נממן מיליציות של בן גביר, תיקצובים מופרכים לאלו שאינם מתגייסים לצבא העם או מתנדבים שרות לאומי."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן